Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

Mooie foto's hoor - Gefeliciteerd!

Ik wil deze zomer ook mn brevet halen, ga in september/oktober naar Indonesië en zou daar super graag willen duiken!!

Gr, Michael

Dank je, Michael. Kan het je alleen maar aanraden, duiken is superleuk en rustgevend.

Vet gave fotos Adri. K had ook niet anders van je verwacht hoor ;)

Dank je, Dennis. Fijn dat je zoveel vertrouwen in me hebt :) Ik was toch aardig verrast omdat er meestal
niet gekeken word of de foto technisch in orde is. Dit keer wel, gelukkig!

Het went wel op eenzame hoogte adri[emoji12] [emoji12] [emoji12] [emoji12] [emoji12] [emoji12]

Mooie prestaties...[emoji106]

Happy Reefing, GlennF.

Dank je, Glenn. Schuif maar een stukje op, dan kom ik bij je staan, is het niet zo eenzaam meer. :)

Adri, had al n tijdje niet meer in je dagboek gekeken, maar mijn complimenten! Wat een kleur en variatie!
Ook je duikfotos zijn bewonderenswaardig!

Bijzonder vindt ik ook dat jij net als ik het risico aandurft met een tepelanemoon tussen al die sps :) Zorgt bij mij soms nog wel voor enige kopzorgen zeker als er ineens meer dan een zijn.

Mag ik vragen welke lamp combinatie je gebruikt? Zag dat je recent een 5-tal t5's had vervangen maar dat is zeker niet alles :)

Hi Tommy, dank je.

Ik gebruik inderdaad maar 5 T5 buizen.
2x Aquablue Special
2x Blue plus
1x Coral plus

En een 54W DIY LED armatuur met hierin

5x Coolwhite
5x RoyalBlue
5x Cyan
3x Red
3x Green

groet
Adri

Vandaag met pijn in het hart afscheid genomen van onze supervette vossekop maar deze vis verdiende gewoon een grotere bak.
Gelukkig is hij naar een grote bak van 2.15m gegaan en had het daar gelijk naar zijn zin.

Ben blij dat hij goed terecht is gekomen bij iemand die ook begaan is met zijn dieren.

Groet
Adri

Vandaag met pijn in het hart afscheid genomen van onze supervette vossekop maar deze vis verdiende gewoon een grotere bak.
Gelukkig is hij naar een grote bak van 2.15m gegaan en had het daar gelijk naar zijn zin.

Ben blij dat hij goed terecht is gekomen bij iemand die ook begaan is met zijn dieren.

Groet
Adri
Daar heb je goed aan gedaan Adri. Is voor jouw koralen en voor de vis beter [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Daar heb je goed aan gedaan Adri. Is voor jouw koralen en voor de vis beter [emoji106]
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Pijnlijke maar goede beslissing.
Goed bezig!
Kevin

Als lastig om zo'n keuze te maken!
Komt er nog wat moois voor terug?

Het is was op zich niet enorm lastig om de beslissing te nemen maar het blijft jammer.
Deze vossekop was niet zo maar een van de vissen. Iedereen heeft waarschijnlijk vissen in zijn aquarium die
gewoon vissen zijn maar deze vossekop was echt een karakter. Wist precies wanneer ik naar het zakje met de noribladen greep en begon dan net als een hond dolblij voor me heen en weer te bewegen en at zonder ooit zijn stekels te hebben opgezet gewoon uit mijn hand. Ik heb 2 jaar geleden deze vis als klein formaat aangeschaft en was inmiddels tussen de 12 - 15 cm groot geworden en supervet, bijna een vis met obesitas. Zo'n diertje moet je dan gewoon een beter leven gunnen alleen is dan altijd de vraag waar komt hij terecht. Meerdere mensen hadden zich gemeld voor deze vis maar bij de vraag wat de afmetingen van hun bak waren werd er ontwijkend geantwoord of ronduit gelogen. Gelukkig bewijst een forum of socialmedia als facebook dan toch altijd wel weer zijn nut en kom je toch wel aan het antwoord.

De nieuwe eigenaar was echter totaal het tegenovergesteld en omdat hij pas vrijdagavond langs kon komen om de vossekop te halen heb ik voorgesteld om de vis bij hem langs te brengen. Hij was hier zo blij mee dat hij me zelfs meer betaalde dan dat we afgesproken hadden. Zoals ik al eerder heb opgemerkt, zwemt de vossekop nu frank en vrij rond in een bak van 2.15m en hij had het gelijk enorm naar zijn zin. Werd even een paar seconden lastig gevallen door een grote Picasso maar de vossekop liet gelijk merken dat hij hier niet van gedient was. Daarna was het gelijk klaar en ging hij op onderzoek uit. Oh....hier kan ik achteruit in een grotje en daar kan ik me in verschuilen. Alle andere vissen begeleiden hem als loodsmannetjes door de bak heen, hij had gelijk al nieuwe vriendjes. Al met al geeft me dit alleen maar een goed gevoel dat hij nu een veel beter onderkomen heeft en bij iemand terecht is gekomen die enorm begaan is met zijn dieren. Tuurlijk, het is wel even een gemis want zoals ik al zei is de vossekop een echt karakter en dat laat toch een lege plek achter in de bak.

Omgetwijfeld gaat er zeker iets moois voor terug komen alleen ben weet ik op dit moment nog niet wat.

Ik weet wel dat ik ook mijn Picasso nog binnenkort te koop ga aanbieden want ook deze word gewoonte groot voor mijn bak.

Dan ga ik rustig bedenken welke vissen ik eventueel nog zou kunnen introduceren en welke niet te groot worden zodat deze een lang en goed leven in mijn bak kunnen hebben zonder te moeten worden uitgevangen omdat ze weer te groot worden.

Ik heb wel twee tegelvissen in mijn gedachten maar voorlopig wacht ik even.

groet
Adri

Hoi Adri de vis doet het super heel erg bedankt en nogmaals bedankt voor het brengen een topper [emoji106][emoji106]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mooi Adrie altijd goed om te zien dat een vis goed terecht komt. Daar kikker je van op he gr jaap

Hi Jaap,

dat maakt inderdaad een hele hoop goed. Die leegte wordt wel weer opgevuld.

Hoi Adri de vis doet het super heel erg bedankt en nogmaals bedankt voor het brengen een topper [emoji106][emoji106]
Sent from my iPhone using Tapatalk

Hi Maurice,

graag gedaan, ik kan met een gerust hart zeggen dat hij/zij het nu veel beter heft door jouw grotere bak.

Succes.

groet
Adri

Hi Glenn,

ik denk dat een gele dokter, een veliferum en de Picasso dit nog wel voor hun rekening nemen.

Daarnaast een hele familie mexicaanse turboslakken, een aantal krabben, twee heremietjes en nog een zee-egel.

Algeneters genoeg denk ik zo.

groet
Adri

Vergeet niet dat je ook algeneters nodig heb voor onderhoud aan je bak adri.
We draaien hoog in nutrients dus algen gaan niet vanzelf dood.

in onderwater koraalrif documentaires zie ik soms ook (macro) algen tussen de rotsen en koraal groeien.

Happy Reefing, GlennF.

Soms heb je van die dagen dat je zou willen dat je je bed niet was uitgekomen.
Gisteren was voor mij zo'n dag. Eerst 's-middags naar een kinderverjaardag waar
75% van de bezoekers onder invloed waren van het oh zo leuke griepvirus. Je kan er dus
donder op zeggen dat mijn vrouwtje en ik binnen een paar weken hetzelfde lot op ons pad
zullen gaan krijgen.

's-avond thuis ff een dood koraaltje uit de bak vissen, een acropora Fire & Ice had het schijnbaar
warm en heeft in 24 uur zijn volledige jas uitgetrokken. Bij het verwijderen van dit stukje dood koraal
viel mijn oog op de middenpilaar. Schijnbaar zijn de bevingen uit Taiwan door gedrongen tot in mijn bak,
allemaal scheuren en barsten in het levende steen. Cement verbindingen die hun kracht hebben verloren met
als gevolg een pilaar die op instorten staat.

Nu was ik toch al van plan om mijn bak aan te gaan pakken omdat ik vind dat het op de "Berlijnse Muur" begint
te lijken en hierdoor de stroming niet meer komt waar het zou moeten en koralen in het gedrang beginnen
te geraken. Maar dan graag wel op een moment dat het mij uitkomt. De "Berlijnse Muur" begint hier nu dus ook
af te brokkelen en zal ik deze week flink aan de slag moeten.

Laten we het er maar op houden dat Shit Happens.......grrrrrr.

groet
Adri

Hey Adrie ik heb meelijden met je , maar aan het eind van de tunnel is licht ,ik heb plastic pennen in de pilaar gemaakt en kan dus nooit uit elkaar vallen suc6 met herstelen jongen. Gr jaap

14215-1.jpg

14215-2.jpg

14215-3.jpg

14215-4.jpg
14215-5.jpg
14215-6.jpg
14215-8.jpg

Back
Bovenaan