Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

Bijzonder om te zien hoe snel koralen zichzelf kunnen herstellen, dit doet me vreugd.

De trachyphillia was van de week ten dode opgeschreven, kon tot op de bodem in het skelet kijken en de rand was zo goed als weggevreten.
Na een paar dagen in de sump is deze bijna volledig hersteld en weer dichtgegroeid. Staat op de foto ingetrokken, dit komt door het verhuizen
vanuit de sump terug naar de bak.

Hetzelfde geld voor de scolymia, ook hier begint het weefsel zich alweer te herstellen.

Geen dansgarnaaltjes meer in de bak dus ze kunnen nu volledig in rust verder herstellen.

schade-1.jpg

schade-2.jpg

Goed te zien dat ze zich herstellen een geluk bij een ongeluk eerst maar voortaan goed kijken wat je koopt, zeker over de leef omstandigheden waar ze in leven good luck.

Gr. Karel

Hi Karel,

inderdaad een gelijk bij een ongeluk, gelukkig!

Tegenwoordig gaan al mijn aankopen door de ballotagecommisie, dus komt goed ;)

Goed te zien dat ze zich herstellen een geluk bij een ongeluk eerst maar voortaan goed kijken wat je koopt, zeker over de leef omstandigheden waar ze in leven good luck.

Gr. Karel

Gisteravond een extra stromingspomp 2300 liter per uur toegevoegd, deze blaast tegen en langs de achterwand en het rif.
Deze stromingspomp is tijdelijk en zal vervangen worden door een derde wp-25.

Vandaag een extra zand zevende zeester toegevoegd in de tank, zitten er nu drie in.

Daarnaast ook een mooie fungia gekocht.

Verder vandaag heel de bodem goed afgezogen daar ik toch hier en daar wat flap begin te ontwikkelen.

Ben verder ook met een kuurtje HS Bacto bacteriën bezig.

Zal vanavond weer eens een foto ronde van de koralen maken.

Lekker bezig vriend vergeet je donderdag niet.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gisteravond was de jaarlijkse fotoverkiezing van duikvereniging Baracuda uit Rijswijk. Ik ben hier nu 8 jaar lid en heb deze verkiezing drie jaar op rij gewonnen, in 2010, 2011 en 2012.
Dit was nog niet eerder gebeurd in de 60 jarige historie van de club dat iemand het drie jaar op rij wist te winnen.
In 2013 kwam ik niet verder dan een derde plaats.

Vanavond was het erg bijzonder.

Ik won de 1e plaats, drie van mijn foto's op een gedeelde 2e plaats en 1 foto op de derde plaats.

1ste plaats
1e.jpg
1eb.jpg

2e plaats
2e-a.jpg
2e-b.jpg
2e-c.jpg

3e plaats
3e-a.jpg

Gefeliciteerd briend..mooie foto,s

Briend is vriend..hihi

GEFELICITEERD Adri! Dat is echt bijzonder mooi nieuws! Heb andere foto's (van je concurrenten niet gezien, maar de jouwe vind ik gewoon top! Kwaliteit, inhoud/moment, compositie - alles is SUPER! thumbs up

Thanx voor de felicitaties en lovende woorden!

Gefeliciteerd!!!!! Mooie foto's zeg, terecht de winnaar :o

Gefeliciteerd! !

Verstuurd van mijn GT-I8190 met Tapatalk

Zooo dan, dat zijn erg mooie foto's! Verdiend gewonnen dus!:)
GEFELICITEERD Adri! Dat is echt bijzonder mooi nieuws! Heb andere foto's (van je concurrenten niet gezien, maar de jouwe vind ik gewoon top! Kwaliteit, inhoud/moment, compositie - alles is SUPER! thumbs up

Gefeliciteerd briend..mooie foto,s

Gefeliciteerd adri.
Mooi om dat in het echt te mogen aanschouwen.

greetings, GlennF

Nadat ik een ozon generator aan de bak heb toegevoegd was het afgeschuimd product veel minder geworden en had ook nog maar de kleur van een bakje hele slappe thee.
Tegelijkertijd kroop het nitraat en fosfaat ook heel langzaam omhoog. Vanwege deze constateringen heb ik de ozon generator lager gezet en voeg ik ongeveer 5mg ozon toe.
De belletjes in de afschuimer zijn nu ook weer veel fijner.

Het afgeschuimd product is nu weer pikzwart en de hoeveelheid is ook weer toegenomen.

Nu even afwachten wat dit met het fosfaat en nitraat doet.

groet
Adri

Nadat ik een ozon generator aan de bak heb toegevoegd was het afgeschuimd product veel minder geworden en had ook nog maar de kleur van een bakje hele slappe thee.
Tegelijkertijd kroop het nitraat en fosfaat ook heel langzaam omhoog. Vanwege deze constateringen heb ik de ozon generator lager gezet en voeg ik ongeveer 5mg ozon toe.
De belletjes in de afschuimer zijn nu ook weer veel fijner.

Het afgeschuimd product is nu weer pikzwart en de hoeveelheid is ook weer toegenomen.

Nu even afwachten wat dit met het fosfaat en nitraat doet.

groet
Adri

Goed om te weten adri. Ik zal een opletten als ik de luxe heb om de ozon tijdelijk af te koppelen. Nu ff niet want ik durf dat niet met een witborst in de bak. Heeft me eind 2012 eeen vis bezetting gekost.

greetings, GlennF

ww16032014.png

FF een kleine foto ronde.

Alles gaat super op het montipora stuk na, poliepen blijven ingetrokken ? ? ? iemand een idee.

17314-1.jpg
17314-2.jpg

17314-3.jpg
17314-4.jpg

17314-5.jpg
17314-6.jpg

17314-7.jpg
17314-8.jpg

17314-9.jpg
17314-10.jpg

17314-11.jpg
17314-12.jpg

Ik bedoel dus de rechter bovenstaande foto, wat is hier aan de hand???

17314-13.jpg
17314-15.jpg

17314-14.jpg
17314-16.jpg

Back
Bovenaan