Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

Ik heb inmiddels besloten om een Triton Detox kuur toe te gaan passen om de zware metalen uit de bak te krijgen.

Vervolgens zal ik een waterwissel met Tropic Marin Pro zout gaan toepassen. Ik heb voor dit zout gekozen omdat hier
de zware metalen niet aanwezig zijn.

groet
Adri

Ik heb inmiddels besloten om een Triton Detox kuur toe te gaan passen om de zware metalen uit de bak te krijgen.

Vervolgens zal ik een waterwissel met Tropic Marin Pro zout gaan toepassen. Ik heb voor dit zout gekozen omdat hier
de zware metalen niet aanwezig zijn.

groet
Adri

Ik ben benieuwd wat je bevindingen zullen zijn en vooral hoe de koralen daarop gaan reageren.
Wanneer was je laatste wissel geweest en waarmee is deze uitgevoerd?

greetings, GlennF

Hi Glenn,

mijn laatste wissel is geweest op 3 augustus 2014, dit omdat ik wederom een chemiclean kuurtje hebt gebruikt tegen de flap.

Heb toen gewisseld met water ongeveer 70 liter wat ik volledig heb gemaakt met behulp van de DSR producten en de calculator

groet
Adri

Ik ben benieuwd wat je bevindingen zullen zijn en vooral hoe de koralen daarop gaan reageren.
Wanneer was je laatste wissel geweest en waarmee is deze uitgevoerd?

greetings, GlennF

ww19102014.png

Bijzonderheden:

Fosfaat weer erg laag dus maar weer wat toevoegen.

Ik heb er geen verstand van, dat mag duidelijk zijn maar als ik straks deze waardes heb, spring ik een gat in de lucht!

Verzonden zonder hinder van enige vorm van kennis !

Vergeet jodide niet

Ik vind de Jodide prima zo, deze staat op de doseerpomp en de afgelopen weken was deze 0,01!
Hij gaat dus langzaam omhoog wat prima is

De richtlijn van DSR is, zolang de Jodide meetbaar is, is dit goed.

Vergeet jodide niet

Zojuist de dosis Triton Detox toegevoegd en nu maar drie dagen wachten.

Zaterdag dan de aktieve kool in de sump en zondag een waterwissel van 15% toepassen met Tropic Marin Pro zout.

De week erop nog een keer een waterwissel van 15%, ik denk dat we dan weer aardig op de rit zijn.

groet
Adri

Gisteren ook begonnen met het toevoegen van DSR fosfaat, ik gebruikte hier eerst kaliumfosfaat toe maar ben nu toch overgestapt
omdat dit wat makkelijker is met de calculator.

Ik ga me fosfaat terug brengen naar 0,08 en ga deze ook op 0,08 proberen te houden. In de het begin is mijn fosfaat lange tijd 0,08 geweest en een nitraat van 5 met af en toe een uitschieter naar 10.

Nu mijn fosfaat op 0,02 zit en mijn nitraat op 2 heb ik toch het idee dat dit net te weinig is.

Wat betreft de detox kuur, mijn afschuimsel heeft er nog nooit zo goor uit gezien. Moet er wel bij vermelden dat sommige koralen wel even schrokken nadat ik het had toegevoegd.
Sterpoliep trok gelijk zijn poliepen in, de gele seriatopora ook en sommige button stukken gingen ook dicht staan.

groet
Adri

Hey Adry hopenlijk gaat het naar je zin want bij mij staat alles nog steeds dicht haha jou koralen staan er goed bij gr jaap

Hi Jaap,

gaat op zich nog steeds goed hier op een slechte Triton test en sommige acro's na!!!.

Bij jou nog steeds zo'n hoog fosfaat??

groet
Adri

Hey Adry hopenlijk gaat het naar je zin want bij mij staat alles nog steeds dicht haha jou koralen staan er goed bij gr jaap

:(Ja Adry die ijzer helpt volgens mij niet veel ' Ik denk dat ik zaterdag maar dat nieuwe spul ga halen , po4x4 dat staat heel goed aangeschreven ik weet nog steeds niet waar het vandaan gekomen is gr jaap

Dat is heel erg vreemd, Jaap.

Bij mij werkte dat ijzer als een tierelier, lijkt mij dat je dan toch ergens een fosfaatbom / bron moet hebben.

groet
Adri

:(Ja Adry die ijzer helpt volgens mij niet veel ' Ik denk dat ik zaterdag maar dat nieuwe spul ga halen , po4x4 dat staat heel goed aangeschreven ik weet nog steeds niet waar het vandaan gekomen is gr jaap

Dat denk ik ook Maar waar ? Ik zoek me een kramp en heb nu de docering opgehoogd naar 5 mll per 12 uur mischie was de docering wel te laag we zullen zien gr jaap

Wat is je tank inhoud, Jaap. De totale inhoud + sump ??

Dat denk ik ook Maar waar ? Ik zoek me een kramp en heb nu de docering opgehoogd naar 5 mll per 12 uur mischie was de docering wel te laag we zullen zien gr jaap

Dan is 5 ml inderdaad de juiste dosering!

Wat is je nitraat???? Als die erg laag is dat is het logisch dat fosfaat niet omlaag gaat!!!

groet
Adri

Mijn totale tankinhoud is 600 liter plus sump 30liter

Mijn nitraat houd ik op 10 totdat het fosfaat zakt naar 1 en dan gelijdelijk naar o,5 nitraat nitraat en fosfaat zijn altijd laag geweest

Okee, dat is dan prima.

Wat denk je van een grote waterwissel, is dan nog het enige middel denk ik.

Mijn nitraat houd ik op 10 totdat het fosfaat zakt naar 1 en dan gelijdelijk naar o,5 nitraat nitraat en fosfaat zijn altijd laag geweest

Ook al gedaan 300 liter. Maar als het goed is heb ik al 3 weken te wijnig gedoceerd en ben pas drie dagen naar 5 mll en denk wel dat ik dit even moet volhouden tot ik resultaat zie dat mag nu wel een keer gr jaap

Back
Bovenaan