Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

Zo de Triton Detox kuur is achter de rug en zojuist de 1e 15% waterwissel toegepast met Tropic Marin.

Ben benieuwd wat dit ons gaat brengen en of ik verschil gaat zien.

groet
Adri

Na de eerste 15% waterwissel valt me niet echt veel op, het enige wat ik zie is dat de Scolymia Bleeding Apple er net even iets beter bij staat,
voor de rest geen veranderingen.

ww26102014.png

Bijzonderheden:
Ophogen van Fosfaat en Nitraat gaat erg langzaam.

Laat je op korte termijn ook nog een nieuwe analyse uitvoeren om te zien of de maatregelen het gewenste effect hebben gehad?

Hi Anthony,

ik doe aankomende week nog een 15% waterwissel en zal daarna inderdaad een nieuwe Triton analyse laten uitvoeren.

Ben benieuwd.
groet
Adri

Laat je op korte termijn ook nog een nieuwe analyse uitvoeren om te zien of de maatregelen het gewenste effect hebben gehad?

Na de eerste 15% waterwissel valt me niet echt veel op, het enige wat ik zie is dat de Scolymia Bleeding Apple er net even iets beter bij staat,
voor de rest geen veranderingen.

ww26102014.png

Bijzonderheden:
Ophogen van Fosfaat en Nitraat gaat erg langzaam.

Soms moet je waken voor een placebo effect.
De werkelijke veranderingen, indien dat werkelijk effect zou hebben zul je moeten zien over de hele line en dat zal pas tot uiting komen na 4 dagen tot 2 weken.

Koralen reageren (poliep expansie) op elke verandering in de water samenstelling. Dat zie je vaak daags na een waterwissel, maar ook als je ijzer, nitraat en fosfaat doseert bij een tekort.
Ook reageren ze vergelijkbaar op bepaalde voedingstoffen.
Sterker nog als ik flink met speed cement aan het rommelen bent in de bak staan de poliepen van de meeste LPS'en te ontploffen. Hetzelfde effect krijg ik ook als ik de bodem omploegt.

greetings, GlennF

Hi Glenn, duidelijk verhaal, dank je!

We gaan het in de gaten houden, vanmiddag of anders morgen nog een 15% wissel toepassen.

groet
Adri

Soms moet je waken voor een placebo effect.
De werkelijke veranderingen, indien dat werkelijk effect zou hebben zul je moeten zien over de hele line en dat zal pas tot uiting komen na 4 dagen tot 2 weken.

Koralen reageren (poliep expansie) op elke verandering in de water samenstelling. Dat zie je vaak daags na een waterwissel, maar ook als je ijzer, nitraat en fosfaat doseert bij een tekort.
Ook reageren ze vergelijkbaar op bepaalde voedingstoffen.
Sterker nog als ik flink met speed cement aan het rommelen bent in de bak staan de poliepen van de meeste LPS'en te ontploffen. Hetzelfde effect krijg ik ook als ik de bodem omploegt.

greetings, GlennF

Zojuist weer een waterwissel toegepast, er is nu ruim 30% gewisseld.
Tevens gelijk de bodem gezogen.

Van de week weer een Triton test versturen, ben benieuwd wat daar nu uit gaat komen.

groet
Adri

Hey Adri,
Je hebt er weer flink wat werk inzitten. Ik hoop voor je dat het toch heeft geholpen!

Ik heb afgelopen week ook een Triton test laten doen na wat problemen met mijn bak (die waarschijnlijk eerder licht gerelateerd zijn).

Glenn had het er in mijn dagboek al over dat het misschien handig is onze Triton en DSR test waardes te vergelijken en daar misschien lering uit ge trekken voor wat betreft handelingen en/of afwijkingen in onze in DSR gebruikte testsets.

Laat maar weten of je hier wat voor voelt (evt. via PM).

Als jullie het niet erg vinden openlijk ,zodat we er lering uit kunnen trekken.

En als we bij de feiten blijven en werken naar oplossingen krijgen we geen oeverloze discussies over methoden maar eerder een samenwerking.
Met samenwerken komen we verder dan steeds in de verdediging schieten.

greetings, GlennF

Hi Jordy,

ik denk dat het hier het belangrijkste is om onze werkwijze en voermethodes/soorten te vergelijken.
Ik had je Triton test al gezien en daaruit viel me op dat jou test best okee is terwijl bij mijn Triton test de zware metalen en koper best enorm hoog zijn / waren terwijl een hoop sporenelementen weer laag waren.

groet
Adri

Hey Adri,
Je hebt er weer flink wat werk inzitten. Ik hoop voor je dat het toch heeft geholpen!

Ik heb afgelopen week ook een Triton test laten doen na wat problemen met mijn bak (die waarschijnlijk eerder licht gerelateerd zijn).

Glenn had het er in mijn dagboek al over dat het misschien handig is onze Triton en DSR test waardes te vergelijken en daar misschien lering uit ge trekken voor wat betreft handelingen en/of afwijkingen in onze in DSR gebruikte testsets.

Laat maar weten of je hier wat voor voelt (evt. via PM).

Maar weer een kleine fotosessie van de dingen die het wel allemaal goed doen ik mijn bak.
Ik mag totaal niet klagen aangezien 98% van de koralen er gewoon goed bij staan, die paar
acro's die het niet hebben gered moeten we maar voor lief nemen.

21114-1.jpg
21114-2.jpg

21114-3.jpg
21114-4.jpg

21114-5.jpg
21114-6.jpg

21114-7.jpg

Kleine fotosessie vervolg...

21114-8.jpg
21114-9.jpg

21114-10.jpg
21114-11.jpg

21114-12.jpg
21114-13.jpg

Hi Glenn, tja :)

Nee, dit is zeker niet mede door de wissels. Ik moet eerlijk bekennen dat ik vrij weinig verschil zie ten op zichte van voor de wissels en na de wissels.
Het enige verschil wat ik zie is dat de acro's net iets meer poliep laten zien.

De kleuren en dergelijke waren al zo voor de wissels.

Ik maak me zeker niet meer druk om het hogere koper ook nadat ik Ehsan zijn reactie heb gelezen in Marc zijn topic.

groet
Adri

woooow..... en jij maak je druk om je koper gehalte en je scheve waarden ?
of is dit mede door de wissels ?
vertel....... hier kunnen we misschien wat voorzichtige conclusies trekken.

Nee, dit is zeker niet mede door de wissels. Ik moet eerlijk bekennen dat ik vrij weinig verschil zie ten op zichte van voor de wissels en na de wissels.

Ik maak me zeker niet meer druk om het hogere koper ook nadat ik Ehsan zijn reactie heb gelezen in Marc zijn topic.

groet
Adri

Mijn mening over poliep expansie weet je .......

greetings, GlennF

groet
Adri

Hoi Adri, ben je nog steeds van plan om een nieuwe triton analyse te doen na je detox kuur? Het zou zinvolle info kunnen bijdragen aan het geheel …. maar als je het zo laat heb ik daar ook alle begrip voor he ;) Het is al duur genoeg deze hobby …..

Back
Bovenaan