Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Atlantis Rif van Vincent

Inderdaad mooie keuken. Suc6 met de opstart.

Vraag : Wat is een IWAKI MD ? Grtz Marc

Vincent,

Begin met je levend steen op de bodem te plaatsen en over PO4 absorber te filteren.

Begin met je blauwe licht 1 uur per week aan te doen en ga iedere week 1 uur verder. Als je PO4 gezakt is naar 0.08 kan je beginnen opbouwen en kan je ook levend zand toevoegen. Op deze manier vermijd je de algen-explosie en moet je ook minder opruimers gaan inzetten om deze allemaal te gaan oppeuzelen.

Voeg voldoende bacterieën toe en ook een fles easylife voor het binden van de de zware metalen.

Filip

Inderdaad mooie keuken. Suc6 met de opstart.

Vraag : Wat is een IWAKI MD ? Grtz Marc

Thx

de iwaki md55 is een circulatie pomp die externgeplaatst wordt.

Zo.... de bak is opgestart.

Enkel nog wat last van microbubbles.

Ik heb geen idee waar deze nog vandaag kunnen komen

allé om da gij het zijt ;-)

Hier moet wel nog een deel bijkomen gezien ik mijn oude dieren overzet

Bijlagen

• atlantis1jpg.jpg
    atlantis1jpg.jpg
    172,4 KB · Weergaven: 28
De afschuimer is goed zijn werk aan het doen.
Van gisteren avond tot nu potje bomvol.
Morgen gaat de Rowaphos erin.

Ik ben benieuwd....

Filip alvast bedankt voor de hulp en goede raad

De rowaphos is lekker aan het draaien. Waar een 8watt eheim potje al niet goed voor is.

Verder ben ik zeker dat mijn opvoer ergens lucht trekt. Ik slaag er echter nog niet in te achter halen waar.

Voor de geintereseerden heb ik ook nog een clownvisje in de sump zitten. Deze heeft al eitjes gelegd en mag weg voor 15 euro.

Hoi Vincent,
Is dit dat levend steen dat vorige week bij Theo binnen gekomen was? Hoe heet het ook alweer, uit Fiji of zo iets?
De opstart is begonnen en gaat goed zie ik. Volg Filip zijn raad maar op dan kan er weinig mis lopen;).
Ben je zeker dat je opvoer lucht trekt? Het kan namelijk ook zijn dat de luchtbellen al aanwezig zijn in de sump en dat die mee gezogen worden door de pomp. Schijn eens met een zware lamp in de sump dan zullen ze zichtbaar worden als ze er zijn.
Geniet van je opstart. Het is het mooiste moment.
Groetjes
Dominique

Vincent inderdaad kan misschien ook voort komen uit je sump en sort het water zich over een randje waardoor er bellen ontstaan.
Mooi steen hoor dat FIJI Steen!! komt nog veel meer moois vandaan!!:p

Ik zal deze avond nog eens met mijn pillamp erop uit trekken om bubbles te zoeken maar ik vrees er toch voor dat ze van ergens anders komen.

Ik hoop dat een spuit siliconekit dan de oplossing zal brengen ;)

Verder is het steen dat er al inzat mooi bruin en het fiji steen spierwit.

Ik ben benieuwd wat ik de volgende dagen mag verwachten.

Ik moet ook eens dringend beginnen te denken aan de ombouw....en bovenbouw dit om het geluid van de techniek en strooilicht wat in te dijken.

Geen tijd gehad om op belletjes jacht te gaan.

Voor wie interesse heeft.

NO3 salifert tss 10 en 25
PO4 salifert niet meetbaar

2 ampullen bio digest toegevoegd
70 liter water ververst met water komende van Filip

thx maat voor de steun

Hierse, nog ene uit de buurt :biggrin:

Hoeveel kilo levend steen zit er in je bak?

Veel plezier met je opstart, het ziet er al goed uit. Rustig afwachten en het zal wel goed komen.

Ik denk ongeveer tachtig kilo in totaal.

Gisteren nog de 3 stappen van biogro toegevoegd.

Verder begint het lekker bruin te worden en de afschuimer doet vlotjes zijn werk.

Ik probeer de overschot aan mijn buur die bodybuilding doet te verkopen als natuurlijke eiwitshake....alleen die geur :p:p.

Ik probeer de overschot aan mijn buur die bodybuilding doet te verkopen als natuurlijke eiwitshake....alleen die geur :p:p.

LOL! :p Maar inderdaad, de geur is echt NIET TE HARDEN. Ik heb mijn vrouw moeten beloven de beker uit te kuisen als ze niet thuis is :rolleyes:

Post nog is wat foto's Vinnie, ben benieuwd hoe het steen er nu bijstaat...

Wie weet hoe je berekent hoeveelkilo zand je nodig hebt?

Bv voor mijn bak 160x80x10 cm zand hoeveel kilo is dat dan?

Hey Vince,

Je zou het soortelijk gewicht van zand moeten weten. Neem je zand aan het zelfde soortelijk gewicht als water, dan zou je 128 kilo nodig hebben. Je weet natuurlijk dat dit veel hoger ligt. Je kan wel gerust beginnen met een zandbodem van 5 centimeter. Deze gaat toch opblazen op bepaalde plaatsen. Ik heb zelf op 110 x 90 een kleine 140 kilo zand liggen.

Filip

Ik heb net wat opgezocht, en standaard kan een soortelijk gewicht van 1,5 genomen worden. Wil je dus een zandbodem van 5 centimeter, dan heb je 130 kilo zand nodig. Wil je hem dikker, pakweg 10 centimeter, dan heb je 260 kilo nodig. Erik kan je perfect zeggen hoe dik hij juist moet zijn. Ik denk dat hij bij hem ook op 10 centimeter ligt.

Filip

Hoi Vincent,

Ziet er goed uit! Misschien komen de microbubbels uit de uitvoer van de afschuimer. Het is maar een tip.

Ciao,
Marc

Back
Bovenaan