Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Boarder Riff

Wat een mooie bak is dit zeg !! :eek:

Hé Manuel,

thanx voor de complimenten.. eigenlijk was ik niet van plan zulke grote stukken weg te doen. Uiteindelijk heb ik dit toch gedaan, maar je ziet er niet heel erg veel van hoor.

Hieronder wat fotootjes van vandaag inclusief overzichtje...

Bijlagen

• 01.JPG
    01.JPG
    110,3 KB · Weergaven: 53
  • 02.JPG
    02.JPG
    119,4 KB · Weergaven: 11
  • 03.JPG
    03.JPG
    83,9 KB · Weergaven: 6
  • 04.JPG
    04.JPG
    102,6 KB · Weergaven: 8
  • 05.JPG
    05.JPG
    60,5 KB · Weergaven: 10
en nog een paar...

Bijlagen

• 08.JPG
    08.JPG
    82 KB · Weergaven: 6
  • 09.JPG
    09.JPG
    85,8 KB · Weergaven: 11
  • 07.JPG
    07.JPG
    77,9 KB · Weergaven: 6
  • 06.JPG
    06.JPG
    72,5 KB · Weergaven: 7
  • 10.JPG
    10.JPG
    119,3 KB · Weergaven: 71
Laatst bewerkt:
Wat een pracht en praal daar in Veldhoven !!! :goed:

Heel mooi Roy ! :)

Nog steeds un plaatje Roy :goed: ;) !!

Schitterend rif, schitterende foto's !!

Iedereen bedankt voor de positieve reacties.

Vandaag ben ik druk bezig geweest om een aantal explosief gegroeide koralen te snoeien. Toen ik eenmaal bezig was vroeg ik me af waar ik aan was begonnen.

Maar goed, een aantal koralen (grote blauwe acropora en montipora) groeide tegen het wateropervlak en waren bovenop aan het verbranden. Het stond al heel erg lang op mijn agenda, maar ik wilde er telkens niet aan beginnen omdat ik wist wat voor een karwei dit is.

Ondanks de mooie dichtgegroeide kolonies achterin mijn bak, heb ik al deze koralen eruit gehaald en gesnoeid. Ik heb alle dode stukken verwijderd. Tevens levende stukken weggegooid aangezien ik geen stekkenbak heb.

Vandaag overigens voor het eerst Reef Construct gebruikt; wat is dat een klote spul zeg. Het hard voor geen meter uit en het wordt veel te slijmerig.

Nou het is heel erg wennen aan de leegte achterin, maar het was echt noodzakelijk. Het groeit vanzelf weer dicht.

Ik heb een groot stuk blauwe acropora over en bied ik tevens te koop aan.

Hieronder wat foto's. Let niet op de kwaliteit. Ik heb ze heel snel gemaakt.

Gr. Roy

Bijlagen

• 05.JPG
    05.JPG
    103,4 KB · Weergaven: 14
  • 04.JPG
    04.JPG
    75,7 KB · Weergaven: 15
  • 03.JPG
    03.JPG
    82,5 KB · Weergaven: 2
  • 02.JPG
    02.JPG
    94,1 KB · Weergaven: 4
Hieronder wat (onduidelijke) foto's hoe het is geworden. Het koraal (10 x 10 cm.) van de laatste foto is te koop: 25,-

Gr. Roy

Bijlagen

• 09.JPG
    09.JPG
    74,2 KB · Weergaven: 9
  • 03.JPG
    03.JPG
    82,5 KB · Weergaven: 14
  • 08.JPG
    08.JPG
    96,7 KB · Weergaven: 31
  • 07.JPG
    07.JPG
    141,5 KB · Weergaven: 12
  • 06.JPG
    06.JPG
    114,5 KB · Weergaven: 11
Hoi Roy,

Leuk om je bak even te hebben gezien! Als je een keer zin hebt om hier langs te komen ben je/jullie natuurlijk welkom heh.

GRtz
Martijn

Hoi Martijn,

het is altijd leuk om een gezicht bij een forumlid te hebben. Leuk dat je er was en ik kom zeker een keer bij jou kijken.

Gr. Roy

Kleurtjes zijn stukken beter geworden! Waar schrijf je dat aan toe?

Hoi Roy,

Je bak ziet er in ieder geval op de foto's een stuk frisser uit. Ook de dieptewerking lijkt beter.

