jos van dijk
ZeewaterForum lid
gebruik je nopox of iets dergelijks om je nitraat te verlagenHeeft het zin om iets fosfaat te doseren om de verhouding te verbeter en de koralen daar iets minder last van hebben ?
Mvg Maikel
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
gebruik je nopox of iets dergelijks om je nitraat te verlagenHeeft het zin om iets fosfaat te doseren om de verhouding te verbeter en de koralen daar iets minder last van hebben ?
Mvg Maikel
Verhouding doet er niet toe.Heeft het zin om iets fosfaat te doseren om de verhouding te verbeter en de koralen daar iets minder last van hebben ?
Mvg Maikel
Doseren van fosfaat vind ik alleen zinvol als er een extreem lage waarde, minder dan 0,03 wordt gemeten. Het is natuurlijk wel bevorderlijk als fosfaat en nitraat in een goede verhouding staan. Zo let ik bij mijn bak altijd op dat de verhouding min of meer 1 op 100 is, fosfaat bijvoorbeeld 0.08 dan nitraat rond de 8 à 10.Heeft het zin om iets fosfaat te doseren om de verhouding te verbeter en de koralen daar iets minder last van hebben ?
Mvg Maikel
Zou daar niets tegen doen , zou eerder de stroming harder zetten als dat verantwoord isDank voor de reacties. Ik ga nu even rustig aan doen en even zorgen dat alles stabiel is
Verlichtingen zijn de 2 coral care gen2 nu witter ingesteld
Stroming
2x 10.000 l (beide 100%)
1x 15.000 l (80 %)
1x 20.000 l (75 %)
Is het handig om tegen het iets te hoge aluminium een detox te doen ?
Niks schokkends te zien aan de icp. Ziet er gewoon niet verkeerd uit.Het klopt trouwens dat sommige niet gemeten zijn. Ik had namelijk ipv van de pro de flex test daar kwam ik pas later achter
Kh 8.6
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.