Hoi Roy!
Ik hoop dat je een goede vakantie hebt gehad!
Ja, Clavularia zijn echte flapvangers......
Die van mij heeft ook altijd flap in zich. Je ziet er niets van als de poliepen uit staan, maar 's-avonds valt het wel op.
De bak staat er goed bij. Ik heb een tweede afschuimer aangesloten. Een eenvoudige acrylpijp met luchtpomp. Deze levert net zoveel op als de Turboflotor.
Wat ik nu wil doen is zelf een PVC afschuimer maken in het eerste vak met een doorsnede van 11cm. Hierop zil ik twee luchtpompen van 350 liter/uur met traditionele houtjes aansluiten. Hiermee hoop ik een veel grotere opbrengst te krijgen dan de venturi. Het is een experiment, dus we zien wel!
Sinds een week de trotse bezitter van een mooie lipvis (Halichoeres Iridis) en een leuke kleine tridacna (paars blauw). Gekocht bij die man van de boeken wiens naam in sterretjes verschijnt op dit forum
tijdelijk heb ik een eheimpomp aangesloten met fosfaatkiller en actieve kool. Ik meet wel geen fosfaat, maar omdat ik toch last heb gehad van bryopsis alg ben ik dit gaan doen.
Gevolg: Bryopsis bijna allemaal weg. Flap nog niet, maar ook deze hebben een serieuse klap gehad.
Verder heb ik sinds een maand weer een acro. Deze doet het ook redelijk tot goed.
Alles bij elkaar: Op de goeie weg.....
Ik ben benieuwd naar je Cladiella en de foto's. Ik heb ondertussen al weer drie keer moeten stekken, maar het blijft een eye-catcher als hij groot is.
Groeten,
Roger