Heb je dat stukje nog staan van gisteren (10x10cm ,25 euro)? Is dat dezelfde als op de overzichtfoto rechtsonder? Zo ja, dan wil ik die wel een keer op komen halen :)

Groetjes,
Paul.

Hé Tanne,

Volledig aan nieuwe lampen. Ik ben zo laks dat ik mijn lampen altijd te laat vervang. Ik onderschat telkens weer de bijdrage van goed licht.

Ik heb laatst mijn T5 vervangen, aangezien deze al ouder waren dan een jaar. Mijn HQI ga ik binnenkort vervangen (ook al ruim een jaar oud). Ik ga een keer de 14.000K Nepturion van BLV proberen, ipv de 10.000K.

Ik denk dat de kleuren van mijn koralen alleen maar beter gaan worden (ik ben nog steeds niet tevreden over de kleuren namelijk).

Deze week ga ik tevens mijn Zeovitreactorvulling weer vervangen en dan gaat het alleen maar de betere kant uit.

Ik blijf foto's posten, dus zie over een paar weken de verschillen met de kleuren van vandaag.

Gr. Roy

Tanne zei:
Kleurtjes zijn stukken beter geworden! Waar schrijf je dat aan toe?

Hé Paul,

Dat klopt ja. Het is een stuk van die hele grote blauwe acropora op de foto (die ik in mijn hand heb en die blauwe op één van de foto's).

Het koraal groeide boven het water uit, waardoor het bovenop begon te verbranden (heb ff een duidelijkere foto gemaakt). Door de slechte verlichting kreeg het koraal door zijn omvang te weinig licht aan de onderkant.

Ik zal 'm voor je reserveren. Het is echt een heel mooi koraal als je 'm goed bijsnoeit. Ik zal 'm nog wel even laten aansterken :) .

Gr. Roy

polleke zei:
Hoi Roy,

Je bak ziet er in ieder geval op de foto's een stuk frisser uit. Ook de dieptewerking lijkt beter.

Heb je dat stukje nog staan van gisteren (10x10cm ,25 euro)? Is dat dezelfde als op de overzichtfoto rechtsonder? Zo ja, dan wil ik die wel een keer op komen halen :)

Groetjes,
Paul.

Bijlagen

• 01.JPG
    01.JPG
    103,1 KB · Weergaven: 11
Hoi Roy,

is het ok als ik het stuk over 2 weekjes ophaal (weekend)? Als ie jou niet in de weg staat zou ik graag even zo min mogelijk in mijn aqua rommelen op het moment.

Laat maar weten, als je liever hebt dat ik hem eerder kom halen dan is dat hoe het is.

Alvast bedankt,
Paul.

Twee weken is prima. Doe rustig aan. Vooral die vissen rust gunnen op dit moment.

Gr. Roy

Hoi allemaal,

met pijn in mijn hart heb ik afgelopen weekend besloten om per direct te stoppen met mijn huidige bak. Wij hebben namelijk ons huis te koop staan en verhuizen over een half jaar naar ons nieuwe huis.

Aangezien mijn bak in mijn trappengat gebouwd is vragen veel mensen die de woning komen bezichtigen wat er met het aquarium gebeurd. Met andere woorden: kan de trapkast weer in oude staat gebracht worden, want ik heb geen zin om veel aan de woning te verbouwen.

Of ik nu of over een half jaar mijn bak opruim, maakt wat dat betreft dus niet zo heel veel uit. Pijn doet het toch wel en zeker wat betreft mijn viskes. De huizenmarkt staat op z'n kop en we moeten er echt alles aan doen om ons huis op tijd verkocht te krijgen. We hebben namelijk geen zin in dubbele maandlasten. Vandaar mijn besluit.

Een tweetal aquarianen heeft voorrang op de verkoop, omdat ik dit al aan hen beloofd heb.

Ik wil daarnaast jou, als trouwe lezers van mijn dagboek, in de gelegenheid stellen om hierna eventueel je interesses kenbaar te maken.

Graag alleen reageren via pb, zodat mijn dagboek niet vervuild raakt.

Hieronder een overzichtje van wat er zoal te koop is. De prijzen worden binnenkort per nummer geplaatst, dus nog even geduld.

Gr. Roy

Bijlagen

• 01.jpg
    01.jpg
    519,4 KB · Weergaven: 4
  • 02.jpg
    02.jpg
    474,6 KB · Weergaven: 4
  • 03.jpg
    03.jpg
    415,6 KB · Weergaven: 5
  • 04.jpg