Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

*Coral-Corner*

Van Harte Gefeliciteerd Bart...jezelf een mooi kado gedaan afgelopen weekend? ;) !!

Van harte Bart ! enaccord

En waar blijven de rest van de foto's nou ? Powat

ook nen gelukkigen gewenst vanuit het verre waregem!!

Hey mannen,
thx, volgend jaar gaan we voor een nieuwe voordeur.:confused:

Foto's volgen, foto's volgen... maar heb daar niet echt een geschikte camera voor. De kleuren zijn veel te flets en met een digi werken is mijn ding niet.

Wat wel te melden valt is dat mijn experiment om 5 watabei vrouwtjes samen te houden als harem in quarantaine niet is geslaagd. Ze lijken al op juffertjes en nemen zelfs hun zelfde gedrag over, onderling gekibbel. Ze worden gestresseerd en krijgen stip.:mad: De rest van het verhaal ken je natuurlijk....

Jammer Bart,
zoals vrijdag besproken is de ruimte waarschijnlijk te klein waarin ze zitten...
grtz Joeri
Hey mannen,
thx, volgend jaar gaan we voor een nieuwe voordeur.:confused:

Foto's volgen, foto's volgen... maar heb daar niet echt een geschikte camera voor. De kleuren zijn veel te flets en met een digi werken is mijn ding niet.

Wat wel te melden valt is dat mijn experiment om 5 watabei vrouwtjes samen te houden als harem in quarantaine niet is geslaagd. Ze lijken al op juffertjes en nemen zelfs hun zelfde gedrag over, onderling gekibbel. Ze worden gestresseerd en krijgen stip.:mad: De rest van het verhaal ken je natuurlijk....

Na wat te zitten knoeien met de camera, eens een erg donkere instelling genomen. Zo is de overbelichting achterwege gebleven maar het lijkt nu wel erg donker.
Hoedanook er is terug een update.:p

De bak doet het over het algemeen goed. Enkel de flap krijg ik niet weg, en van chemische troep wil ik al helemaal niet weten om de flap te bestrijden. Zal het houden op wekelijkse waterwissels waarbij de flap wordt afgezogen, maar ik durf daar wel eens van afwijken....:confused:

Bijlagen

• middenrif.jpg
    middenrif.jpg
    136,9 KB · Weergaven: 232
  • overzicht 2.jpg
    overzicht 2.jpg
    92,2 KB · Weergaven: 283
Pfffffff...........Ik zou zeggen 'aan tafel' PowatPowatPowatPowatPowatPowat.

Echt mooi hooruitsteeekend.

Grt. Mark.

Eindelijk Bart , gewoon prachtige tafelkoralen maar er kunnen er nog veel bij . Binnenkort samen op koralenjacht dat zal de moeite zijn,
Grt JP thumbs upthumbs upthumbs up

Heel byzar die tafel formaties. Echt prachtig.

Ik was zelf ook geen voorstander van die chemische bende tot ik er veel over gelezen had. Ikzelf heb de kuur achter de rug ook omdat ik er niet van af kwam het werd niet meer maar ook niet minder. Had gewoon geen tijd en zin er ieder weekend zoveel tijd in te steken.
Nu 4 weken verder en heb geen schadelijke gevolgen ontdekt erg blij dat ik toch de stap heb gezet.

Hulde voor je mooie rif.

Gr. Dennis

Wel mooi he, al die tafeltjes bij elkaar..topjes
Schitterend.
Welke vissen heb je nu zitten? Zie er niet zo veel namelijk:)

Grtz
Stephen

gaaaaaafffffff!!!!!thumbs up
Dit is gaaf om te zien, zo zie je ze niet vaak!topjes

Thx Harold.

Pfffffff...........Ik zou zeggen 'aan tafel' PowatPowatPowatPowatPowatPowat.

Echt mooi hooruitsteeekend.

Grt. Mark.

Marc,

tafeltjes zijn mooi maar niet makkelijk te plaatsen. Er kruipt vaak heel wat tijd in om ze een geschikt plaatsje te geven.

