Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

aqurium van johan

yep 3x in de toekomst.je weet waar de foto's staan er zijn er genoeg van het balkje
noels zei:
dus het is ook de bedoeling dat hier hqi bijkomt?
heel mooi gemaakt wel dit ga ik zeker proberen na te maken, ik weet wel niet goed hoe ik hieraan zou moeten beginnen maar ik heb nog tijd dus dat komt wel goed

grt dave

jaja nou nog meer foto's van je bak joh.:goed: wou dat mijn pluisjes er zo uit zagen
aad zei:
ik heb nog een rood pluisje,ik hou hem,ben ff aan het fotograveren geweest

kenne mekaar al langer als vandaag:D wel makkelijk want als die van mij er niet uitziet ga ik naar zijn bakkie kijken:p
Anton - AVO zei:
Die is onder de gordel aad:D

ben gisteren weer de hele dag aan het verschuiven geweest ,het ziet er nu weer een stuk beter uit, komt langzaam aan goed.en mijn idee van hoe hij moet worden, zal er een fotootje bij zetten

Laatst bewerkt:
kijk hij heeft ze wel hoor die foto's:D ziet er goed uit arie:goed:
aad zei:
ben gisteren weer de hele dag aan het verschuiven geweest ,het ziet er nu weer een stuk beter uit, komt langzaam aan goed.en mijn idee van hoe hij moet worden, zal er een fotootje bij zetten

en nog ff een update.nu een aantal dagen met alleen mijn paarse lampen aan kh op 13 en fosfaat killer op alu basis:confused: kan ik de pluisalg beter afhevelen als van te voren.ziet er na een week al stukken beter uit.alleen snap ik nog steeds niet waarom er soms koraaltjes verbleken.en dan niet wit worden maar op een tijd van 2a3 uur de hele jas uit getrokken:mad: het weefsel hangt er als snot aan het skelet.laatst weer 2 verloren waaronder mijn loripes stekje g.........e:mad: sommige worden langzaam wit stukje voor stukje.dat verwijt ik aan mijn waterkwaliteit omdat de bak nog niet zo lang draaid na mijn doorstart.
vissen zijn super gezond en zwemmen vrolijk rond.het raadsel is nu wie er aan mijn buttons zit te klote.de vijlvis of het keizertje.het keizertje had ik er bijna uitgegooid omdat ik dacht dat hij aan mijn koralen zat maar plukte aan de algjes zag ik later gelukkig

nog ff groentje 35,45 minuten

nog een hele fijne dag moggel

je nieuwe projekt ziet er al goed uit(SSSSSSSSSST Niet verder vertellen

groentje 34 zei:
en nog ff een update.nu een aantal dagen met alleen mijn paarse lampen aan kh op 13 en fosfaat killer op alu basis.......alleen snap ik nog steeds niet waarom er soms koraaltjes verbleken.en dan niet wit worden maar op een tijd van 2a3 uur de hele jas uit getrokken het weefsel hangt er als snot aan het skelet.......... sommige worden langzaam wit stukje voor stukje....
Wat dacht je ervan om je KH terug te brengen tot circa 8 en minder aggressief over fosfaatverwijderaar te filtreren (lagere dosering). Uit eigen ervaring weet ik dat TEVEEL verwijderaar per portie dermate hard aan het fosfaat kan trekken, dat het dus 'letterlijk' uit de koralen wordt getrokken (feitelijk te snel uit het water, dus een te snelle wisseling van waterwaarde, waarop het koraal gevoelig kan reageren).
Heb je daarnaast wel voldoende doorstroming van deze aluminiumfosfaatverwijderaar, bij te lage doorstroming en optredende verzuring in het medium kan de aluminium in oplossing gaan >>> giftig. Daarom kies ik alleen voor een verwijderaar op ijzerbasis.

Voor wat betreft de buttons, jouw eigen waarnemingen zullen hierin de doorslag moeten geven, maar ik vermoed de vijlvis: lees hier maar eens de recensies.

hoi michel.ben inderdaad al begonnen met de kh terug te brengen en fosfaat verwijderaar is maar een derde van wat er gebruikt moet worden.heb ong 1100 liter en gebruik de hoeveelheid voor 300 liter.en stroming:rolleyes: denk wel dat ik genoeg heb.6500 ltr rifspoeling 3x12000 tunze en 8000 opvoer die aardig wat water beweging veroorzaakt aan het oppervlakte:D ken net.en met je redenering van het op ijzerbasis filteren ben ik het niet helemaal eens want ik heb een groot probleem met rode pluisalg die goed reageerd op rowaphos.niet dus.en met deze op alu basis blijft het nog niet te doen maar gaat minder hard.ondertussen de koralen aan het verhuizen.de bak gaat leeg voor grote schoonmaak en geen koralen voorlopig.:(
Mefisto zei:
Wat dacht je ervan om je KH terug te brengen tot circa 8 en minder aggressief over fosfaatverwijderaar te filtreren (lagere dosering). Uit eigen ervaring weet ik dat TEVEEL verwijderaar per portie dermate hard aan het fosfaat kan trekken, dat het dus 'letterlijk' uit de koralen wordt getrokken (feitelijk te snel uit het water, dus een te snelle wisseling van waterwaarde, waarop het koraal gevoelig kan reageren).
Heb je daarnaast wel voldoende doorstroming van deze aluminiumfosfaatverwijderaar, bij te lage doorstroming en optredende verzuring in het medium kan de aluminium in oplossing gaan >>> giftig. Daarom kies ik alleen voor een verwijderaar op ijzerbasis.

Voor wat betreft de buttons, jouw eigen waarnemingen zullen hierin de doorslag moeten geven, maar ik vermoed de vijlvis: lees hier maar eens de recensies.

@ Johan

Bedankt voor je ontvangst en de lekkere koffie die je vrouw maakt.:goed: :)

ps: Hat es gut geschmeckt Herr Johan

@Aad

Ook jij bedankt voor je ontvangst en voor je boeiende en zeer mooie duikfilmpjes. :goed: :)
Indrukwekkend wat je daar allemaal onder water gezien hebt.

he aissa altijd goed he.als je in de buurt komt altijd welkom.nog een foto.????????
Desert's Ocean zei:
@ Johan

Bedankt voor je ontvangst en de lekkere koffie die je vrouw maakt.:goed: :)

ps: Hat es gut geschmeckt Herr Johan

@Aad

Ook jij bedankt voor je ontvangst en voor je boeiende en zeer mooie duikfilmpjes. :goed: :)
Indrukwekkend wat je daar allemaal onder water gezien hebt.

Bijlagen

• zand.JPG
    zand.JPG
    88,8 KB · Weergaven: 113
neen nog een aanpassinkie maken:D als de pomp stopt zit tie vol zand lastig opstarten na werkzaamheden.en moet nog een spoelfunctie maken om schoon te kunnen spoelen pffffff en ik heb er al geen zin meer in op het moment:o

aad zei:
is tie al in gebruik,je zandbedje:cool: :goed:
anders leen ik hem wel de komende 5 jaar:)

ff een paar pics zoals het er nu bij hangt.groei zit er goed in. niet bij te houden.kleur doet het ook steeds beter.van roze naar diep rood.groeid zo hard dat ik er nu al stekken van kan aanbieden.vissen gaat echt fantastisch.eten goed en zijn dan ook lekker vet allemaal.2 mindere dingen 1 tunze naar de k...e en mijn vrouwtjes loricula heeft zich klem gezwommen tussen het rif keramiek.hiep hoi volgende bak alleen maar rif keramiek er in.ondertussen staat er een klein bakje naast mijn pc te pruttelen om te kijken wat er nog overleeft van de harde koralen.vandaag ook nog een vossekop aangeschaft voor de pluis alg.heb er nu al 2 zien knabbelen eraan dus ook maar een poging.naast mijn superslakken en krab nu dus nog een vis aan mijn zijde in de strijd.

Bijlagen

• DSCF1941.JPG
    DSCF1941.JPG
    142 KB · Weergaven: 25
  • DSCF1942.JPG
    DSCF1942.JPG
    110,4 KB · Weergaven: 14
  • DSCF1943.JPG
    DSCF1943.JPG
    125,1 KB · Weergaven: 38
  • DSCF1944.JPG
    DSCF1944.JPG