Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Boarder Riff

Hé Manuel,

Marsha en ik heb hebben een nieuw huis gekocht, waardoor we momenteel heel erg veel moeten regelen. Hierdoor ben ik wat minder op het forum. Het nieuwe huis zal pas eind 2009 klaar zijn en ons huidige huis staat momenteel te koop. Hierdoor zal ik hoogstwaarschijnlijk de inhoud van mijn bak nog dit jaar te koop zetten. In het nieuwe huis zal dan een nieuw project gestart worden, maar dit zal nog wel even duren!

Ja en verder gebeurt er vrij weinig. De koralen groeien de pan uit. Mijn favia en euphyllia lijken er echter aan te gaan. Met de visjes gaat het goed.

Waar ik momenteel van baal is dat de koraaltjes te hard groeien, waardoor ze boven het wateroppervlak komen. Dit vind ik geen fraai gezicht, maar ik heb geen zin om te stekken aangezien ik hier geen ruimte voor heb. Dus het stekken gaat op aanvraag.

Ik ga vrijdag mijn bak verschonen en daarna ga ik weer eens wat fotootjes posten!

Gr. Roy

Hey Roy,

Allereerst gefeliciteerd met de koop :D
Helemaal nieuwbouw? Spannend hoor.

Hoe gaat het met de zeo?
Ik wacht op de foto's hoor :D zijn altijd weer mooi maar dat kan ook niet anders met zo een bak :goed:

Groetjes, Nathalie.

Gisteren mijn bak ververst. Ik had bij de vorige waterwissel al mijn zand afgeheveld. Dus gisteren eindelijk weer mooi schoon zand erin gedaan. Wat ziet je bak er dan toch weer super uit hè?

Nou ik ben niet helemaal tevreden met de bak. De kleurtjes zijn op zich wel ok (kan altijd beter uiteraard), alleen zijn de groeivormen niet altijd even mooi. De stekjes hebben allemaal uit kunnen groeien zonder mijn bemoeienis. Als ik mijn bak start in mijn nieuwe huis dan ga ik regelmatig stekken om de vormen mooier te krijgen.

Geniet van de foto's...

Bijlagen

• 01.JPG
    01.JPG
    138,5 KB · Weergaven: 28
  • 02.JPG
    02.JPG
    130,1 KB · Weergaven: 14
  • 03.JPG
    03.JPG
    139,2 KB · Weergaven: 13
  • 04.JPG
    04.JPG
    51 KB · Weergaven: 6
  • 05.JPG
    05.JPG
    117,5 KB · Weergaven: 16
verder is er weinig te melden. Ik laat de bak zo veel mogelijk met rust en zoals je ziet kan ik nagenoeg geen koraaltjes meer kwijt.

Ik ben begonnen met Zeovit, maar niet met de complete lijn. Dus het resultaat hiervan valt alsnog tegen, hoewel ik de kleuren wel verbeterd vind.

Mocht nog iemand stekjes willen dan kan ik ze op aanvraag maken.

Gr. Roy

Bijlagen

• 07.JPG
    07.JPG
    109,5 KB · Weergaven: 47
  • 06.JPG
    06.JPG
    107,7 KB · Weergaven: 13
Zeker genieten Roy :) !! Heb je mn pb nog gekregen?!

Roy en Sander, bedankt voor de complimenten.

Manuel, die heb ik gehad. Bedankt nog voor de felicitaties en mocht ik overgaan tot verkoop dan ben jij de eerste die ik het laat weten.

Gr. Roy

Prachtig echt mooi :D

Ik zou jou bak graag eens willen zien voor hij leeg gaat (als dat mag natuurlijk) Eindhoven is niet zo ver van hier :D

Groetjesss

Hé Marcel,

Thnx voor de complimenten.

