Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

SaltLake in SweetLakCity

Gister avond even langs "kale vis" geweest, ik kwam daar hoofdzakelijk voor 2 zandzevende zeesterren en 1 oranje, maar bij het zien van onderstaande beauty kon ik hem niet laten staan:biggrin:.
Dus heb deze prachtige doopvond gelijk meegenomen en staat nu te pronken in Zoetermeertopjes.

Foto gepikt van "kale vis" had geen tijd meer om er zelf 1 te schieten
nb6ts9..jpg

En zoals hij nu in mijn bak staat:

IMG_7447..jpgIMG_7437..jpgIMG_7443..jpg

Goed bezig Jeff.
Moet binnenkort ook naar Scheveningen, ik neem wel gepast mee zie ik net :biggrin:

Maar wat is er aan de hand met je achterwand, is hij nou helemaal bruin?

EDIT: sorry ... ik zie het al, had berichje #217 niet gelezen :o

Een mooie bak, ik ga nog beginnen en leer hier veel van.
Ik blijf je verhaal volgen.
Veel suc6 en wees geduldig.
actionaction
Groet uit Zoetermeer[Spasio]

We zijn weer terug van 2 weken turkije.
Het is altijd even duimen of alles goed blijft gaan tijdens de vakantie, Jammer genoeg was dit niet het geval en was de afschuimer vreemd gaan doen.
Gelukkig was dit de laatste 2 dagen van de vakantie en heb ik de afschuimer uit laten schakelen.

Toen ik thuis kwam zag alles er top uittopjes heb de afschuimer weer een goede schoonmaakbeurt gegeven en deze werkt weer goed.

Mijn anemoon is gaan delen en daar heb ik er nu dus 2 van.

Ben gister langs aquacompleet geweest en heb weer een vriendje meegenomen voor mijn zandhapper(zijn laatste vriendje is overleden tijdens stip uitbraak) ze zochten elkaar gelijk op en na wat stoer gedrag accepteerden ze elkaar en zwemmen met z'n 2en vrolijk rondaction, wist niet dat dat zo snel kon gaan.

Ook zag ik een mooie paars/blauwe acro staan die ik maar even meegenomen heb:p, heeft ook een mooi plekje gekregen.

weer wat foto'tjes:
IMG_7563..jpgIMG_7564..jpgIMG_7544..jpgIMG_7555..jpgIMG_7541..jpg

Vandaag een PRACHTIG koraaltje bij Aquacompleet opgehaald.
Was nog even spannend want in Zoetermeer reed er iemand vol achterop me:mad: waardoor het koraaltje het nog even vol moest houden in het zakje, schadeformulier, gegevens opzoeken enz.

Maar hij heeft uiteindelijk een mooi plekje gekregen en begint nu open te staan:).

En we hebben een zeewaterFAN erbij, ze heeft er heel de tijd naar gekeken en volgt echt de visjesaction(is m'n nichtje)

1e x bij tante jo&.jpgIMG_7619..jpgIMG_7620..jpg

Ik ken het gevoel. 2 weken geleden ook op koralenjacht geweest. 600 km gereden die dag en op 2 km van mijn deur een auto die achterop me inreed... plezant is anders. gelukkig in mijn recht en geen gekwetsten.

Gelukkig hier zelfde geval, niet mijn fout en iedereen OK. Alleen de auto heeft behoorlijke achter schade, maar gelukkig was ik dicht bij huis, moet er niet aan denken om nog te wachten op de sleepdienst met dit speciaaltje in een zakje.

Nog even een vraag,
Ik heb op dit moment ongeveer 50 Kilo steen op 500 liter, nu wil ik mijn opbouw wat veranderen door wat levendsteen toe te voegen. Ik weet dat ik niet te veel in 1 keer kan toevoegen, maar wat raden jullie aan? 5 kilo per keer ofz?

