Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium van Manuel

Hoi Nico...kdacht datk je un pb had gestuurd :confused: !! maar idd geen lekken....dus ben ik er klaar voor :D jij ook? :D ;) tot morgen jullie!! mvg Manuel!!

manuel69 zei:
Hoi Nico...kdacht datk je un pb had gestuurd :confused: !! maar idd geen lekken....dus ben ik er klaar voor :D jij ook? :D ;) tot morgen jullie!! mvg Manuel!!
geen pb'tje ontvangen, maar morgen zijn we er:)

nico

Het is je gegund! Ik hoop dat hij overal van af blijft :)
Maareh.. Ik heb een niet al te grote bak.. maar krimpen doet ie niet.. is nog steeds een welgemeten 120 cm lang ipv. 1m ;)
Ik kom hem wel snel weer eens opzoeken! :D Geniet er van!

Genieten doe ik zeker Mike.....hier de eerste foto's :goed:

Bijlagen

• DSC01574.JPG
    DSC01574.JPG
    147,6 KB · Weergaven: 22
  • DSC01575.JPG
    DSC01575.JPG
    141,2 KB · Weergaven: 15
Manuel, prachtige vis. Hij/Zij is toch al aan het poseren. De verlegenheid is aan het voorbij gaan:)

Nico

Hahaha ja Luc?!! Ken nog un bak in Neerharen....daar staan wat mooie kolonies!! eigenlijk ook in de verkeerde bak :D ;) !!
jawsee zei:
mooi visje Manuel,zwemt alleen in de verkeerde bak

Hoi anton......vandaag was Nico zoals gewoonlijk mooi optijd en heeft tie de reactor in werking gesteld alleen druppelaar staat nog dicht,dus reactor draait op zichzelf zodat hij eerst de ph naar beneden brengt en gaat oplossen!! morgen gaat hij draaien op het systeem :) !! Nico nogmaals bedankt :goed: !! Hier volgen enkele foto's.........
Anton - AVO zei:
Die misstaat niet in die bak;)

Hoest met de reactor?, draaiende?

Bijlagen

• DSC01567.JPG
    DSC01567.JPG
    158,7 KB · Weergaven: 18
  • DSC01568.JPG
    DSC01568.JPG
    148,6 KB · Weergaven: 14
  • DSC01571.JPG
    DSC01571.JPG
    158,6 KB · Weergaven: 13
...............:)

Bijlagen

• DSC01573.JPG
    DSC01573.JPG
    133,3 KB · Weergaven: 15
  • DSC01577.JPG
    DSC01577.JPG
    144,8 KB · Weergaven: 15
  • DSC01579.JPG
    DSC01579.JPG
    135 KB · Weergaven: 20
Da,s een best reactor'tje , als die goed draaid heb je daar voorlopig geen omkijken meer naar.
Ben zelf ook van plan om er zelf 1 te maken , alleen ietsje kleiner ongeveer 1 meter hoog bij 30 cm diameter.
Degene waar ik nu mee werk is te klein geworden , ik voeg nu handmatig bij.

Groeten , Peter

Heel mooi Manuel, tis net of je erbij was in Nijverdal :D!!!

Hoeveel kilo vulling heb je in de reactor?

Ja Peter mijn vorige liep ook op de toppen van zn tenen.........alsk jou was zouk un zo groot mogelijke maken (als je hen kwijt kunt) suc6 met de bouw!! kzal het volgen!! mvg Manuel!!
p2m zei:
Da,s een best reactor'tje , als die goed draaid heb je daar voorlopig geen omkijken meer naar.
Ben zelf ook van plan om er zelf 1 te maken , alleen ietsje kleiner ongeveer 1 meter hoog bij 30 cm diameter.
Degene waar ik nu mee werk is te klein geworden , ik voeg nu handmatig bij.

Groeten , Peter

Hoezo Shiva?:confused: ?:confused: ?...........kmoet zaterdags de centjes verdienen ai :D ;) !! Mar kwas er wel maar je herkende me nie....khad un zwarte pruik en zonnebril op :D :cool: !! Er zit 25 kilo hydrocarbonaat in van AM (Geen koraalbreuk) daar ben ik geen voorstander van ;) !! de reactor heeft totaal ongeveer 150 liter inhoud!!
Shiva FRP zei:
Heel mooi Manuel, tis net of je erbij was in Nijverdal :D!!!

Hoeveel kilo vulling heb je in de reactor?

Hoi

Mooi project.
Ik heb je dagboek eens door zitten lezen.

Alleen vraag ik me af waarom het retour slangetje van de reactor niet in de deksel zit?
Nu krijg je toch veel gas ophoping onder de deksel.
Kan je dit eens uitleggen.

mvgr
twan

Tziet er geslaagd uit.... de uitvoering is in goede handen geweest.:goed: :)

Morgen avond zoe ik het wel........;)

Heggeschaar ligt klaar en ingevet:D

manuel69 zei:
Hoi anton......vandaag was Nico zoals gewoonlijk mooi optijd en heeft tie de reactor in werking gesteld alleen druppelaar staat nog dicht,dus reactor draait op zichzelf zodat hij eerst de ph naar beneden brengt en gaat oplossen!! morgen gaat hij draaien op het systeem :) !! Nico nogmaals bedankt :goed: !! Hier volgen enkele foto's.........

Is goed Anton.....mijn schaar is vastgeroest :D !! neem ook wat lijm mee dan maken we er un mooi bosje van ;) !! als je un steentje hebt boor er dan wat gaatjes in kunnen we wat meer stekjes kwijt!! tot morgen!!
Anton - AVO zei:
Tziet er geslaagd uit.... de uitvoering is in goede handen geweest.:goed: :)

Morgen avond zoe ik het wel........;)

Heggeschaar ligt klaar en ingevet:D

Zie je morgen:goed: ;)
manuel69 zei:
Is goed Anton.....mijn schaar is vastgeroest :D !! neem ook wat lijm mee dan maken we er un mooi bosje van ;) !! als je un steentje hebt boor er dan wat gaatjes in kunnen we wat meer stekjes kwijt!! tot morgen!!

12hans zei:
Hoi

Mooi project.
Ik heb je dagboek eens door zitten lezen.

Alleen vraag ik me af waarom het retour slangetje van de reactor niet in de deksel zit?
Nu krijg je toch veel gas ophoping onder de deksel.
Kan je dit eens uitleggen.

mvgr
twan
Laat me even in Manuel's plaats antwoorden:

Het zou inderdaad makkelijker zijn om het retourslangetje op het hoogste punt te plaatsen, zo gebeurt het ook in veel reactors. Alleen loop je dan, zeker in kleinere reactors, het risico dat onopgelost/ongebruikt CO2-gas rechtstreeks naar de bak gevoerd wordt. Op deze manier 'schuimt' het gas zo lang bovenin het vaatje dat al het CO2 zeker opgelost is. De constructie van het afvoerstukje zorgt ervoor dat de lucht uiteindelijk toch meegevoerd wordt naar het aquarium.

Back
Bovenaan