Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

de overstap naar de trigon 350

leon nicole

ZeewaterForum gebruiker
We zijn nu sinds twee weken van de rsm 130D overgestapt naar de trigon 350.
We laten hem eerst een aantal weken draaien met levend steen overgenomen van Marco dat er zeer goed uitziet, zit apenhaar, oortjes en veel poliepjes op zitten zelfs brokkelsterren bij (en een glasroosje dat we al met succes hebben verwijdert met aiptasia-x) hebben ook nog enkele grote stenen uit winkel bijgeplaatst, hebben ook al verschijnende na we aannemen kwalletjes gespot maar die zullen de stromings pompen wel niet overleven.
Later als de bak goed draaid gaat de levende steen en het zand uit de rsm ook naar de trigon, en niet te vergeten de gehele levende have.

De sump beslaat de gehele onderkast (+/- 100 ltr ), en is verdeeld in 5 compartimenten en voorzien van een bubblekiller, is voorzien van keramichse pijpjes (van glas zeer poreus) actief cool en BioPellets
staat een sera presision protein skimmer 600s en een opvoerpomp new-jet van 1700 ltr in

In de bak is achter in de hoek een overloop gemaakt die door de bodem gaat, de uitstroom komt ook via de bodem.
Hangen twee stromingspompen van HS in, een Seio 3200 en een Seio 2400 liter in(zit beschermkap omheen, handige bescherming voor lagere dieren)
Tesamen dus 7300 liter stroming dat volgens de normen (10/20X inhoud) ruimschoots voldoende is.

De verlichting bestaat uit 4x t5 van JBL
1x marine bleu 45 watt . 1x marine day 15000k 45 watt . 2x marine day 15000k 25watt .
voorzien van reflectoren

Bijlagen

• 100_8323..jpg
    100_8323..jpg
    141,6 KB · Weergaven: 62
  • 100_8411..jpg
    100_8411..jpg
    167 KB · Weergaven: 56
  • 100_8414..jpg
    100_8414..jpg
    129,8 KB · Weergaven: 43
  • 100_8412..jpg
    100_8412..jpg
    116,3 KB · Weergaven: 47
Ziet er goed uit Leon Nicole, weer een Trigon op 't forum erbij topjes

Succes verder en blijf jullie dagboek volgen.

Groet Babbes

we hebben de stromings pomp van 2400 ltr vervangen door een van 4400 ltr per uur
hebben nu een veel betere en meer stroming in de bak, was een advies van een sponsor:) om voor wat meer stroming te zorgen
zitten nu op 9300 ltr stroming per uur ziet er stuk beter uit:o

haha nee de petfles gebruiken we al enkele weken niet meer:)
is niet meer zo warm hier he:cool:
de alg is al weer weg, hebben eergister de stenen en lagere dieren overgeplaatst
en gister de vissen, ging heel goed met de vissen ze begonnen direct aan de algen te plukken, had ik echt niet verwacht, ik dacht die zien we voorlopig niet meer:rolleyes:
hier vast een foto, maar ben nog niet tevreden over indeling, nog enkele lagere dieren verplaatsen

Bijlagen

• 100_8696..jpg
    100_8696..jpg
    143,6 KB · Weergaven: 85
  • 100_8697..jpg
    100_8697..jpg
    170 KB · Weergaven: 67
Goedendag Leon & Nicole
Dat ziet er heel mooi uit . mijn complimentenaction
en ja ik heb ook een Trigon alleen iets kleiner . de 190
en zal binnenkort een dagboek gaan maken hier

Mvgr Arend

Goedendag Leon & Nicole
Dat ziet er heel mooi uit . mijn complimentenaction
en ja ik heb ook een Trigon alleen iets kleiner . de 190
en zal binnenkort een dagboek gaan maken hier

Mvgr Arend
dank je :)
ja moet je echt doen een dagboek maken, ben erg benieuwd naar je bak

Zo te zien gaat het top. zelf ook een trigon 350 die al ruim 5 jaar top draait .
Succes
hg
johBekijk bijlage 207040an

Zo te zien gaat het top. zelf ook een trigon 350 die al ruim 5 jaar top draait .
Succes
hg
johBekijk bijlage 207040an
hebben zojuist foto's bij je zitten kijken, ziet er prachtig uit:)
hopen hem ook zo te krijgen
effe een vraagje, hoe koel je met fans:confused:

hebben zojuist foto's bij je zitten kijken, ziet er prachtig uit:)
hopen hem ook zo te krijgen
effe een vraagje, hoe koel je met fans:confused:
er staat 1 x powerfan op de sump 220 volt (veilig) geregeld door een thermostaat ,en bij extreme temperaturen komt er 1x 3fans voorop bij ,temp max 27 graden dit jaar (axeptabel) genoeg topjes

er staat 1 x powerfan op de sump 220 volt (veilig) geregeld door een thermostaat ,en bij extreme temperaturen komt er 1x 3fans voorop bij ,temp max 27 graden dit jaar (axeptabel) genoeg topjes
oke is misschien iets voor volgend jaar:rolleyes: als het weer warm wordt
en wat moet ik verstaan onder powerfan:confused: is dat compleet met thermostaat of zelf geknutselt:)

oke is misschien iets voor volgend jaar:rolleyes: als het weer warm wordt
en wat moet ik verstaan onder powerfan:confused: is dat compleet met thermostaat of zelf geknutselt:)

:ozelf geknutselt idd de fan kost dan bv 15 euro (ventilator voor afzuiging) andersom blaast hij en zeer stil wel zo belangrijk, en een thermostaat draadjes omdraaien en dan gaat hij aan bij temp bv 26 graden en gaat weer uit bij 25 graden ,dus zeer effectief topjes

Hoi Leon en Nicole,

Leuk jullie vandaag te onmoet te hebben, ben benieuwd of het goed gaat komen met de blauwe buttons, hou me maar op de hoogte, jullie keniaboompje is nu rustig aan het bij komen en het rode oortje is gaan Zwerven in de bak, morgen zoeken waar hij is gebleven ;-)

Gr. Ferry

de overstap is goed gegaan, zijn alleen de rode tepelanemoon verloren maar die is weer vervangen
hebben enkele nieuwe koralen bij geplaatst, die doen het ook heel goed

Bijlagen

• 100_8806.jpg
    100_8806.jpg
    169,9 KB · Weergaven: 27
  • 100_8791.jpg
    100_8791.jpg
    176,7 KB · Weergaven: 44
  • 100_8809.jpg
    100_8809.jpg
    153,9 KB · Weergaven: 25
  • 100_8803.jpg
    100_8803.jpg
    195,9 KB · Weergaven: 23
  • 100_8800.jpg
    100_8800.jpg
    143,2 KB · Weergaven: 27
ziet er goed uit zeg!
Ik ben bezig met de opstart van een Trigon 350....
mag ik vragen hoeveel kilo levend steen je hebt gebruikt?

Back
Bovenaan