Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

Sinds lange tijd weer eens een meetronde gedaan. Niet naar vragen, niets te klagen.

ww030116.png

030116-1.jpg

030116-2.jpg

030116-3.jpg

030116-4.jpg

groet
Adri

Netjes adri. Droomwaarden bij een droom aquarium.
Nog steeds blij me je "teruggevonden" poliepen haha...

Wist je dat er al inmiddels 2 updates zijn geweest van de DSR calculator?

Ik werk aan inmiddels aan een nieuwe, waar de data beter gelogd wordt.
De berekende dosering worden dan overgenomen naar een tablad, zodat je alle doseringen en correcties op een rij heb.

Happy Reefing, GlennF.

Netjes adri. Droomwaarden bij een droom aquarium.
Nog steeds blij me je "teruggevonden" poliepen haha...

Wist je dat er al inmiddels 2 updates zijn geweest van de DSR calculator?

Ik werk aan inmiddels aan een nieuwe, waar de data beter gelogd wordt.
De berekende dosering worden dan overgenomen naar een tablad, zodat je alle doseringen en correcties op een rij heb.

Happy Reefing, GlennF.

Hi Glenn, ja ik weet dat er inmiddels al twee updates zijn geweest, maar zoals je weet ben ik lui en heb (nog) geen zin
om alles over te zetten. Behalve de log heb ik nog een aantal bladen er bij gemaakt waarin ik dingen bij houd. Denk hierbij
aan een overzicht voor Sulfaat correcties met MgSo4 maar ook doseerpomp calibraties, fosfaat omreken table van ppb naar ppm.

Het zijn nu inderdaad weer droomwaarden, nu heb ik die eigenlijk altijd wel op het nitraat na, deze was de laatste tijd toch
wel tussen de 5 - 10. Ben erg benieuwd wat dit nu gaat brengen.

staat er mooi bij zeg...
alles mooi open.....top..

Dank je, ben er ook erg blij mee.

Mooi hoor adri.

Thanx, Wesley! Jij hebt anders ook geen klagen.

Groetjes wesley

Prachtig Adrie een mooi groot voorbeeld voor velen gr jaap

Hi Jaap, dank je! Ik hoop dat ik andere er mee kan inspireren en eerlijk gezegd hoef ik er niet echt veel voor te doen.

Zeer nette waarden Adri [emoji106]��. En je bak staat er fantastisch bij!

Gr Thijs

Dank je, Thijs. Je nieuwe bak komt er binnen afzienbare tijd ook wel zo uit te zien.
Je hebt alle geduld dat blijkt wel hoe doordacht je nu bezig bent met die nieuwe bak.
Hoop wel dat die nu een beetje snel gevuld gaat worden. :)

groet
Adri

Hoi Adri,

Ziet er super mooi uit!
T's volgens mij allemaal best aardig gegroeid sinds ik een stekje van je montipora plaat hebt opgehaald.
Deze is overigens dood, helaas gaat het bij mij nog niet zo goed...
Maar we blijven door gaan.

Hi Michael,

dat ik klote dat je ff een mindere periode hebt gehad, er moet dan iets flink mis zijn geweest
want een montipora plaat kan heel veel hebben.

Hoop dat je snel het lek boven hebt.

groet
Adri

Hi Michael,

dat ik klote dat je ff een mindere periode hebt gehad, er moet dan iets flink mis zijn geweest
want een montipora plaat kan heel veel hebben.

Hoop dat je snel het lek boven hebt.

groet
Adri
Ja jammer ...
Moet toch iets drastish zijn met water waarden verlichting of een visje[emoji12]

Happy Reefing, GlennF.

Gisteravond was er weer de jaarlijkse fotoverkiezing bij mijn duikvereniging voor de cover van het clubblad.

Het word een beetje decadent maar ik heb daar de 1e en 2e plaats en een gedeelde derde plaats weten te bemachtigen.

1e plaats - Harlekijkgarnaal eet zeesterretje. (foto 3)
2e plaats - Onder de Zoutpier op Bonaire (foto 9)
3e plaats - Anemoon met clownvissen. (foto 11)

de andere derde plaats ging naar de foto met de Oceanic Whitetip haai. (foto 10)

Foto-1c.jpg

Foto 1

Foto-2c.jpg

Foto 2

Foto-3c.jpg

Foto 3 - 1e plaats

Foto-4c.jpg

Foto 4

Foto-5c.jpg

Foto 5

Foto-6c.jpg

Foto 6

Foto-7c.jpg

Foto 7

Foto-8c.jpg

Foto 8

Ik heb deze verkiezing nu voor de 5e keer gewonnen en ben ook de enige in de historie van meer dan 60 jaar
die deze verkiezing 3x achter elkaar heb gewonnen.

groet
Adri

Laatst bewerkt:
Foto-9c.jpg

Foto 9 - 2e plaats

Foto-10c.jpg

Foto 10 - gedeelde 3e plaats.

Foto-11c.jpg

Foto 11 - Gedeelde 3e plaats.

Gisteravond was er weer de jaarlijkse fotoverkiezing bij mijn duikvereniging voor de cover van het clubblad.

Het word een beetje decadent maar ik heb daar de 1e en 2e plaats en een gedeelde derde plaats weten te bemachtigen.

de andere derde plaats ging naar de foto met de Oceanic Whitetip haai. (foto 10)

Ik heb deze verkiezing nu voor de 5e keer gewonnen en ben ook de enige in de historie van meer dan 60 jaar

groet
Adri

Ben jij nouw zo goed of heb je gewoon geen concurrentie:)?
Mooie foto's hoor! Stuk voor stuk plaatjesuitsteeekend

Dank u, heren.

Er was concurrentie genoeg maar je moet wel vernieuwend blijven.
Als je elk jaar dezelfde soort foto's instuurt dan ga je het niet redden.

groet
Adri

Dank u, heren.

Er was concurrentie genoeg maar je moet wel vernieuwend blijven.
Als je elk jaar dezelfde soort foto's instuurt dan ga je het niet redden.

groet
Adri

Is dit nu een onvervalste sneer naar de concurrentie-shoot of gewoon een alleraardigste tiplieeef?

hahahahaha:)

Foto-1c.jpg

Foto 1

Foto-2c.jpg

Foto 2

Foto-3c.jpg

Foto 3 - 1e plaats

Foto-4c.jpg

Foto 4

Foto-5c.jpg

Foto 5

Foto-6c.jpg

Foto 6

Foto-7c.jpg

Foto 7

Foto-8c.jpg

Foto 8

groet
Adri
Het went wel op eenzame hoogte adri[emoji12] [emoji12] [emoji12] [emoji12] [emoji12] [emoji12]

Mooie prestaties...[emoji106]

Happy Reefing, GlennF.

Adri, had al n tijdje niet meer in je dagboek gekeken, maar mijn complimenten! Wat een kleur en variatie!
Ook je duikfotos zijn bewonderenswaardig!

Bijzonder vindt ik ook dat jij net als ik het risico aandurft met een tepelanemoon tussen al die sps :) Zorgt bij mij soms nog wel voor enige kopzorgen zeker als er ineens meer dan een zijn.

Mag ik vragen welke lamp combinatie je gebruikt? Zag dat je recent een 5-tal t5's had vervangen maar dat is zeker niet alles :)

Back
Bovenaan