Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

De dansgarnaaltjes zijn niet makkelijk te vangen, heb meerdere dingen geprobeerd, wilde niet lukken totdat Glenn vanmiddag zijn DIY vissenval te leen gaf.

Binnen het uur heb ik de eerste te pakken, zit nu in een apart bakje. De andere dansgarnaal zit nog aan de andere kant van de bak maar die
gaat 's-nachts altijd op de wand van de overloop zitten alwaar de vissenval ook staat.

Met een beetje geluk ben ik er morgenochtend van verlost.
Ze gaan terug naar de Waterweelde alwaar ze de grote tank achter in de zaak mogen vertoeven. krijgen ze toch een goed onderkomen.

De gouden hamer en de twee trachyphillia's hebben het niet overleeft, helaas.

De scolymia staat er gehavend bij, de helft van de mond en binnenstuk is weg gevreten, erg jammer en was ook niet echt een goedkoop koraaltje.

De dansgarnaaltjes zijn niet makkelijk te vangen, heb meerdere dingen geprobeerd, wilde niet lukken totdat Glenn vanmiddag zijn DIY vissenval te leen gaf.

Binnen het uur heb ik de eerste te pakken, zit nu in een apart bakje. De andere dansgarnaal zit nog aan de andere kant van de bak maar die
gaat 's-nachts altijd op de wand van de overloop zitten alwaar de vissenval ook staat.

Met een beetje geluk ben ik er morgenochtend van verlost.
Ze gaan terug naar de Waterweelde alwaar ze de grote tank achter in de zaak mogen vertoeven. krijgen ze toch een goed onderkomen.

De gouden hamer en de twee trachyphillia's hebben het niet overleeft, helaas.

De scolymia staat er gehavend bij, de helft van de mond en binnenstuk is weg gevreten, erg jammer en was ook niet echt een goedkoop koraaltje.

Mooi adri ! Wel jammer van de koralen die ze aangepakt hebben.

greetings, GlennF

Inderdaad mooi, je bent een gigant met die vissenval van je!

Het is inderdaad jammer en zonde van die koralen, zeker die gouden hamer (RIP) maar ook zeker de Scolymia Bleeding Apple als leeft die gelukkig nog wel.
Was er ook best ff ziek/zuur van, maar ja, opstaan en weer doorgaan is het motto. Verlies hoort er ook bij.

groet
Adri

Mooi adri ! Wel jammer van de koralen die ze aangepakt hebben.

greetings, GlennF

Kan jij misschien wel een raar verhaal vinden, ik heb dit niet neergezet om rare verhaaltjes op te hangen, heb het met eigen ogen gezien
en ik ben niet de enige. Gebruik de zoekfunctie eens en je zal meer gebruikers tegenkomen die hetzelfde als ik hebben ervaren.

Ik mag dan misschien nog niet zo ervaren zijn, maar misschien als je iets meer onderzoek had gedaan had je die reactie niet gegeven.
Kijk eens in de database wat erbij de dansgarnaaltjes staat.

Ik citeer:
"Helaas zijn deze garnalen niet geheel reefsave, zij vergrijpen zich o.a. aan korstanemonen, schijfanemonen en andere zachte koralen."

Kortom, jou reactie is hier het enige rare verhaal!!

Dansgarnalen die koralen lastig vallen raar verhaal.

Ik ben ook nog op zoek naar een pilaar maar die dingen zijn niet te betalen...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

:rolleyes:Hey Adri jammer van je mooie stukjes , en zeker geen raar verhaal hoor , ik zou wel de volgende aanschaf van dieren kontroleren of ze reefseef zijn dat scheeld een hoop ergernis voor je maar mischien had je dat al gedaan gr jaap

Hi Jaap,

die garnaaltjes waren een van de eerste aankopen toen ik 13 maanden geleden begon met de zeewater hobby. De LFS vertelde me dat ze reefsafe waren, ik was toen nog niet zo slim om dit zelf te checken.
Tegenwoordig gaan alle aankopen eerst door een ballotagecommisie ;)

groet
Adri

:rolleyes:Hey Adri jammer van je mooie stukjes , en zeker geen raar verhaal hoor , ik zou wel de volgende aanschaf van dieren kontroleren of ze reefseef zijn dat scheeld een hoop ergernis voor je maar mischien had je dat al gedaan gr jaap

Komt goed, Ton!

Maken we gewoon zelf van je stenen, heb ik ook gedaan!!!!

Succes vandaag in Arnhem met de bak.

Ik ben ook nog op zoek naar een pilaar maar die dingen zijn niet te betalen...

Beide dansgarnaaltjes zijn inmiddels uitgevangen en hebben bij de Waterweelde een eigen bak gekregen.

En natuurlijk kon ik dit stuk niet laten staan.

acro2-1.jpg

Leuk acrootje aad beetje hoog zetten..

Hi Jaap,

die garnaaltjes waren een van de eerste aankopen toen ik 13 maanden geleden begon met de zeewater hobby. De LFS vertelde me dat ze reefsafe waren, ik was toen nog niet zo slim om dit zelf te checken.
Tegenwoordig gaan alle aankopen eerst door een ballotagecommisie ;)

groet
Adri

Geen makkelijke hobby hé adri, gelukkig kunnen we elkaar op weg helpen.

wauw....... mooi zeg gele millepora ??
ben ik bijna niet meer gewend van den haag, word tijd een nieuwe bak neer te zetten allean al voor dit moois.

Beide dansgarnaaltjes zijn inmiddels uitgevangen en hebben bij de Waterweelde een eigen bak gekregen.

En natuurlijk kon ik dit stuk niet laten staan.

acro2-1.jpg

Hi Glenn,

vond het ook mooi dus kon het niet laten staan, of het een millepora is, ik heb geen idee maar als jij het zegt zal het wel zo zijn ;)

groet
Adri

wauw....... mooi zeg gele millepora ??
ben ik bijna niet meer gewend van den haag, word tijd een nieuwe bak neer te zetten allean al voor dit moois.

Weer een week voorbij, tijd voor de bekende testronde.

ww09032014.png

Bijzonderheden:

Ineens een enorme daling in de saliniteit en het magnesium.
Fosfaat weer terug op 0,08 terwijl deze afgelopen donderdag nog hoger was dan 0,16 (gebruik van mossel om garnalen te vangen)

Blijf een twijfelen over da Ca waarde en ga dus maar een referentievloeistof bestellen, wil het gewoon zeker weten.

groet
Adri

De daling van je magnesium is mooi in lijn met de daling van de saliniteit. Kennelijk heb je zoutwater uit het systeem verwijderd, en dit aangevuld met zoetwater.

De Ca waarde vind ik vreemd. In de eerste plaats vraag ik me af waarom je een targetwaarde van 340 hanteert. Daarnaast bevreemdt het me, ook al zou je geen kruimel calcium hebben toegevoegd, dat je het klaart speelt om sinds de vorige meetronde de meetwaarde te laten zakken van 460 naar 340. Lijkt me verstandig om in het belang van je koraal om wat meer stabiliteit na te streven.

Altijd handig een oplettende mede hobbyist
De Ca waarde is natuurlijk 440, tikfout van mijn kant.

De daling van je magnesium is mooi in lijn met de daling van de saliniteit. Kennelijk heb je zoutwater uit het systeem verwijderd, en dit aangevuld met zoetwater.

De Ca waarde vind ik vreemd. In de eerste plaats vraag ik me af waarom je een targetwaarde van 340 hanteert. Daarnaast bevreemdt het me, ook al zou je geen kruimel calcium hebben toegevoegd, dat je het klaart speelt om sinds de vorige meetronde de meetwaarde te laten zakken van 460 naar 340. Lijkt me verstandig om in het belang van je koraal om wat meer stabiliteit na te streven.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan