Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

aqurium van johan

moet je straks mijn afschuimer en kalkreactor maar een zien.alleen de tijd nog vinden.:D
Anton - AVO zei:
Ziet er goed uit johan, groeien maar met die handel ....

Dat wervelbedje top, mag dat soort creativiteit wel;)

gelukkig wel eindelijk is goede foto's scherp en duidelijk.nou mijn kwaliteit nog omhoog zijn ze helemaal toppie:D
Steve zei:
Deze foto's zijn zeker een vooruitgang! Toppie die camera!

nog ff 2 foto's gemaakt.eigenlijk een stuk of 100:D maar deze zijn echt goed gelukt.

Bijlagen

• DSCF0095.JPG
    DSCF0095.JPG
    84,1 KB · Weergaven: 10
  • DSCF0097.JPG
    DSCF0097.JPG
    87,1 KB · Weergaven: 8
zo ondertussen niet stil gezeten.nog wat geknutselt aan mijn kalk reactor die zeer snel moet gaan draaien.

Bijlagen

• kalkreactor.JPG
    kalkreactor.JPG
    100,1 KB · Weergaven: 30
  • kalkreactor (1).JPG
    kalkreactor (1).JPG
    78,7 KB · Weergaven: 15
Ziet er goed uit Johan , mooi die zelfgebouwde kalkreactor.
Koraaltjes staan er goed bij zie ik.

Grt , Peter

Gouwe handjes die Johan :goed: !!

Johan, probeer het wervelen te beperken totdat de bovenste deeltjes maximaal op 2/3 van de reactorhoogte komen, beter nog om het onder de helft te houden.

Anders gaat het veel te hard. Te hard vwb fosfaatverwijdering (shock in de bak) en te hard dat deeltjes in de sump terechtkomen. (en het is zo'n klotespul om te verwijderen)

dank je peter de reactor kost nog wel wat uurtjes knutsellen voor hij klaar is.nu de lastige stukjes in de buis nog en wat aansluitingen die ik zaterdag ff ga verzamelen en dan nog steeds op zoek naar een co2 fles.dan weet ik zeker dat de koraaltjes er nog beter bij komen te staan.
p2m zei:
Ziet er goed uit Johan , mooi die zelfgebouwde kalkreactor.
Koraaltjes staan er goed bij zie ik.

Grt , Peter

gaat bij jou ook niet verkeerd toch.blijf echt wel op d hoogte hoor van dat bakkie van jou:D ga binnenkort maar is een afspraak maken om nog een keertje naar die bak te komen kijken denk ik.moeten er wel mooie stekkies zijn natuurlijk:p gaat het nu met die nieuwe reactor.
manuel69 zei:
Gouwe handjes die Johan :goed: !!

hoi het wervelen is inderdaad beperkt tot de helft.de bak heeft geen problemen ondervonden.mijn sump wel die ga ik van het weekend helemaal schoonmaken om de zwarte troep te verwijderen.ik ben wel bezig met een gafzakje om er onder te hangen,maar moet vrouwtje ff vragen om er eentje te maken op naaimachine.helaas komt je tip te laat maar toch bedankt

gr

Mefisto zei:
Johan, probeer het wervelen te beperken totdat de bovenste deeltjes maximaal op 2/3 van de reactorhoogte komen, beter nog om het onder de helft te houden.

Anders gaat het veel te hard. Te hard vwb fosfaatverwijdering (shock in de bak) en te hard dat deeltjes in de sump terechtkomen. (en het is zo'n klotespul om te verwijderen)

Hoi, mijn stekkie doet het weer goed zo te zien! Als ie eenmaal aanslaat groeit ie snel en heb je een prachtig stuk fel lila koraal. Bij mij is ie ondertussen ook weer verder gegroeid en wat kleur betreft moet je bij een lasbril opzetten....:D

Succes verder!

mooi koraaltje ben er ook heel blij mee
zoelen zei:
Hoi, mijn stekkie doet het weer goed zo te zien! Als ie eenmaal aanslaat groeit ie snel en heb je een prachtig stuk fel lila koraal. Bij mij is ie ondertussen ook weer verder gegroeid en wat kleur betreft moet je bij een lasbril opzetten....:D

Succes verder!

zo ff foto van mijn reactor.hij is helemaal klaar om te draaien.het wachten is op mijn co2 fles.deze komt volgende week en dan kan alles in bedrijf gesteld worden

Bijlagen

• kalkreactor (2).JPG
    kalkreactor (2).JPG
    110,3 KB · Weergaven: 44
Petje af voor je reactor Johan:goed:

De fles is geregeld nu nog "Multi Vlaai" lief aankijken:D
Je moet me toch maar 's een keer laten zien hoe je die led verlichting gemaakt hebt want dat is toch erg mooi!

GR

he steve thanx em met die verlichting help ik je wel komt goed;)
Steve zei:
Petje af voor je reactor Johan:goed:

De fles is geregeld nu nog "Multi Vlaai" lief aankijken:D
Je moet me toch maar 's een keer laten zien hoe je die led verlichting gemaakt hebt want dat is toch erg mooi!

GR

weer even een update.het gaat de goede kant op reactor klaar sumpie in orde gemaakt bijna een co2 fles dus kan niet meer stuk zeg maar.foto's natuurlijk niet vergeten.

Bijlagen

• techniek (1).JPG
    techniek (1).JPG
    77 KB · Weergaven: 8
  • techniek.JPG
    techniek.JPG
    101,2 KB · Weergaven: 24
  • sump.JPG
    sump.JPG
    71,5 KB · Weergaven: 8
nog een keer en nog een totaal foto

Bijlagen

• techniek (2).JPG
    techniek (2).JPG
    76,1 KB · Weergaven: 8
  • techniek (3).JPG
    techniek (3).JPG
    88,8 KB · Weergaven: 18
  • overzicht.JPG
    overzicht.JPG
    139,8 KB · Weergaven: 39
Gaat de goeie kant op! Mooie kalkreactor trouwens :goed: !

Ik heb gisteren de basis van je afschuimer al gezien, das een mooi stukkie pijp... Je gaat een 1262 gebruiken hoorde ik, vertel eens wat meer over dat projectje!

Grjs, Shiva.

Back
Bovenaan