Eindelijk Bart , gewoon prachtige tafelkoralen maar er kunnen er nog veel bij . Binnenkort samen op koralenjacht dat zal de moeite zijn,
Grt JP thumbs upthumbs upthumbs up

Jp,

hopelijk begin volgend jaar gaan we op de lappen...Ik zal mijn kleingeld meenemen want anders ga jij er veel te veel uit mijn zakken jagen. ;)

Heel byzar die tafel formaties. Echt prachtig.

Ik was zelf ook geen voorstander van die chemische bende tot ik er veel over gelezen had. Ikzelf heb de kuur achter de rug ook omdat ik er niet van af kwam het werd niet meer maar ook niet minder. Had gewoon geen tijd en zin er ieder weekend zoveel tijd in te steken.
Nu 4 weken verder en heb geen schadelijke gevolgen ontdekt erg blij dat ik toch de stap heb gezet.

Hulde voor je mooie rif.

Gr. Dennis

Hey Dennis,

het durft hem wel eens in de zeovitflesjes te zitten. Niet makkelijk om te achterhalen maar zal eens een ander bakteriepreparaat proberen en zien wat het doet. Zeofood gebruik ik hier al geruime tijd niet meer want dat is een booster voor cyano's.
Wat ik wel wil testen is de nieuwe zeostart 3. Ben die tot nu toe nog nergens tegen gekomen.

De gevolgen van chemische troep zijn pas in een later stadium te merken echter niet meteen na de behandeling.
Cyano is een bakterie, als je die bestrijdt dan ga je ook de goede bakteriën ermee te lijf. In een zeovitsysteem die als hoofdzaak bakteriën huisvest heb ik daar wel schrik van.

Wat een schitterend aquarium.topjes

Dit is echt een voorbeeld aquarium voor mij.

Mvg Marius.

Thx Marius, we doen ons best maar tafelkoralen zijn niet de makkelijkste soort, in tegendeel. Ze moeten heel wat stroming krijgen en liefst niet constant anders vliegt het vel eraf.topjes

Wel mooi he, al die tafeltjes bij elkaar..topjes
Schitterend.
Welke vissen heb je nu zitten? Zie er niet zo veel namelijk:)

Grtz
Stephen

Stephen,

ik heb keuzes moeten maken in mijn vissenbestand. Een open opbouw heeft zijn nadeel naar viskeuzes. Er is minder schuilruimte waardoor ze meer op elkaars lip leven. Wanneer je dan kiest om een stresskip zoals een witborst dan moet je selectief zijn. Heb van de 5 picasso's er 3 uitgevist, de trimaculatus keizer werkte hem ook op de zenuwen en ook op die van mij. Er zal in de toekomst nog 1 picasso verhuizen en ik ga meer kleinere visjes inbrengen zoals dwergkeizers, pitvissen, lipvissen, tegelvissen, enz. Op die manier blijft de witborst de leider en kan ik hem hopelijk stipvrij houden.:)

Heel mooi Bart. De opbouw is goed uitgedacht met het oog op het plaatsen van tafels zo te zien. :)
Waarmee heb je de koralen geplakt?

Heel mooi Bart. De opbouw is goed uitgedacht met het oog op het plaatsen van tafels zo te zien. :)
Waarmee heb je de koralen geplakt?

Mike,

ik gebruik hiervoor speedglue van KZ.
Voordeel hier is dat ik om de pilaren een plastieken spanbandje kan trekken om het koraal vast te zetten vooraleer het te lijmen.:)

Dit is echt mooi deze opbouw!!koralen kunnen doorgroeien zonder dat ze gaan netelen.

De keus van de tafels zijn ook goed gekozenthumbs up.

Je kan misschien wat vers levend steen in aanbrengen ter bestrijding van de flap.

Wees wel allert dat er geen flap op de koralen gaan zitten,dat gaat wel ten koste van je koraaltjes.

Je kan eventueel een mailtje sturen naar Pohl van wat hij adviseert!!

Je mag van mij best wat meer foto's plaatsen hoor!!!!!!

Back
Bovenaan