Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Atlantis Rif van Vincent

vincentflorquin

Senior Forumlid
Hier komt mijn nieuw dagboek.

Aquarium 160x80x70 perfect geleverd door Aissa.
BM 250S
IWAKI MD 55
2x Vortechs
10x 54Watt ATI

Verdere details volgen nog

Enkele foto's

Bijlagen

• AquaLeeg.JPG
    AquaLeeg.JPG
    255,8 KB · Weergaven: 23
  • Onderstel1.JPG
    Onderstel1.JPG
    291,1 KB · Weergaven: 22
  • Afschuimer1.JPG
    Afschuimer1.JPG
    299,4 KB · Weergaven: 23
Mooie nieuwe frisse start.

Alles nog zo lekker clean!:p

Dan mag je je onderschrift wel aanpassen!;)

Dit zal zeker gebeuren...ik kan bijna niet wachten tot hij draait.

Aissa nog eens bedankt voor de super service-excuus

Succes ermee he:)ziet er allemaal mooi uit,ik snap alleen de keuze niet van 54 watt,80 watt past perfect op 1,60 meter of wil je iets anders doen met de lampen:)

Hey Vincent!

Ziet er heel goed uit!

En wees gerust ik ben je niet vergeten. ;)

Grtz!

Graag gedaan Vincent:goed:

Dit gaat net zo een parel worden, als jullie zeer strakke hypermoderne woonruimte.:):goed::goed::)

ps:
Er staat hier een mooi oranje plaatje op je te wachten als je bak is ingedraaid

Dit zal zeker gebeuren...ik kan bijna niet wachten tot hij draait.

Aissa nog eens bedankt voor de super service-excuus

Veel succes met de opstart....

Succes ermee he:)ziet er allemaal mooi uit,ik snap alleen de keuze niet van 54 watt,80 watt past perfect op 1,60 meter of wil je iets anders doen met de lampen:)

Hey Luc,

De keuze van de lampen hebben een aantal beweegredenen.

De aquascaping die ik ga bouwen is volgens het model van Robertus dus effectief 120cm waar sps gaat komen, indien ik groter had genomen had dit geen invloed gehad op het aantal beschikbare lumen voor de koralen.

De overloop dient niet verlicht te worden.

Op het werk ben ik dagelijks bezig met sustainability en Green IT, vandaar dat de impact op het milieu van dit systeem ook tot een minimum wordt beperkt.

10x 54 Watt ten opzichte van 10x80 Watt maken een merkelijk verschil zonder echt impact te hebben op de noodzaak.

Daarom ook de keuze om geen HQI meer te plaatsen gezien minder efficient per Watt.

De verlichting onder de sump is uitgevoerd met Witte leds.

De IWAKI is berekend op efficientie zonder overschot dus maximaal rendement.

De BM 250S verbruikt enkel 60 Watt

De noodzaak voor koelen wordt tot een minimum beperkt dankzij ventilatie die rekening houd met warme en koude compartimenten. Externe pompen zowel voor circulatie als stroming.Onze woonruimte heeft AC dus onze temp in huis loopt nooit hoog op. Ventilatie en verwarming wordt elektronisch gestuurd.

Laat die hypermoderne kamer maar eens zien! Heb zelf ook een redelijk strak intrieur dus ben wel benieuwd hoe jullie bak er in de kamer uit ziet.
Graag gedaan Vincent:goed:

Dit gaat net zo een parel worden, als jullie zeer strakke hypermoderne woonruimte.:):goed::goed::)

ps:
Er staat hier een mooi oranje plaatje op je te wachten als je bak is ingedraaid

Laat die hypermoderne kamer maar eens zien! Heb zelf ook een redelijk strak intrieur dus ben wel benieuwd hoe jullie bak er in de kamer uit ziet.

Een klein sfeer beeldje van de keuken...de rest volgt...fotos zijn getrokken vanuit de kijkhoek van het aquarium

Bijlagen

• Keuken1.jpg
    Keuken1.jpg
    142,8 KB · Weergaven: 30
  • Keuken2.jpg
    Keuken2.jpg
    125,1 KB · Weergaven: 29
Mooie keuken greeploos hoogglans wit zwart antra blad mooi hebben zelfde smaak hebben wij ook in dit huis!

Thx. Ik ben blij dat je het mooi vind. Hier is dan ook zeer hard aan gewerkt. De bedoeling is dat de ombouw ook in wit glanslak word afgewerkt.

Laatst bewerkt:
Een klein sfeer beeldje van de keuken...de rest volgt...fotos zijn getrokken vanuit de kijkhoek van het aquarium

Inderdaad een mooie moderne keuken. Helemaal mijn smaak.
Ik ben benieuwd hoe je aquarium in het geheel geïntegreerd is.
Wij hebben waarschijnlijk voor volgend jaar ook verbouwingsplannen in de maak. Dit is alvast een inspiratiebron voor me.
Veel succes
Dominique

Ik zal straks eens een foto maken...mijn oude aquarium staat voor de nieuwe...Deze moet tegen 8 december weg zijn.

Dus mensen die interesse hebben oogjes open houden.

De ombouw en bovenbouw moet nog gemaakt worden.

De bedoeling is dat het volledig tot tegen het plafond dicht komt met aan de rechtse kant van het aquarium een kast. het aquarium heeft dus 2 zichtbare zijden nl de voorruit en het linker raam.

Aquascaping zal hier ook rekening mee houden.
één element die basis vormt in de aquascaping is dat er GEEN steen de ramen zal raken. Hiermee worden dode ruimtes vermeden.

het steen zal opgebouwd worden als een soort eiland.
Dit laat toe om de 2 vortechs zo te plaatsen dat het als het ware een stromingspatroon crëert welke continu draait rond dit eiland.

Nu theorie is 1 praktijk is 2...we zullen wel zien op termijn welk resultaat het geeft.

De gulden snede is ook een leidraad om het visuele te ondersteunen.

Verder zou ik van jullie nog tips willen ivm een snelle opstart.

Opstarten zonder zand met zand, hoeveel waterwissel, opruimers...., wanneer mijn huidige aqua overzetten naar de nieuwe enz...

Het vullen is begonnen.:biggrin::biggrin::biggrin:

Back
Bovenaan