U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Ziet er weer netjes uit zeg!! Alsof er niks gebeurd is..
Vraag met betrekking tot gebruik van ozon en kleur van het afschuimsel.
Voordat ik de ozon generator gebruikte was het afschuimsel zeer donker, net een pot zwarte koffie.
Sinds het gebruik van de ozongenerator met redox controller is dit veranderd in slappe thee, het is nog maar zeer licht bruin van kleur.
Verder stort de redox waarde ook weer gelijk in als ik de ozon uit zet.
Toen ik begon met de ozon generator had ik een redoxwaarde van rond de 185, heb deze nu rond de 330 maar zodra ik de ozon uit zet zie je deze waarde
heel snel weer aftellen.
Is dit een normale gang van zaken?
Ik weet dat er door ozon de afschuiming anders wordt.
Bij mij is het ook inderdaad waterig en in combinatie met ijzer en carbon dosering is het inhoud van de verwijderde beker waterig grijs/zwart met bruine drab.
Let op of dit invloed heeft op je nitraat en fosfaat waarde in de loop van de komende weken bij gelijk blijvende omstandigheden zoals vis bezetting en voer gedrag.
greetings, GlennF
:biggrin:Hey Adry je bak ziet er weer netjes uit , maar ik vraag me af of ozon wel zin heeft als je ook uv gebruikt ,ik weet de meerwaarde daarvan niet gr jaap
Ik weet dat er door ozon de afschuiming anders wordt.
Bij mij is het ook inderdaad waterig en in combinatie met ijzer en carbon dosering is het inhoud van de verwijderde beker waterig grijs/zwart met bruine drab.
Let op of dit invloed heeft op je nitraat en fosfaat waarde in de loop van de komende weken bij gelijk blijvende omstandigheden zoals vis bezetting en voer gedrag.
Je bedoeld dat fosfaat en nitraat lager zouden moeten worden.?
greetings, GlennF
Same here wbt kleur afschuiming (alleen met ozon). Mijn redox-waarde zakt na een dag zonder ozon ook weer terug naar 180-200 verschilt per keer, maar is redelijk snel weer op de 300.
Ik had Glenn gevraagd welke van de twee, hij raadde aan op ze beide in te zetten.
Dan hoef ik me geen zorgen te maken als het bij iedereen een lichtere afschuiming veroorzaakt.
Dank je allemaal.
groet
Adri
![]()
Bijzonderheden:
Kh erg gedaald terwijl er dagelijks via de doseerpomp wordt toegevoegd!
Boor na verleden week te zijn gedaald weer gestegen naar 9
Jodide is wederom terug op 1 terwijl er verleden week in één keer 5 ml en vervolgens dagelijks 0.5 ml is toegevoegd.
Nitraat is nog op 5 maar lijkt wel of het iets donkerder is geworden dan verleden week.
Fosfaat is 0,06 terwijl ik de laatste 3 dagen een dubbele dosis heb toegevoegd. Ik voer nog maar 1x per dag droogvoer en is echt minimaal.
He Adri,
Hij gaat lekker ziet er goed uit de rest kom van zelf wel weer, als je maar aan de regels houd van de master.
Gr. Karel.
Idd geduld hebben adri...
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Mooie stukken erbij adri ziet er top uit man.
Groetjes wesley
Schitterende stukken adri , ik hoop dat er zaterdag nog wat staat dan ga ik ook even kijken gr jaap
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.