En nog een lijstje van wat er nu allemaal in zit:

Toch een behoorlijke lijst koralen, maar het aquarium lijkt nog zo leeg:(

Vissen:
- Salarias
- Gele Dokter
- Gestreepte Dokter
- Chinese Pijlvis
- 2 anemoonvisjes
- 1 Zandhapper
- Lipvis
- pictichromis Paccagnelea

Koraal:
- Paddestoel
- Kenia boompje
- Flower
- HersenKoraal
- Anemoon
- Groene Druifjes
- Paarse Druifjes
- Acropora Blauwe toppen
- groene monitpora
- 4 soorten buttons
- 2 * doopvond
- Stylopora
- Acropora blauw/paars
- Hamertjes koraal
- poccilopora
- Acropora Caroliniana
- Blauwe Spons
- Lobophyllia
- Acropora blauw paars
- Goniopora

Overige
- Hermietjes
- Turbo slakken
- 3 zandzevende zeesterren
- 1 oranje zeester
- Poetsgarnaal
- Kappersgarnaal

Gister het aquarium weer een flinke upgrade gegeven, er staat nu een Tunze 6101+ multicontroller te blazen.
Er staan nu dus 2* Tunze 6065 en 1*Tunze 6101 in het aquarium.
Dit maakt een totale stroming van MAX 25000 liter per uur op een totale inhoud van 500 liter.

De 2* Tunze 6065 wil ik ook nog vervangen voor 1 Tunze 6101, waardoor ik een mooie wisselende stroming krijg.
Je ziet wel gelijk verschil, de koralen bewegen veel mooier en onregelmatiger in het aquarium.

Heb nu wel een single controller over, deze zal ik te koopt/te ruil zetten.

Gelijk even waardes gemeten en hier is niets mis mee lijkt mij, KH kan wat hoger maar deze vul ik wekelijks aan met KH buffer van salifert.
PO4: 0
NO2: 0
NO3: 0
PH: 8.2
KH: 7.4
TEMP: 26
Zout: 1.025
Magnesium: 1350
Calcium: 365

Laatst bewerkt:
De waarden zijn niet verkeerd, maar je kunt beter mikken op een KH 8~10 en Calcium 400~420.

Betracht nog 2 jaar geduld en met deze "povere" koraalbezetting zal je bak volgroeid zijn:cool:.
Het is de meest gemaakte fout om kleine koralen bij te biljven kopen waardoor ze elkaar uiteindelijk allemaal in de weg zitten en geen enkel stuk uiteindelijk echt goed tot zijn recht kan komen.

Mijn bestelling is binnen!!
Voor 3 jaar aan filters voor mijn osmose app. daar hoef ik voorlopig geen geld aan te bestedenuitsteeekend.

En 2 nieuwe visjes erbij, 2 mandarijn visjes. Dit zijn toch echt prachtige diertjes!

Foto's!!

Bijlagen

• IMG_7769.jpg
    IMG_7769.jpg
    84,1 KB · Weergaven: 10
  • IMG_7752.jpg
    IMG_7752.jpg
    94,5 KB · Weergaven: 12
  • IMG_7717.jpg
    IMG_7717.jpg
    88,2 KB · Weergaven: 8
  • IMG_7746.jpg
    IMG_7746.jpg
    101,3 KB · Weergaven: 12
  • IMG_7765.jpg
    IMG_7765.jpg
    115,2 KB · Weergaven: 13
nog 1

Bijlagen

• IMG_7814.jpg
    IMG_7814.jpg
    138,5 KB · Weergaven: 13
sow.... das een hele bestelling :eek::eek::eek::eek:uitsteeekend

Bedankt voor de reacties,

Het was erg voordelig om deze set te kopen, vandaar zo veel filters..

Hey Marco,

LOL, we bestellen hiero in het vervolg ;p

Grapje! Slim gedaan.

Groetjes,

Maverickberke

:cool:Laat maar weten als je wat nodig hebt voor osmose apps. of apparaten zelf, ben wel bereid mijn "geheime" adres prijs te geven.

Back
Bovenaan