Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

Trouwens een prachtige lobo op de foto's Adri.

groetjes
twan

Hi Glenn, tja :)

Nee, dit is zeker niet mede door de wissels. Ik moet eerlijk bekennen dat ik vrij weinig verschil zie ten op zichte van voor de wissels en na de wissels.
Het enige verschil wat ik zie is dat de acro's net iets meer poliep laten zien.

De kleuren en dergelijke waren al zo voor de wissels.

groet
Adri

Geef het tijd Adri.

Achteruitgang gaat sneller als vooruitgang in deze hobby...

Hi Marc,

ik twijfel nog, wat betreft de kosten, dat maakt me geen fluit uit. Ik heb de test al liggen dus is een kwestie van opsturen!

Maar aan de andere kant, heb ik Ehsan ook zien reageren in jouw topic en daar schetst hij dat we ons niet zo druk moeten maken over het koper!
groet
Adri

Hoi Adri, ben je nog steeds van plan om een nieuwe triton analyse te doen na je detox kuur? Het zou zinvolle info kunnen bijdragen aan het geheel …. maar als je het zo laat heb ik daar ook alle begrip voor he ;) Het is al duur genoeg deze hobby …..

Hoi Adri, weer wat moois in je dagboek eindelijk waar kanen wil ik reageren:biggrin:
Leuke Acro's heb ik op de foto's gezien, ben erg benieuwd alive te zien...
Erg mooi heb je Monti's geplakt, 3 kleuren samen! kan natuurlijk laten verwachten dat een of andere zal winnen... maar erg mooi ook qua groeivorm!
Zal je binnenkort ook een overzichtje plaatsen? Anders kom ik nog toevallig langs.......;)

Mijn mening over poliep expansie weet je .......

greetings, GlennF

Welke is dat Glenn?

Als ik zie hoe Marcel (nightwish) en Pieter (Naso) een poliepexpansie weet te bewerkstelligen, geweldig!!! :cool:

Laatst bewerkt:
Welke is dat Glenn?

Als ik zie hoe Marcel (nightwish) en Pieter (Naso) een poliepexpansie weet te bewerkstelligen, geweldig!!! :cool:

Die zijn ook niet de minste he frank;)
Zij weten ook welk respect ik voor ze heb, net als ook voor jou overigens. Dat heb ik je een tijd terug ook tegen je gezegd.
Jij bent de waakhoud en bied inhoudelijk tegenwicht op het forum. Marc is de discussie aanjager en zet mensen tot denken (Inclusief mijzelf). Dat ik niet direct reageert, of voorziet in een pasklare antwoordt, wilt nog niet zeggen dat ik jullie negeert. Soms moet over een antwoord of vraagstuk gegraven worden in zowel kennis als inspiratie. Ik ga niet over een nacht ijs en ga geen "dogfight" aan, maar kijk "emotieloos" naar het gehele plaatje. Daarnaast doe ik dit als een hobby, dus laat ik mij niet opjagen:)
Ik kan mij deze relaxte houding permiteren, want niks moet en er staat geen inkomens druk achter wat doe.

Jij en marc kunnen er gerust op zijn dat de antwoorden er zullen komen.
Wanneer is nog de vraag.... de reden heb ik hierboven omschreven.

Ik heb alle capaciteiten en middelen in huis (of heb toegang toe). Zoals ik eerder met marc besproken heb, als ik er geen voordeel in ziet, of niet kan terugkoppelen zie ik geen toepassing daarin.

Mijn enige zorg is de eventuele realtime veld signalen die ik krijg van mijn gebruikers. Tenslotte is dat ook altijd mijn primaire doelstelling geweest.

Ik heb ook altijd gezegd:
- dsr is experimenteel (voorgevloeid uit het synthetisch aquarium project)
- Iedereen is baas in zijn eigen bak.
- doe wat je denk dat voor jou werkt
- er zijn meer methoden die werken
- waterwissels zijn niet verboden
- als je problemen mocht hebben kan een grote wissel goed doen.
- als je wilt starten met dsr kan je er zo mee beginnen.
- als je wilt stoppen doe je een wissel en ga op de oude voet verder
- dsr kan prima samen met een kalk reactor
- heb je een hekel aan testsetje vergeet dsr, en zorg voor en goed backup plan.
- het is geen populariteits wedloop, maar een helpplan voor mensen die eventueel geen uitweg meer zien. Ik heb geen problemen met het feit dat mensen naar dsr kijken als last resort, maar ik kan me ook vinden in mensen die het gelijk aanspreekt.
- samenwerking met andere methode is te doen mits je exact weet wat je aan het doen ben (je bent dan zelf aan het pionieren)
- een triton meting is een goeie luxe hulpmiddel om te zien waar je staat (je kan dan zelf besluiten wat je ermee doet). Maar raak niet gelijk in paniek en kijk eerst naar de gezondheid van je koralen.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Hi Lara,

dank je voor het compliment.

