Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

115l zeewater

Wat een complimentjes allemaal, dank je! Ik doe echt men best om er iets moois van te maken, zoals iedereen natuurlijk. En af en toe wat LPS stukjes horen erbij om er iets moois van te maken he.:goed:

Mijn adres zal ik per PB sturen, nu ben ik wel eens benieuwd.:)

Groetjes daar en een kusje voor Milan.

Het gaat maar om iets kleins hoor..:D ...maar we doen het over de post dan heb je het wat sneller.
Het is wel iets dat je nodig hebt.....:cool:
Groetjesss

Zozo even een klein updatetje dan.

Alles gaat goed hier, de kleuren zijn goed en de groei gaat redelijk. Met de prachtige rode blastomussa is het wat minder gesteld, ik haalde hem op een namiddag uit de lobo, half dood geneteld! Met montipora orientalis gebeurde hetzelfde. Ik zal me toch eens een goede lijm moeten aanschaffen.

Alvast een overzichtje.

Bijlagen

• DSC_0619.jpg
    DSC_0619.jpg
    259,8 KB · Weergaven: 161
Laatst bewerkt:
Er zijn ook nog wat nieuwe koraaltjes bijgekomen: een blastomussa merletti, een acanthastrea .... , een paarse stylo en een acropora millepora tafeltje. Een kopje druifjes koraal is alweer uit de bak ivm het netelen van de acro.

Bedankt Pieter en Christophe!

Bijlagen

• Acan 22-9-8.jpg
    Acan 22-9-8.jpg
    181,4 KB · Weergaven: 11
  • Acro 22-9-8.jpg
    Acro 22-9-8.jpg
    228 KB · Weergaven: 16
  • Blasto 22-9-8.jpg
    Blasto 22-9-8.jpg
    187,6 KB · Weergaven: 12
  • Hystrix 22-9-8.jpg
    Hystrix 22-9-8.jpg
    179,4 KB · Weergaven: 70
  • Paarse Hystrix 22-9-8.jpg
    Paarse Hystrix 22-9-8.jpg
    142,1 KB · Weergaven: 49
Normaal gezien ga ik van de week nog ophalen:
-nog 25kg Reef Chrystals. Ik denk dat ik elke week dan een 30l ga verversen
-balling
-koeler, temperatuur moet echt stabieler worden, nu zijn er teveel schommelingen
-Tunze nanostreamer 6045, extra stroming kan nooit geen kwaad.

En hoe gaat het met de bak? K heb van voren aan je dagboek gelezen en man, wat een opstart heb jij meegemaakt! Respect voor je geduld, ziet er goed uit nu en een hele mooie combinatie van koralen.

Hey Machiel,
leuk dat mijn dagboek gelezen wordt. en bedankt voor de complimentjes!:)

Met de bak gaat echt alles goed! De koralen zijn mooi op kleur en ze groeien allemaal erg goed. Wel ben ik een tijdje geleden een van men twee Acanthastrea Maxima's verloren, een nachtelijke netelpartij met men andere Acan, ontdanks 8cm afstand, is hem fataal geworden.

Ik volg jullie projectje ook! Echt leuk wat jullie daar allemaal maken, toppie.

Ondertussen is ook alle nieuwe techniek binnengekomen, ik zit nu op 77 maal stroming, de steenkoralen lijken het wel te apprecieren.Door de Hailea koeler blijft nu ook de temperatuur mooi op pijl.

Omdat er niet zoveel veranderd is even geen foto's. Ik zal jullie binnen een maandje of twee (als ik het volhoud) nieuwe posten, in de hoop jullie helemaal te kunnen verassen.

We want pics, we want pics!!! :D :D :D
Ben benieuw hoe het allemaal gaat daar mathijs ;) .

Hoi Mathijs. Het wordt zeker weer eens tijd voor een update! Je hebt nu tijd genoeg gehad om te oefenen met je Nikon ;) :p.Niet alleen je foto's delen op het Belgische forum hè! We wachten gespannen af....

wat een mooie bak is het aan het worden zeg !

Hey Mathijs,

Kom op met die foto's :) :)
Ik heb je gemist op de Manifestatie, ik had wat kadootjes in mijn tas voor je, van de goede oude Sinterklaas :p
Maar ms kunnen we ze nog onder de kerstboom leggen hier, en anders onder de Paasboom :o

Groetjesss

Jaja, binnenkort foto's. Maar zoveel is er niet veranderd hoor.:)

Nathalie, ik wilde naar de zeewatermanifestatie komen maar men chauffeur heeft laten afweten. Erg spijtig. Volgend jaar beter. Tis nog even tot kerstmis he, misschien moeten we nog eens een bakje gaan doen icm met RC ofzo.

Hehe toch even snel 1 fototje getrokken.

Bijlagen

• DSC_0751.JPG
    DSC_0751.JPG
    168,6 KB · Weergaven: 21
Mathijs zei:
Jaja, binnenkort foto's. Maar zoveel is er niet veranderd hoor.:)

Nathalie, ik wilde naar de zeewatermanifestatie komen maar men chauffeur heeft laten afweten. Erg spijtig. Volgend jaar beter. Tis nog even tot kerstmis he, misschien moeten we nog eens een bakje gaan doen icm met RC ofzo.

Hehe toch even snel 1 fototje getrokken.
:eek: Is dat onze Hystrix :confused: herken hem niet meer terug :)
Moet haast wel een andere zijn.

Ha, die herken ik nog wel ja :)

We zullen eens kijken of het nog gaat lukken deze Maand naar RC.
We hebben net een grote boodschap gedaan bij Aïssa, dus er zullen niet veel RC centjes over blijven denk :rolleyes: we moeten ook nog eten met kerst :o

Groetjesss

Ziet er zeer goed uit Mathijs, maar wel echt tijd voor een foto-update!:cool:

Back
Bovenaan