Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

SaltLake in SweetLakCity

Een extra handigheidje is erbij gebouwd, met 1 druk op de knop gaat nu mijn lichtkap geheel omhoog. dit is vooral erg handig met onderhoud.

verder niet veel nieuws te melden, nog wat foto's:

Bijlagen

• IMG_6807..jpg
    IMG_6807..jpg
    30,2 KB · Weergaven: 10
  • IMG_6806..jpg
    IMG_6806..jpg
    47 KB · Weergaven: 20
  • IMG_6774..jpg
    IMG_6774..jpg
    107,1 KB · Weergaven: 30
  • IMG_6796..jpg
    IMG_6796..jpg
    94,8 KB · Weergaven: 13
  • IMG_6799..jpg
    IMG_6799..jpg
    85,1 KB · Weergaven: 13
Gister middag weer even langs Aquacompleet gereden en natuurlijk niet met lege handen naar huis gegaan, een acropora soort?????, en een prachtig roze hystrix.

Begin al te merken dat het steeds lastiger zoeken wordt naar een geschikt plaatsje voor de koraaltjes, maar natuurlijk kan er nog veeeel meer bij.

Bijlagen

• IMG_6824..jpg
    IMG_6824..jpg
    106 KB · Weergaven: 22
  • IMG_6816..jpg
    IMG_6816..jpg
    101,8 KB · Weergaven: 12
  • IMG_6818..jpg
    IMG_6818..jpg
    129,6 KB · Weergaven: 12
Even een filmpje gemaakt van het aquarium. Is leuk om te zien hoe geïnteresseerd iedereen in je omgeving is naar het aquarium. Ze blijven maar vragen hoe het ermee gaat en of ze foto's mogen zien.
Daarom heb ik een filmpje op youtube gezet, zodat iedereen kan kijken hoe hij draait.

http://www.youtube.com/watch?v=t70o7mJ8wVw

Er staan nu nog 5 Serranocirrhitus latus op de verlanglijst en misschien nog wat garnalen, krabbetjes en/of kreeftjes. Daarna wordt het nog maar enkel vullen met koraal.

Mooi filmpje topjes,.... zo'n aquarium is een waar sieraad in je woonkamer.

...... maar ik moet hier eigenlijk niet naar kijken want dan krijg altijd ik de neiging om mijn project snel af te raffelen zodat ik ook snel met water en vissen aan de gang kan.

Maar als ik jou dagboek zo lees ben ik gelukkig niet de enigste die niet zo snel gaat/ging.
Het duurde bij jouw ook 7 maanden vanaf het moment dat je begon tot het moment dat er zoutwater in ging. Het gevoel dat je soms krijgt om de boel snel af te maken als je weer wat mooi's van iemand anders heb gezien moet jij dan vast ook wel eens gehad hebben ;);)

Super leuk om alles te lezen!
Ziet er ook erg mooi uit!

Blijf je zeker volgen :)

Groeten,
Michiel

Ziet er goed uit topjes op het filmpje is die doorgang mooi te zien.

Bedankt voor de leuke berichten!topjes
Is leuk om te horen dat een ander het ook mooi vind.

Helaas moet ik nu al 1 vis wegdoen, het gaat om de Centropyge bicolor, deze heb ik 2 weken geleden gekocht en helemaal verkeerd voorgelicht:(. Op mijn vraag of deze makkelijk houdbaar was en niet aan koralen pikte werd overtuigend mee in gestemd.
Helaas staan sinds deze vis erin zit de poliepen van acropora in, en betrap ik hem er af en toe op aan de koralen te pikken.
Ga hem uitvangen en op het forum aanbieden, jammer want het is een prachtige vis. Misschien dat iemand hem wil ruilen voor een leuk koraaltje.

Je bak ziet er echt top uit. Jammer van de vis die je weg moet doen :(

Heb het met mijn zoetwateraquarium ook wel eens meegemaakt. Succes met het vinden van een beter huisje.

Waar haal jij meestal je benodigdheden voor in je aquarium? Misschien dat je hier in de buurt nog leuke zaken kent waar ik nog niet ben geweest :-). Ga zelf meestal naar Verloop in Hazerswoude en heb ben laatst bij Waterweelde in Den Haag geweest.

Je bak ziet er echt top uit. Jammer van de vis die je weg moet doen :(

Heb het met mijn zoetwateraquarium ook wel eens meegemaakt. Succes met het vinden van een beter huisje.

Waar haal jij meestal je benodigdheden voor in je aquarium? Misschien dat je hier in de buurt nog leuke zaken kent waar ik nog niet ben geweest :-). Ga zelf meestal naar Verloop in Hazerswoude en heb ben laatst bij Waterweelde in Den Haag geweest.

Ik rij regelmatig naar rotterdam(aquacompleet) en in zoetermeer in het stadshart zit ook een winkel met zeespul, als het adres wilt weten PB dan even.

Van de week kreeg ik bericht van Arie, dat er 3 prachtige visjes op mij zaten te wachten om opgehaald te worden.
Gelijk de volgende dag(gister) naar Rotterdam gereden om deze visjes op te halen.
Ik had deze visjes nog nooit in het echt gezien, maar tjonge wat een mooie vissen zijn dit!!!!!:biggrin:

Dit is echt een mooie aanwinst voor het aquarium, ze zwemmen met z'n 3en rustig rond in het aquarium.

Zie hier, het gene wat mij zo gelukkig maakt, want deze vissen zijn echte beauty's!!

Bijlagen

• IMG_6950..jpg
    IMG_6950..jpg
    120,8 KB · Weergaven: 11
  • IMG_6943..jpg
    IMG_6943..jpg
    109 KB · Weergaven: 12
  • IMG_6942..jpg
    IMG_6942..jpg
    156,9 KB · Weergaven: 12
alles draait nog steeds goed, zit al groei in de koralen maar er moet nog steeds veel meer bij komen.

Weer wat foto's geschoten,

de groei is te zien wanneer je ze vergelijkt met de oude foto's:

Bijlagen

• IMG_6451..jpg
    IMG_6451..jpg
    119 KB · Weergaven: 7
  • IMG_7006..jpg
    IMG_7006..jpg
    119,5 KB · Weergaven: 8
  • IMG_6791..jpg
    IMG_6791..jpg
    100,8 KB · Weergaven: 7
  • IMG_6987..jpg
    IMG_6987..jpg
    115,5 KB · Weergaven: 7
Nog wat foto's:

Bijlagen

• IMG_6983..jpg
    IMG_6983..jpg
    121,8 KB · Weergaven: 9
  • IMG_6999..jpg
    IMG_6999..jpg
    108,1 KB · Weergaven: 7
  • IMG_6982..jpg
    IMG_6982..jpg
    145,4 KB · Weergaven: 19
  • IMG_6975..jpg
    IMG_6975..jpg
    144,5 KB · Weergaven: 12
  • IMG_6998..jpg
    IMG_6998..jpg
    109,2 KB · Weergaven: 8
Kom net terug van Marco en Jhanette. Had meegedaan aan de bestel ronde, dit is zeker een aanrader want dit zijn TOPSTUKKEN die hoofdletterwaardig zijnslimmetje.

Hier wat foto's ze zijn nog niet goed op kleur maar dat gaat helemaal goed komen, roze en geel als het goed is:cool:
Vooral de tafel is GROOT!

Bijlagen

• IMG_7024..jpg
    IMG_7024..jpg
    123,5 KB · Weergaven: 12
  • IMG_7035..jpg
    IMG_7035..jpg
    166 KB · Weergaven: 11
  • IMG_7047..jpg
    IMG_7047..jpg
    140 KB · Weergaven: 18
  • IMG_7042..jpg
    IMG_7042..jpg
    136,4 KB · Weergaven: 11
hee, jij hebt gewoon die leuke anthiassen die wij hier altijd wilde hebben!:eek:

Goed bezig, ziet er echt toppie uit topjes

Bedankt:), het begint steeds wat voller te komen en het begint toch echt al op een echte zeebak te lijken:biggrin:

hee, jij hebt gewoon die leuke anthiassen die wij hier altijd wilde hebben!:eek:

Ik wilde deze ook graag, je kan ze gewoon bij Aquacompleet bestellen als je ze wil, ik heb er wel even op moeten wachten, maar dit zijn wel echt pracht vissen!

goed bezig!
het wordt steeds beter en beter!

Back
Bovenaan