Helaas is de eer niet aan mij wat betreft het montipora stuk, heb deze bij Robin (RIP) Waterweelde gekocht.
Het ziet er inderdaad uit dat de montipora confusa de sterkere is.

We moeten binnenkort maar weer eens een keetje afspreken zodat je de bak live kan zien.

groet
Adri

Hoi Adri, weer wat moois in je dagboek eindelijk waar kanen wil ik reageren:biggrin:
Leuke Acro's heb ik op de foto's gezien, ben erg benieuwd alive te zien...
Erg mooi heb je Monti's geplakt, 3 kleuren samen! kan natuurlijk laten verwachten dat een of andere zal winnen... maar erg mooi ook qua groeivorm!
Zal je binnenkort ook een overzichtje plaatsen? Anders kom ik nog toevallig langs.......;)

Even een kleine Toen en Nu Sessie

Seriatopora Caliendrum / 23-12-2013 / 2-11-2014
overzet3-1.jpg
21114-3.jpg

Montipora plaat / 17-3-2014 / 2-11-2014
17314-9.jpg
21114-13.jpg

Flower / 23-12-2013 / 16-10-2014
overzet3-8.jpg
161014-4.jpg

3 kleuren montipora / 5-1-2014 / 2-11-2014
05012014-9.jpg
21114-12.jpg

Laatst bewerkt:
Vervolg Toen en Nu Sessie

Stylophora / 20-2-2014 / 16-10-2014

20022014-7.jpg
161014-10.jpg

Hydnophora / 20-2-2014 / 2-11-2014
20022014-3.jpg
21114-6.jpg

Lobo / 17-3-2014 / 2-11-2014
17314-1.jpg
21114-9.jpg

Hele mooie Foto`s Adri,

Het verschil is goed te zien bij deze mooie koralen dat ze ook goed verzorgt zijn, en zien er ook prachtig uit!!

Ook zijn ze flink gegroeid in die periode van 7 a 8 maanden Adri topjes !!

Gr,

Martin.

Je doet echt je best Adri, mag terecht trots zijn!
Laat het maar weten wanner het voor jou goed uitkomt, een stek Vallida kan ik voor je al missen als je met een kleine tevreden bent.

Hi Martin,

altijd leuk om zo'n compliment te krijgen, zeker van een rot uit het vak ;)

De groei is inderdaad groter dan dat ik dacht, zo zie je maar dat je af en toe terug moet kijken naar
eerdere foto's

groet
Adri

Hele mooie Foto`s Adri,

Het verschil is goed te zien bij deze mooie koralen dat ze ook goed verzorgt zijn, en zien er ook prachtig uit!!

Ook zijn ze flink gegroeid in die periode van 7 a 8 maanden Adri topjes !!

Gr,

Martin.

Netjes hoor. De groei is duidelijk te zien, maar wat vooral mooi is om te zien is dat de koralen hun algehele conditie een stuk beter is.

Hi Chris,

dank je, ben ook best tevreden.

groet
Adri

Netjes hoor. De groei is duidelijk te zien, maar wat vooral mooi is om te zien is dat de koralen hun algehele conditie een stuk beter is.

Hi Glenn, dank je!

in de RSM 130 kampte ik inderdaad eerst met een zeer hoog nitraat en te laag fosfaat, vervolgens met een te hoog fosfaat.

In de nieuwe tank zijn deze vrij constant te noemen op één moment na dat de fosfaat even te laag is geweest.

groet
Adri

Ziet er goed uit adri..
Het verschil is fosfaat als ik mij niet vergist

greetings, GlennF

Hi Lara,

dank je, ik doe inderdaad me best!

Stekjes zijn altijd welkom, groeit vanzelf en zoveel plek heb ik ook niet meer over ;)

Komt woensdagmiddag 12.00 uur je uit???

Glenn is dan ook hier, kunnen we daarna jou bak even bekjken.

groet
Adri

Je doet echt je best Adri, mag terecht trots zijn!
Laat het maar weten wanner het voor jou goed uitkomt, een stek Vallida kan ik voor je al missen als je met een kleine tevreden bent.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan