Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

Hi Glenn,

nu hopen dat we die acropora ook op kleur kunnen houden en dat deze geen weefsel zal gaan verliezen.

De groene Acro Formosa die ik bij jouw hebt meegenomen is nu al voor de helft wit en ik vrees dat deze het uiteindelijk niet red,
is ook niet op kleur gebleven, is bruin/paars geworden.

Nog een bak erbij, ach ja waarom niet, je hebt tenslotte nog niet genoeg te doen ;)

groet
Adri

Jeetje adri,
Wel mooie stukken voor een leuk prijsje.
Zo word het opzetten van nog een bak wel erg verleidelijk.

greetings, GlennF

Hi Glenn,

nu hopen dat we die acropora ook op kleur kunnen houden en dat deze geen weefsel zal gaan verliezen.

De groene Acro Formosa die ik bij jouw hebt meegenomen is nu al voor de helft wit en ik vrees dat deze het uiteindelijk niet red,
is ook niet op kleur gebleven, is bruin/paars geworden.

Nog een bak erbij, ach ja waarom niet, je hebt tenslotte nog niet genoeg te doen ;)

groet
Adri

Plaats eens een foto.

greetings, GlennF

Hi Glenn,

hier de foto van de groene acro Formosa.

acro-1.jpg

groet
Adri

Hi Glenn,

geweldig, dank je wel!

We maken binnenkort wel even een afspraak want ik heb ook nog andere dingen nodig, stuur wel een pb.

groet
Adri

Je krijg een andere van mij.

greetings, GlennF

Mooie bak Adri. En ook een tevreden DSR gebruiker zie ik.
Ik ervaar hetzelfde. Bak gaat met sprongen vooruit. Dat maakt de hobby zeker een stuk leuker!

Succes!

Hi Bertuz,

dank je wel. Inderdaad een zeer tevreden DSR gebruiker.

groet
Adri

Mooie bak Adri. En ook een tevreden DSR gebruiker zie ik.
Ik ervaar hetzelfde. Bak gaat met sprongen vooruit. Dat maakt de hobby zeker een stuk leuker!

Succes!

Na een paar slakken op de zelfde plek te zijn verloren zag ik verleden week eindelijk de boosdoener, een flinke borstelworm.

Eindelijk is het gelukt om de borstelworm te vangen met behulp van een stukje mossel en een pvc pijpje afgedopt met einddoppen.
Aan de ene kant drie gaten van 8 mm en aan de andere kant heel veel gaatjes van 2 mm zodat de stroming er doorheen kon gaan.

Ben er toch nog 4 dagen mee zoet geweest want dom zijn die borstelwormen niet en ook nog behoorlijk sterk.
Bij de minste beweging van het pijpje of iets in de omgeving zat hij in een split second weer terug in de steen, hij liet ook
altijd een groot stuk in het steen zitten zodat hij/zij zich gelijk kon terug trekken bij onraad.
Eergisteravond zag ik mijn kans toen ik hem/haar kon pakken met een grote roestvrijstalen pincet, tja poets. De worm was sterker dan mijn knijpkracht
en wist zich snel uit de pincet te bevrijden om weer terug in de steen te schieten om zich vervolgens 24 uur niet meer te laten zien.

Ik heb het pijpje gisteravond wat verder van de steen neergelegd in de hoop dat hij/zij nu volledig uit de steen moest kruipen om in het pvc pijpje te geraken,
op zoek naar de lekkere mossel die daarin verscholen lag

Ik kon zojuist niet slapen en ging even naar beneden om een peuk te roken en zag toen de worm uit de steen komen en kroop uiteindelijk volledig het pijpje in.

Dit is het resultaat.

borstel-1.jpg
borstel-2.jpg

borstel-3.jpg
borstel-4.jpg

He Adri,

Dat is boter bij de vis of te wel een dikke borstelworm, en trouwens een goede tip.....thumbs up

Gr. Karel

ww02032014.png

Bijzonderheden:
Geen, niets te klagen, gewoon goede waardes!

Strakke waardes zeg. Daalt jou KH ook zo ontiegelijk snel? Ik ben nu aan de 4-dagen sessie bezig. Woensdag meet ik weer, om het verbruik per dag in 4 dagen te zien. Mijn KH daalt wel met bijna 1,5 per 4 dagen. Terwijl ik maar 3 hele kleine stekjes steenkoraal heb.

HI Bertuz,

mijn Kh daalt 1.5 punt in 7 dagen. Ik heb behoorlijk wat steenkoralen staan maar dan zou je denken dat de Ca en Mg zouden moeten dalen en dit gaat juist weer vrij langzaam.
Ik sta ook te kijken van deze Kh daling aangezien ik mijn Kh via de doseerpomp heb staan en ik verleden week de Kh dosering heb verhoogd.
Nog maar een tandje bij zetten dus.

groet
Adri

Strakke waardes zeg. Daalt jou KH ook zo ontiegelijk snel? Ik ben nu aan de 4-dagen sessie bezig. Woensdag meet ik weer, om het verbruik per dag in 4 dagen te zien. Mijn KH daalt wel met bijna 1,5 per 4 dagen. Terwijl ik maar 3 hele kleine stekjes steenkoraal heb.

hallo adri,

kan je misschien een foto van dat pvc pijpje maken hoe jij dat heb gemaakt.

ik heb waarschijnlijk een eunice worm in mijn bak, wil ook een valletje gaan produceren vandaar. ik wil ff ideeën op doen;)

gr marvin

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Hi Marvin,

zie foto's.

De kant met de drie grote gaten is vast gelijmd met pvc lijm, de andere kant zit er gewoon los op.

wormval-1.jpg
wormval-2.jpg

hallo adri,

kan je misschien een foto van dat pvc pijpje maken hoe jij dat heb gemaakt.

ik heb waarschijnlijk een eunice worm in mijn bak, wil ook een valletje gaan produceren vandaar. ik wil ff ideeën op doen;)

gr marvin

bedankt arie, super!!

ik ga is even naar de doe het zelver om ook zo'n pijpje te maken.

duidelijke foto's :thumbup:

gr marvin

Kijk Adri hier hebben wat aan en bedankt voor de foto's en een goede tip, wij er om er kaar te helpen niet waar.topjes

Vannacht is het doek gevallen voor de dansgarnaaltjes, ik ben er klaar mee, ze kunnen niet van de koralen afblijven.

2x Trachyphillia Geofrie hebben ze al vermoord en vannacht begonnen ze aan de nieuwe gouden/hamer.

Ik vind het mooie beestjes maar dit gaat me te ver, ga ze uitvangen en cadeau geven aan de LFS.

groet
Adri

Back
Bovenaan