Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

aqurium van johan

johan hier johan ik zie dat je anthasiasen heb in de bak ,hoe en /wat voer je die.ik heb 6weken geleden 8 stuks aangeschaft maar kryg ze niet aan het eten.diepvries mysis ,plankton ,arthemia,droogvoer ze pakken niets.ben er intussen al 4 kwyt.vrgr johanh.

heee hoe gaat tie kerel.die visjes blijven moeilijk en moet gewoon geluk hebben.ik let er op dat de vissen die ik koop het aangeboden voer pakken en opeten. maar het liefst wacht ik tot iemand ze te koop aanbied uit zijn/haar bak dan weet ik zeker dat ik het minste risico loop.het voeren doe ik afwisselend 2 3x per dag droog en diepvries en 1x per week een aantal zakjes levend voer.als ze echt niets pakken probeer levendvoer of cyclops pakten ze bij mij altijd.
grt en suc6

JohanH zei:
johan hier johan ik zie dat je anthasiasen heb in de bak ,hoe en /wat voer je die.ik heb 6weken geleden 8 stuks aangeschaft maar kryg ze niet aan het eten.diepvries mysis ,plankton ,arthemia,droogvoer ze pakken niets.ben er intussen al 4 kwyt.vrgr johanh.

Ja Johan show hem is ( Acanthurus achilles) :)

Ik hoop dat je er lang plezier van mag hebben.
Ik heb hem in het echt mogen bewonderen ,gewoon een pracht vis :goed:

ja pracht vis alleen jammer genoeg binnen 5 uur dood:mad:.zwom alleen maar kleine rondjes.deed hij bij de handelaar ook maar dacht dat dat door die poetsvis kwam.zat alleen met 2 poets garnalen in 250 liter om te wennen.na een uur overwennen pas los gelaten in opvangbak samen met anthias en 2 garnaaltjes dus.dinsdag ff bellen toch.er was/is niets te zien aan de vis geen puntje of krasje te vinden.zaten er 2 dus ben benieuwd hoe het die andere is vergaan.

a.romijn zei:
Ja Johan show hem is ( Acanthurus achilles) :)

Ik hoop dat je er lang plezier van mag hebben.
Ik heb hem in het echt mogen bewonderen ,gewoon een pracht vis :goed:

Zo dat is zonde om tehoren :(
Zou idd ff bellen om telaten weten,normaal doen ze daar niet zo moeilijk over

vandaag gebeld en geen probleem.word geregeld.toch een goede zaak

a.romijn zei:
Zo dat is zonde om tehoren :(
Zou idd ff bellen om telaten weten,normaal doen ze daar niet zo moeilijk over

Is dat je (oude) bak? Ziet er allemaal gelikt uit hoor...

Komt je oude ombouw er weer om?

mzl

yep is oude bak met nieuwe ombouw.de eerste trok helemaal krom door slechte kwaliteit hout:( hou het nu wat fijner in de afwerking.is al weer een heel stuk gevorderd en zal asap weer wat foto's plaatsen
grt

E.T.H zei:
Is dat je (oude) bak? Ziet er allemaal gelikt uit hoor...

Komt je oude ombouw er weer om?

mzl

DAMN:eek:Ik weet dat het niet gebruikelijk is om via deze weg me voor te stellen,mijn naam is Chris en ik kon het niet laten om een reactie te plaatsen.Wat een gruwelijk vette bak heb je daar.Een levens werk wat je daar hebt getovert.;)godamn!!:eek:ik ben zelf een behoorlijk zeeaquafanaat maar dit is echt SIK gewoon.ik wil daarom zo rond de herfst zelf beginnen met een klein bescheiden bakje,ben al een aantal dingen aan het aanschaffen zodat ik meteen goed kan beginnen,elke keer koop ik wat.Ik kan natuurlijk niet bij jou in de schaduw staan,met nog een aantal:o Ik hoop dat ik jullie zo rond de herfst een updatje kan laten zien:goed:iig succes met de vorderingen.grtz Chris

Hij heeft het super druk nu,maar het komt goed.
Ik sprak hem vandaag nog ff een weekje dan heeft hij weer een beetje tijd

hehe ongeduldig persoontje zeg.heb ook nog een leven naast aqua en altyd maar werken;).dank je voor de complimenten maar de bak is niet zo byzonder hoor wel alles zelf gebouwd waar ik wel een beetje trots op ben.
draaid nu puur voor de vissen aangezien ik de tyd amper kan vinden voor mijn verversingen te doen en die er dus ook regelmatig "vergeten" worden:( zal binnenkort ff foto's plaatsen hoe het er nu bij staat/draaid
grtzz

Wordt er hier ook nog gereageerd op dit forum of is dit normaal:confused:beetje jammer:(

Ik heb gemerkt dat Johan zelf niet echt meer actief berichten plaatst op het forum, maar ik ben wel benieuwd naar hoe het nu is...

Misschien dat iemand hem ff kan porren om hier toch weer wat neer te pennen in zijn dagboek, of iemand die er wat meer van weet en wat info kan plaatsen (Aad bijvoorbeeld :confused:)?
Ben nieuwsgierig hoe het gaat en of alles nog bestaat en uiteraard ook hoe het met Johan zelf is.

Of lees je hier wel nog mee Johan ;), want dan mag je gerust zelf wat typen hier hoor :biggrin: :p!

hoi hoi ff geleden alweer en inderdaad niet meer zo aktief als ik zou willen.ben druk met werk gelukkig en heb nog steeds veel water in huis alleen ff geen zee meer.ben alles op 2 dagen tijd verloren.had alleen nog maar vissen en een paar ledertjes.ben er niet achter gekomen wat het is geweest jammer genoeg.had na het leeghalen wel aardig wat vuil gevonden maar kon nooit de oorzaak wezen.had niet de zin om opnieuw te beginnen na deze tegenslag en ben nu een 6 mnd malawi aan het houden maar ben met een palu bezig omdat er niks spannends aan is met malawi.het is wel leuk en mooi maar te simpel allemaal.heb geen bijzondere soorten zwemmen of zo maar het is puur vulling van de bak.een lege bak is ook zo saai om te zien in je woonkamer.daarom maar een volgend projectje gestart tot de kriebels terug komen voor het zeewater.de bak gaat toch weer een keer gevuld worden met zeewater want daar heb ik hem voor geplakt tenslotte en zal dit dagboek ook weer verder gaan
grtzz johan

Ik heb gemerkt dat Johan zelf niet echt meer actief berichten plaatst op het forum, maar ik ben wel benieuwd naar hoe het nu is...

Misschien dat iemand hem ff kan porren om hier toch weer wat neer te pennen in zijn dagboek, of iemand die er wat meer van weet en wat info kan plaatsen (Aad bijvoorbeeld :confused:)?
Ben nieuwsgierig hoe het gaat en of alles nog bestaat en uiteraard ook hoe het met Johan zelf is.

Of lees je hier wel nog mee Johan ;), want dan mag je gerust zelf wat typen hier hoor :biggrin: :p!

DSCF2987.jpgDSCF3078.jpgDSCF3079.jpgDSCF3080.jpgDSCF3072.jpg
ff laten zien waar we nu mee bezig zijn 1e 4 foto's van het aquarium en de laatste van de palu waar ik nu mee bezig ben.hoor hier niet thuis weet ik maar toch:o

Back
Bovenaan