Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Project in de muur van Mark

Hahaha. Maar misschien is het nog niet eens zo een gek idee om een koppeltje tegelvissen te nemen. Hoeven geen marcosi's te zijn, alhoewel ze heel erg mooi zijn Marjan topjes.

Ziet er goed uit Mark!! Ban benieuwd wat je meer naar huis neemt morgen....

Gr. Jeroen

Hey dank je Jeroen.

1 vis weet ik al dat is een hawaiiensis. Vandaag al een tomini gehaald, zit nu in een apart bakje en die mag morgen tegelijkertijd met de hawaiiensis de bak in ;). Verder ga ik kijken voor wat lipvisjes. We zullen zien.

Holy moly wat is jou bak al ingegroeid zeg.
Ik zeg eerst volgende dinsdag van maart met de anemoon(vereniging) bij jou langs....

Holy moly wat is jou bak al ingegroeid zeg.
Ik zeg eerst volgende dinsdag van maart met de anemoon(vereniging) bij jou langs....

Jah of een spreek beurt hahaha

Bij deze dus Mark ben jij de eerst volgende keer spreker!

Bij deze dus Mark ben jij de eerst volgende keer spreker!

Als je hem een paar potjes bier geeft dan stopt ie niet meer met kleppen.........:)

Mark, mocht je werkelijk voor tegelvissen gaan kijken, dan heb ik wel een advies: kijk van te voren even op welke diepte ze leven in de natuur. Niet alle tegelvissoorten zijn geschikt om onder felle lampen te houden namelijk (dan krijg je mogelijk erg schuwe exemplaren die je weinig zult zien met een gevaar op springen of klemzwemmen als ze in paniek raken).

Ey Mark
Ziet er goed uit
Als je tafel tevol word ken het deze kant op hoor ;)

Gr. Carry

Die mogen voorlopig eerst even groeien Carry :p.

Mark, mocht je werkelijk voor tegelvissen gaan kijken, dan heb ik wel een advies: kijk van te voren even op welke diepte ze leven in de natuur. Niet alle tegelvissoorten zijn geschikt om onder felle lampen te houden namelijk (dan krijg je mogelijk erg schuwe exemplaren die je weinig zult zien met een gevaar op springen of klemzwemmen als ze in paniek raken).

Dank je Marjan voor het advies, maar het zijn voorlopig geen tegelvissen geworden. Misschien later nog eens kijken.

Afgelopen zondag met Bas dus een ritje gemaakt richting Breda en omstreken. Heb mijn visbestand weer wat uitgebreid met 2 borsteltanden en 2 zesstreep lipvisjes. De nieuwe vissen werden wonderbaarlijk genoeg bijna zonder slag of stoot geaccepteerd gelukkig. Dat heb ik wel eens anders gezien :p:cool: (hè Bas). Zelfs de 2 nieuwe zesstreepjes zijn uiteindelijk geaccepteerd door de bestaande. Is een leuk gezicht. Ook de dokters en de papegaai bij elkaar is een mooi gezicht. Helemaal blij :biggrin:.

Het Mark

Was een gezzelig ritje
Bij mij was het inderdaad drama haha
Zesstreepje was het er niet mee eens dat er nog een lipvis kwam.
2 dage bezig geweest met een valletje en lopen vloeken maar hij is eruit en de nieuwe heeft het na ze zin
Gr. Bas

Ik zou die zesstreep voorlopig even in de sump houden. Maar hem na verloop van tijd toch weer terugplaatsen, ik vind het nl een heel mooi en nuttig visje en in die kleurstelling (blauwe staart) zie je ze niet vaak. Ik ben blij voor je dat de andere lipvis nu tevoorschijn komt. Ook een beetje jaloers, want het is een beauty. Om nog maar te zwijgen over het mooie koraaltje. Heeft de humilis al een vaste plek gekregen?

Ey Mark, ik ben benieuwd naar je nieuwe aan winsten! Is het ook een koppeltje je lipvissen?

Gr. Jeroen

Ik weet het niet Jeroen. De tijd zal het leren. Voorlopig dulden ze elkaar.

Hey Mark
Jah ben blij dat ie nu rondzwemt de lipvis
En de humilius. Die staat op de plek van de rode lobo
Krijgt wel een keer een andere plek denk ik.
En de zesstreep blijft voorlopig beneden haha
Gr bas

Back
Bovenaan