Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

aqurium van johan

zo heeft even geduurd maar hier heb ik wat foto's met enkelle nieuwe aanwinsten.heb gisteren een mooie wildkap loripes op de kop getikt waar ik uiteraard ook een foto van heb.ze zijn gemaakt met een telefoon door mijn meissie.beter dan mij met mijn camera:D maak vandaag betere van de loripes zoals die nu in de bak staat.

Bijlagen

• SP_A0019.jpg
    SP_A0019.jpg
    46,6 KB · Weergaven: 18
  • SP_A0024.jpg
    SP_A0024.jpg
    52 KB · Weergaven: 13
  • SP_A0026.jpg
    SP_A0026.jpg
    56,1 KB · Weergaven: 16
  • SP_A0044.jpg
    SP_A0044.jpg
    34,2 KB · Weergaven: 698
  • SP_A0060.jpg
    SP_A0060.jpg
    14,4 KB · Weergaven: 696
bak staat er goed bij ondanks de sterfte van een aantal koralen ik heb precies het zelfde meegemaakt alleen wat meer koraaltjes de rest van de koralen waren toen ook bruin maar verkleurde daarna weer

wens je nog veel plezier :goed: en dat groentje kan er wel af hoor:D

bak gaat redelijk.heb nog veel last van algen en cyano's.en die vervelende rode pluisalg word ik ook debiel van:mad: maarrr de kleurtjes zijn langzaam aan het terug komen.en ja een aantal.uiteindelijk de helft verloren aan stekken en koralen.ongeveer 40 in totaal.kreeg ook nog bezoek van een kolonie naaktslakjes die zich tegoed deden aan mijn monties.kon er ook nog wel bij.
maikel. zei:
bak staat er goed bij ondanks de sterfte van een aantal koralen ik heb precies het zelfde meegemaakt alleen wat meer koraaltjes de rest van de koralen waren toen ook bruin maar verkleurde daarna weer

wens je nog veel plezier :goed: en dat groentje kan er wel af hoor:D

van die rade pluisalg heb ik ook nog last van maar dit is een gedeelte van de opstart fase als de bak straks wat armer word verdwijnt dit van zelf

jaja is goed maar eerst kom ik bij jou de pics kijken van duiken in egypte:D
aad zei:
prachtige koraaltjes johan ,kom ze gauw in het eggie kijken

zo weer ff een update.de algen nemen af op de rode pluisalg na helaas.de kleuren komen steeds beter terug.zelfs op eentje die ik bijna eruit had gegooid.helemaal bruin met lichte plekken maar geen dode stukken.komt nu na lange tijd weer een beetje terug op kleur.nog een lange weg te gaan maar het begin is er.zie foto.zal binnenkort meer foto's plaatsen.

Bijlagen

• terug.JPG
    terug.JPG
    92,1 KB · Weergaven: 12
nog een foto toch niet gek.

Bijlagen

• terug.JPG
    terug.JPG
    151,2 KB · Weergaven: 19
jaja;) zou toch mooi zijn als ie boven jan komt:) die van mij (manuel) liet helaas het leven...., niet makkelijk aan te komen:o

he anton dat is dus dat bewuste koraaltje.staat al een paar mnd zo erbij en ineens beginnen de kleuren terug te komen.eerste stekkie is voor jou anton hebbie nog tegoed;) oranje(hint);) ;)
Anton - AVO zei:
jaja;) zou toch mooi zijn als ie boven jan komt:) die van mij (manuel) liet helaas het leven...., niet makkelijk aan te komen:o

hier een foto van bovenaf zoals hij er toen bijstond

Bijlagen

• voorheen.jpg
    voorheen.jpg
    27,6 KB · Weergaven: 483
Ik was al bang dat je het dagboek had weggegooid,je hebt nog veel meer foto"s

plaatsen jongen

Ik heb gisteren weer genoten van je bak,je bent weer op de goede weg terug
Je Mag mijn camera lenen hoor

Laatst bewerkt:
Heej Johan

Ik heb je dagboek gevonden ;)
Ik heb je bak mogen bewonderen maar na de problemen die je hebt gehad gaat het met je bak de goeie kant op :goed:
Ik vond het op een beetje alg na er perfect uit zien!
Bedankt voor je Anthelia maar die was van de week in gaan staan en die is keihard geworden, denk dat ie overleden is, wel vreemd want de waterwaardes zijn ok.
Maar ga zo door met je bak!!
En aad jij ook bedankt voor de stekkies, heb jij geen dagboek Aad?

Groetjes Frenk

Ik ga pas aan een dagboek beginnen als mijn bak naar mijn zin is(dus dat kan nog wel een tijdje duren)
Ik lees wel alle dagboeken,vindt het ook leerzaam ,maar ik moet nog zoveel doen aan mijn bak

frenkieboy zei:
En aad jij ook bedankt voor de stekkies, heb jij geen dagboek Aad?

Groetjes Frenk

hoi dave het verschil is 15 cm.t5 5cm boven water en hqi in de toekomst 3x150 20 cm boven het water.hoeveel graden het loopt weet ik niet.heb alleen naar de breedte en de hoogte gekeken.dat was het geen waar ik afhankelijk van ben.en de bedrading zit in het frame weg gewerkt.dit alles gaat nog wel afgewerkt worden met reflectors en nog een kap bovenop.
noels zei:
hey groentje

deze bak is net wat ik wil alleen een maatje kleiner dan:D maar dat gaat de pret niet drukken
die verlichting vind ik schitterend gemaakt ik zou dit zelf ook willen maken dan kan ik in het bovenste gedeelte hqi steken
hoeveel graden looptdit kader en hoe hoog is het hoogste punt

grt dave

en hij geniet gewoon alleen:cool: van al dat moois in zijn bak:p .
aad zei:
Ik ga pas aan een dagboek beginnen als mijn bak naar mijn zin is(dus dat kan nog wel een tijdje duren)
Ik lees wel alle dagboeken,vindt het ook leerzaam ,maar ik moet nog zoveel doen aan mijn bak

Back
Bovenaan