Je bent altijd welkom. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de laatste tijd erg druk bezig ben om alles te regelen voor mijn nieuwe huis, terwijl het huis pas medio 2009 klaar zal zijn. De ontmanteling van mijn huidige bak zal pas gebeuren nadat ik dit huis heb verkocht dus je kunt nog voor die tijd langskomen.

Een keer in het weekend moet wel lukken. Laat maar weten wanneer het je uitkomt!

Gr. Roy

Hé Roy,

Ik ga, nadat mijn huis verkocht is, mijn huidige bak verkopen. De techniek zal ik houden. In mijn nieuwe huis komt namelijk zeker weer een nieuwe bak, maar dat duurt nog even.

Ik denk niet dat mijn besmetting met dit zeewatervirus ooit zal stoppen :D !

Gr. Roy

RoyOss zei:
stop je dan met de bak?
dat is dan jammer

of start je die in het nieuwe huis weer op?

oei! ik lees dat ik op moet schieten wil ik die bak van jou nog zien! :D

Ziet er wel t*f*s mooi uit wat ik zo snel ff gezien heb! Dat zie ik heel graag in het echt!

Vandaag eindelijk mijn kapotte Tunze vervangen door een "nieuwe" tweedehandse Tunze 6130. De pomp ziet er als nieuw uit en geeft een geweldige uitstroom van 13.000 liter per uur.

Melvin bedankt!

Gr. Roy

Bijlagen

• 6130.JPG
    6130.JPG
    30,1 KB · Weergaven: 434
Mooi pompku Roy :goed: !! Kheb er ook even 1 hangen :) !!

Kzou overigens in je nieuwe bak nooit met Tunze pompen werken.....alleen met opvoer RD bijvoorbeeld :) !! Mn Tunze pomp is naar Tuze opgestuurd en duurd altijd bij iedereen ongeveer 3 maanden voordat hij terug is......geen goed teken vind ik :mad: !! Als je alleen met opvoer werkt hoef je ook minder weg te werken en schoon te maken........is maar un tip he ;) !!
Boarder zei:
Vandaag eindelijk mijn kapotte Tunze vervangen door een "nieuwe" tweedehandse Tunze 6130. De pomp ziet er als nieuw uit en geeft een geweldige uitstroom van 13.000 liter per uur.

Melvin bedankt!

Gr. Roy

Hé Manuel,

dat ga ik ook zeker doen in mijn nieuwe bak. Ik hou echter wel één pomp (op een UPS) aan voor het geval dat de stroom uitvalt en als reserve.

Dus even sparen voor een dikke Red Dragon. Maar wat als deze kapot gaat ;) ?

Gr. Roy

`Heeeeej Roy,gewoon 2 RD's van 10.000 als opvoer...net als bij mij :) !! Als er 1 stuk gaat blijft het toch doordraaien he ;) als ze beiden tegelijk stuk gaan heb je pech :mad: maar zal het wel zo hebben moeten zijn :D !!
Boarder zei:
Hé Manuel,

dat ga ik ook zeker doen in mijn nieuwe bak. Ik hou echter wel één pomp (op een UPS) aan voor het geval dat de stroom uitvalt en als reserve.

Dus even sparen voor een dikke Red Dragon. Maar wat als deze kapot gaat ;) ?

Gr. Roy

Roy van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Boarder zei:
Toen ik overigens de korf van de Tunze afhaalde zag ik een gat wat ik niet eerder heb gezien. Ik weet ook niet of het hoort of niet, maar dit gat lijkt ook al door corrosie te zijn aangetast.

Gr. Roy
Zoals Tunze ook al aangaf in hun reactie is het gat in het pomphuis normaal. Onze streamers hebben dit ook. Sterker nog: je kunt er doorheen kijken >>> waterkoeling dus.

Bijlagen

• PICT0372.JPG
    PICT0372.JPG
    173,5 KB · Weergaven: 5
  • PICT0373.JPG
    PICT0373.JPG
    196,4 KB · Weergaven: 4
Back
Bovenaan