Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
En ik ben op mijn beurt weer blij dat deze Zanclus (toch wel m'n trots eigenlijk) bij jullie in de groooote bak mag zwemmen.

Bij mij te groot als vis maar bij jullie kan die er nog goed tegenaan!

En een mooie bak, leuk dat ik hem nu een keer in het echt heb kunnen bekijken inclusief "achter de schermen"

PS: Dat "stekje" wat ik van je gehad hebt, hoe heet dat koraal? Ik ben dat vergeten te vragen en ik herken het nergens van.

Gr Jan
Jan het gaat goed met meneer Zanclus,honger de gehele dag....vreet gewoon onbeschoft alles wat voor het bekkie komt,maar wel een heel mooi exemplaar. Groeten Pieter

Erg mooi Pieter,blijft een van de mooiste vissen voor een thuisrifje:)
Het spijt me maar als ik een Zanclus zie moet ik steeds aan de film Nemo denken......Het zijn echte komieken.Luc dank je voor het berichtje.

Groeten. Pieter

Prachtige aanwinst Pieter.
Daar ga je veel animo mee beleven.:p
Was hij een beetje 'reefsafe' bij zijn vorige baas?;)
Jan heeft daar inmiddels al antwoord op gegeven Bart,we zijn hier inmiddels wat gewend met al die poliepenvreters.Bedankt voor je berichtje
Groeten Pieter

Fijn dat het "goed eten" bij mij zich ook voortzet bij jullie. Het blijft tenslotte een Zanclus.

En ik had me er zelf ook niet zo prettig bij gevoeld want dat was tenslotte wel beloofd: Een góed etende Zanclus in goede conditie.

Iedereen happy dus :)

Gr Jan

Laatst bewerkt:
Hoi ,

Hoe zijn de nieuwe Atlantis lampen over de 6 meter verdeeld ???

groet Andre Gijsen
De bak is 6 mtr lang,door de holle ruit in de midden 80 cm diep en op de hoeken 156 cm diep.De verlichting hangt als volgt;8 verdeeld in de lengte en 2 kops op de hoeken,daarvoor hangen 10 dif's de ronding van de holle ruit volgend.

Update;
De plexi 4 meterbak in de filterruimte is weer ingebruik gesteld,als verandering bestaat de bodem uit fijn levend zand,meestal gebruiken we de iets grovere maar deze is een heel stuk witter.
Ongeveer 25 kg vers levend steen toegevoegd voor enting van het hele systeem.
Vissen zijn eruit en zitten in een andere bak,de bedoeling is dat hier binnenkort een aantal speciale vissen inkomen,zodat deze ongestoord een aantal weken kunnen gaan baantjes trekken.

We zijn al een aantal maanden bezig om het fosfaat langzaam omlaag te brengen 0,02 is de streefwaarde wat we nu bereikt hebben na de nodige kilo's rowaphos.

Aan de groei en kleuren van de Acro's is goed te zien dat dit zeer gewaardeerd wordt,calcium,magnesium,kh,nitraat,allemaal binnen de normen.Strontium,jodium worden wekelijks gecontroleerd en handmatig bijgevoegd.Het ABC doseerapparaat is van het systeem afgehaald.

Het voederpatroon is sinds een maand aangepast naar 60 % groenvoer en 40 % dierlijk,dat was eerst andersom maar ik heb het idee dat de vissen nu een stuk aktiever zijn.

Binnenkort weer foto's.

Pieter

Je bent weer lekker bezig Pieter, het is geen hobby maar werk :-)

Wat voor speciale vissen komen erin of hou je ons nog even in spanning?
Ben benieuwd naar de foto's.

Grt
Jaco

Vandaag weer even langs geweest, na een 2 tal weken.
De bak ziet er zeer mooi en kleurrijk uit.
Er is de laatste maanden ook vrij veel aan gedaan qua techniek en inrichting, maar dit werp nu wel zijn vruchten af.

Even snel wat foto's.
Je zou denken dat het witte koraal dood is maar, deze groeit en is eigelijk licht helder blauw. heel mooi

mvg

Bijlagen

• IMG_1379.jpg
    IMG_1379.jpg
    43,7 KB · Weergaven: 46
  • IMG_1380.jpg
    IMG_1380.jpg
    55,9 KB · Weergaven: 43
Even de spanning opbouwen.
De visjes komen alleen voor in de rode zee, en dan hoofdzakelijk in de Perzische golf.

((((Wat voor speciale vissen komen erin of hou je ons nog even in spanning?
Ben benieuwd naar de foto's. )))))

Grt
Jaco[/QUOTE]

Chaetodon melapterus?

Even de spanning opbouwen.
De visjes komen alleen voor in de rode zee, en dan hoofdzakelijk in de Perzische golf.

((((Wat voor speciale vissen komen erin of hou je ons nog even in spanning?
Ben benieuwd naar de foto's. )))))

Grt
Jaco

Vanmiddag even snel gekeken: de bak heeft er in geen tijden zo mooi bij gestaan. Complimenten!

Wat de bestelde visjes betreft: ik houd m'n mond hier om het spannend te houden, maar het wordt pas echt spannend als ze er zijn!

Net terug uit de Ardennen en YES!!!! na anderhalve week in een hoek te hebben gezeten zwemt de kleine Zanclus cornitus gebroederlijk rond met het grotere exemplaar,eerlijk gezegd had ik dit niet verwacht en maakte al plannen om de grotere voor enkele dagen uit te vangen maar dat is niet meer nodig.Dus nu zwemmen er twee naast elkaar door de bak,een prachtig gezicht..Er gaat wel een grote hoeveelheid groen voer bij deze dieren naar binnen en ze zien er beide super uit.

Groeten
Pieter

Net terug uit de Ardennen en YES!!!! na anderhalve week in een hoek te hebben gezeten zwemt de kleine Zanclus cornitus gebroederlijk rond met het grotere exemplaar,eerlijk gezegd had ik dit niet verwacht en maakte al plannen om de grotere voor enkele dagen uit te vangen maar dat is niet meer nodig.Dus nu zwemmen er twee naast elkaar door de bak,een prachtig gezicht..Er gaat wel een grote hoeveelheid groen voer bij deze dieren naar binnen en ze zien er beide super uit.

Groeten
Pieter

Hoi Pieter, dat moet wel fantastisch zijn om te zien, lijkt me dan toch ook wel minimaal een foto/filmpje waard!

wow, in de meivakantie wil ik zeker weer een keer komen kijken en plaatjes schieten!

Beste Pieter,

Dit gaat neem ik aan om het exemplaar wat bij mij vandaan komt? Foto :cool:??

Groetjes,

Mike

Groeten
Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan