Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

aqurium van johan

ja ik weet het maar als ik er niet 1000% achter (kan) staan wacht ik liever. maar niet getreurd we komen zeker terug met zout en dan beter:)

Johan, sorry maar vind r geen bal aan, wetende dat je zeebak tot een van de betere behoorde...... Dus maar gauw weer terugkeren naar zout Johan.:o

Tja terug naar cichliden is het niet he Johan (weet er alles van :o), maar er komt vanzelf wel weer eens een moment voor zee.

Vind zo'n palu huppeldepup wel altijd erg mooi om te zien, dus ik ben heel benieuwd wat je ervan gaat maken. Heb er zelf nul komma nul verstand van, maar is dat nou ook veel werk? Of laat ik het anders vragen: wat moet je er allemaal voor doen om een paludarium mooi en goed te houden? Vragen de dieren veel onderhoud?

Hey Johan!

heb toenet je hele dagboek doorgelezen! en jeetje wat staat hier veel info in zeg!

Alleen ik heb nog 2 kleine aanmerkingetjes voor je rifspoeling! want ik zag bij je bakken dat ze aangedreven worden door pompen in de sump en dan naar de bodem van je aquarium gaan! wat nu als de stroom er wel was afgevallen? had je een lege bak gehad door het hevel effect! nu had je er wel een kogelkraan tussen zitten maar wat als je niet thuis was bijvoorbeeld!

Verder echt een top dagboek!

Maar dat was een puntje kritiek dat je misschien mee kan nemen naar je volgende zee project :rolleyes:

het valt op zich wel mee marjan maar je moet een hoop in de gaten houden wat betreft klimaat en goed gevarieerd voeren is ook belangrijk.ga zelf met een computer werken voor beregening en luchtvochtigheid, temp lucht en water en verlichting met simulatie tot onweer aan toe.moet nog een hoop leren op gebied van kikkers maar zijn op de goede weg
grtzz

Tja terug naar cichliden is het niet he Johan (weet er alles van :o), maar er komt vanzelf wel weer eens een moment voor zee.

Vind zo'n palu huppeldepup wel altijd erg mooi om te zien, dus ik ben heel benieuwd wat je ervan gaat maken. Heb er zelf nul komma nul verstand van, maar is dat nou ook veel werk? Of laat ik het anders vragen: wat moet je er allemaal voor doen om een paludarium mooi en goed te houden? Vragen de dieren veel onderhoud?

hoi woozie thx voor complimenten maar geen zorgen voor lekkage hier hoor.heb boven mijn waterniveau gaatjes in de opvoer die lucht trekken bij stil vallen en zo het hevel effect wegneemt.en mijn rifspoeling is een closedloop dus kan nooit wat gebeuren of ik moet mijn pomp er af koppen als ik er onder bezig ben;)
grtzz

Hey Johan!

heb toenet je hele dagboek doorgelezen! en jeetje wat staat hier veel info in zeg!

Alleen ik heb nog 2 kleine aanmerkingetjes voor je rifspoeling! want ik zag bij je bakken dat ze aangedreven worden door pompen in de sump en dan naar de bodem van je aquarium gaan! wat nu als de stroom er wel was afgevallen? had je een lege bak gehad door het hevel effect! nu had je er wel een kogelkraan tussen zitten maar wat als je niet thuis was bijvoorbeeld!

Verder echt een top dagboek!

Maar dat was een puntje kritiek dat je misschien mee kan nemen naar je volgende zee project :rolleyes:

hoi johan,alles goed daar met de bakkies ???
we gaan het toch weer proberen heb vandaag een sera 130 opgestart
groetjes frank en lisa uit roosendaal.

Heeee, lange....
Wat hoor ik nou ?
Begint het weer te kriebelen ?:p

Back
Bovenaan