Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

SaltLake in SweetLakCity

Eindelijk iemand langs geweest die een goede camera had, had niet veel tijd, maar kon toch even wat leuke foto's schieten.

Bijlagen

• DSC_0098..jpg
    DSC_0098..jpg
    143,4 KB · Weergaven: 61
  • DSC_0101..jpg
    DSC_0101..jpg
    64,3 KB · Weergaven: 26
  • DSC_0102..jpg
    DSC_0102..jpg
    61,7 KB · Weergaven: 22
Nou Jeffrey nog plek zat hoor om te plakken en dicht te laten groeien.

De Buttons eens voorzichtig bijvoeren bij mij groeien ze als kool in mijn stekkenbak in de bak zelf is het voer voor de vijlvis en de Pygo!

Hoi Dennis,

Zeker nog genoeg ruimte, er gaat nog zeker veel bijkomen.
Wat betreft de groei, ik heb zowiezo het gevoel dat de groei van de koralen iets wat achter blijft:(, alleen de stylopora en de roze buttons laten goede groei zien.

De laatste water meting toonde ook niet echt optimale water waardes, Nitriet en nitraat gaven heel licht roze aan. PH ook aan iets lagere kant:

PH: 7.7
KH: 7.7/8
Nitraat: 0-5
Nitriet: 0.1
Po4: 0
Magnesium: 1410
Calcium: 400
Zout: 1.027

Ververs elke 2 weken 20% met RC zout.

Volgende stap is om de waardes eens stuk beter te krijgen.
Dat wil ik met onderstaande stappen gaan doen, ik kan alle hulp gebruiken, dus opmerkingen en kritiek kan ik goed gebruiken!:
- voorlopig geen leven meer toevoegen
- 2 wekelijkse verversing door blijven zetten
- testsetje controleren(doormiddel van kraanwater controle)
- Gafzak verwijderen, heb het gevoel dat hier veel vuil in ophoopt en je krijgt het nooit helemaal goed schoon
- bij volgende verversing goed de sump afzuigen(ligt wat vuil op de bodem)
- heb een stromingspomp iets meer naar de oppervlakte gericht, had namelijk haast geen oppervlakte stroming, misschien dat dit de PH ook iets ophoogt.

Verdere suggesties zijn welkom!

Het is nog niets schokwekkends, alles draait namelijk nog goed, zie geen gekke dingen ofzo. maar wil toch ingrijpen voordat ik te laat ben.

Heb gister ook 2 glazen juwel bakken gehaald(1.00*40*40) deze dienen als back-up en wie weet later een stekkenbak ;)

Voeren!!

[video=youtube;gybIfMYsPiU]http://www.youtube.com/watch?v=gybIfMYsPiU[/video]

Op dit moment staat de bak er somber bij, misschien heb je het al gelezen maar heb sinds enkele dagen stip.

De ruiten zijn vies, maak ze niet schoon om zoveel mogelijk rust te geven,
De zandhapper zwemt eenzaam in het rond, zijn maatje heeft de hoogste prijs betaald:(, het was een leuk stel samen, 2 mannetjes die niet van elkaar te scheiden waren
maar bij de laatste latus die over is kan hij ook zijn troost niet vinden, deze is erg ziek, zit onder de witte stip en heeft kapotte vinnen, ook hij heeft 2 maatjes verloren waarvan gister de 2de tegen de stromingspomp gezogen zat.

Het koraal staat er nog mooi bij, maar heb hier eerlijk gezegd nu weinig oog voor.
Het doel is nu om deze vervelende ziekte uit de bak te krijgen.
Ben bezig met Stop Parasites van salifert, voeren van knoflook en UV komt erin.
De komende maanden zal ik geen leven aanschaffen en dus zal er weinig geupdate worden.

Denk dat de laatste latus het ook niet gaat redden, knoflook slaat niet aan bij hem. Heb wel het gevoel dat de overige vissen geen stip (meer) hebben, hebben allen een goed gevulde buik en zwemmen vrolijk rond en geen stip op de huid te bekennen.
Het is misschien hard om te zeggen, maar ik hoop dat de latus de laatste vis is met stip en wanneer hij overlijd dat de stip zal verdwijnen.

Ik hoop dat mijn volgende bericht zal zijn dat ik er vanaf ben.
Verder blijf ik natuurlijk hopen dat de laatste latus dit drama nog te boven komt.

Duim voor me.....mecry

De witte stip is wegtopjes, vooral na het gebruiken van een UV filter zag ik snel verbetering.
4 vissen zijn overleden:(, de zandhapper en de 3 latussen.

Ik laat de bak nu 2 maanden rusten voordat er weer nieuwe vis in komt.
Heb net weer wat plaatjes geschoten.

IMG_7135..jpgIMG_7138..jpgIMG_7205..jpgIMG_7158..jpgIMG_7216..jpg

IMG_7226..jpgIMG_7233..jpgIMG_7231..jpg

en de groei van m'n stylopora over 4 maanden, is dat een beetje normale groei of kan dat veel sneller?

IMG_6791..jpgIMG_6987..jpgIMG_7066..jpgIMG_7127..jpg

Met de goede verzorging en met de juiste voeding, en dan heb ik het over bijv. nauplii ... veel, en constante waardes om het skelet op te kunnen bouwen, kan zo'n stekje in een jaar tijd vertienvoudigen
(heb ik ergens gelezen, weet alleen niet meer waar-shoot)

Maar zo te zien ben je aardig op weg

weer wat nieuws gekocht dus tijd voor wat foto's...

Let niet op de algen op de achterwand:o, typisch gevalletje "te laat silicaat filter vervangen".
Is nu vervangen en de algen trekken weg.
wel vreemd dat het alleen op de achterwand is???:confused:

Wat kost zo'n lobkoraal normaal, vond deze erg goedkoop en prachtig op kleuraction.

IMG_7308..jpgIMG_7311..jpgIMG_7321..jpgIMG_7316..jpg

En natuurlijk niet geheel onbelangrijk, de waardes:

temp: 26.9
zout: 1.026
PH: 8.2
PO4: 0
NO3: 0
NO2: 0
KH: 7
MG: 1330
CA: 400

Toch niet slecht, met steenkoraal en enkel 2 wekelijkse verversing.
Maar zal op den duur niet meer bij te houden zijn denk ik, daarom ben ik me aan het orienteren op een doseerpomp+computer.

Twijfel tussen de aquatronica computers en de profilux. Toch gaat mijn voorkeur meer uit naar profilux.

Hoi, mooie scaping heb je daar.

Vraag : Staat die anemoon niet te dicht bij de groene monti-plaat ? (Netelen).

Grtz Marc

Hoi, mooie scaping heb je daar.

Vraag : Staat die anemoon niet te dicht bij de groene monti-plaat ? (Netelen).

Grtz Marc

Dankje :cool:.

Dat is wat ik mij langzaam aan ook begon af te vragen, de anemoon is de laatste weken erg gegroeid en komt steeds meer tegen de monti aan. tot nu toe nog geen nadelige gevolgen gemerkt aan de monti.
Het is inprincipe tegen de onderkant van de monti, heb niet het gevoel dat de monti er last van heeft.

Voer de laatste 2 weken dagelijks reafpearls en 1 tot 2 keer per week cyclops aan de koralen, en vooral mijn prachtige acro met blauwe toppen blijkt hier veel baat bij te hebben, groeit erg hard en er komen steeds meer blauwe toppen en de kleur wordt ook fellertopjes

Jammer genoeg kan ik hem niet goed op de foto zetten met deze camera, maar hier een fototje:

Bijlagen

• IMG_7328kopie..jpg
    IMG_7328kopie..jpg
    69,1 KB · Weergaven: 14
Back
Bovenaan