Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

aqurium van johan

nog eentje voor het idee van de verlichting

Bijlagen

• lampie.JPG
    lampie.JPG
    71,9 KB · Weergaven: 15
Dag Johan,

Heel mooi , echt een stukje vakwerk gaat vast een hele mooie bak worden.

Ik blijf je volgen.

Groet Mano

jaja het bouwen op zich is geen probleem.doe ik met gemak.wat lastiger word is zo'n bak vullen en inrichten dan nog niet te spreken over het in stand houden van het geheel:D heb regelmatig last van vervelende algen terwijl ik niets meet.en het voeder regime ligt al vrij laag.heb hierbij dan ook besloten om met een groot gedeelte vers steen op te starten en het geheel te doorlopen in de hoop van de meeste problemen af te zijn.

Ook deze bak draaiende houden lukt jou wel Johan! Ik ben ook van die Kl... algen afgekomen dus zal jou ook lukken!
Ziet er zeer strak uit en dat teak is toch uniek!

Suc6

blijven ons best doen ook met die sjit algen.en foto's die komen eraan.ombouw is bijna af op het lakken en afmonteren na dan.over de bevestiging hiervan ben ik nog niet uit.ben bezig om deze kleppen automatisch te laten openen en sluiten in comb met temp regeling.als deze te hoog op loopt dan moeten de kleppen openen.ook komt er nog een afzuiging in moet deze alleen nog aanschaffen.

nou nog 2 delen aan de achterzijde en dan zit alles.klaar om te lakken en te coaten pffffffffff wat een werk zeg.je wil wel wat maar dan moet het ook nog uitgevoerd worden.:D ondertussen alles weer opgeruimd en schoongemaakt in de woonkamer om vervolgens morgen weer een puinhoop van te maken:p tis net een jojo effect.nog een foto van hoe het hangt nu.moet nog wat stellen hier en daar maar het hangt.je kan de 2 panelen nog links onderin zien staan die er nog op moeten

Bijlagen

• bovenbouw (4).JPG
    bovenbouw (4).JPG
    62,7 KB · Weergaven: 43
Ik hoop dat je panelen toch wel ergens anders gaat lakken dan terplekken!:(

Ik zie je huidige aquarium er achter staan en die gaat dat niet op prijs stellen!
Kijk anders eens in Zebra's dagboek wat voor gevolgen dit kan hebben.

Het ziet er overregens wel zeer mooi uit.:goed:

ben wel gek maar niet helemaal natuurlijk.en ik zeg lakken maar is eigenlijk spuiten aan de binnenkant en olieen aan de buitenkant.;)
Sea-Crab zei:
Ik hoop dat je panelen toch wel ergens anders gaat lakken dan terplekken!:(

Ik zie je huidige aquarium er achter staan en die gaat dat niet op prijs stellen!
Kijk anders eens in Zebra's dagboek wat voor gevolgen dit kan hebben.

Het ziet er overregens wel zeer mooi uit.:goed:

Gelukkig ik dacht al,is hij zo goed bezig en dan doet hij dit;) .Ik ga er voor het gemak dan ook vanuit dat er bij het spuiten geen gebruik word gemaakt van verdrijvings gassen.

neeeee gaat allemaal op lucht.is een soort coting op polyester basis????weet het mijne er niet van en is ook nog niet zeker of dit doorgaat.moet eerst nog kijken wat het allemaal kost die gekkigheid.
Sea-Crab zei:
Gelukkig ik dacht al,is hij zo goed bezig en dan doet hij dit;) .Ik ga er voor het gemak dan ook vanuit dat er bij het spuiten geen gebruik word gemaakt van verdrijvings gassen.

Ik zie dat er wel degelijk over nagedacht is:goed: (ik had ook niet anders verwacht)Ik moest er even op reageren ,ik heb al teveel rampverhalen gelezen denk ik op dit forum:o :D .

Succes verder met de bouw.Ik twijfel er niet over dat dat best goed ga komen.

beter te veel gezegd dan helemaal niets met alle gevolgen van dien;) maar heb het in het verleden wel eens meegemaakt bij iemand in een zoetwaterbak.
Sea-Crab zei:
Ik zie dat er wel degelijk over nagedacht is:goed: (ik had ook niet anders verwacht)Ik moest er even op reageren ,ik heb al teveel rampverhalen gelezen denk ik op dit forum:o :D .

Succes verder met de bouw.Ik twijfel er niet over dat dat best goed ga komen.

Heb even je hele dagboek bekeken ... duurt ff maar dan heb je ook wat.Zoekt

RTL4 geen klussers meer ? Wat mij betreft kan je daar zo aan de slag ;)
Loodgieter ... timmerman en ga zo nog maar door.
Absoluut een knap staaltje van vernuft en doorzettingsvermogen.
Begin te geloven dat zeewater geen hobby is maar een way of life voor sommige onder ons ... ermmm of bestaat het Zoutwater4us echt?

dankje voor comp.als het virus bestaat heb ik het zeker:D volgens mijn vrouw dan.als ik thuis kom kijk ik als eerste altyd naar mijn bak en afschuimer:o wil wel een keer proberen bij rtl4 maar kunnen ze niet betalen:p en een knap staaltje vernuft tja goed gereedschap is het halve werk zeggen ze en ik heb het geluk een handige donder te zijn.maar je moet ook niet denken dat het in 1 keer goed gaat allemaal.foutjes worden ook hier gemaakt.had (gelukkig) mijn eerste paneel maar 8 cm te kort gemaakt dus moest weer opnieuw beginnen.zo zie je maar gaat ook wel eens fout.

gr

Zeeuwke zei:
Heb even je hele dagboek bekeken ... duurt ff maar dan heb je ook wat.Zoekt

RTL4 geen klussers meer ? Wat mij betreft kan je daar zo aan de slag ;)
Loodgieter ... timmerman en ga zo nog maar door.
Absoluut een knap staaltje van vernuft en doorzettingsvermogen.
Begin te geloven dat zeewater geen hobby is maar een way of life voor sommige onder ons ... ermmm of bestaat het Zoutwater4us echt?

Lol .... klinkt bekend ...

Bij mij ook altijd eerst een snelle inspectie van de bak en techniek (hoe doet de schuimer het ... en hoe is het met de temperatuur enzo) dan de vrouw een kus.
Niet echt een slimme volgorde als je dit soort hobbies hebt maarjah vrouw kan voor haar eige zorgen en bak niet ... :D

ff een week hard gewerkt weinig aan de bak gedaan op een achterwand na dan.deze zondag wezen halen en er maar gelijk ingezet ook.anders beschadigd het alleen maar:D

Bijlagen

• achterwand.JPG
    achterwand.JPG
    109,5 KB · Weergaven: 28
Back
Bovenaan