Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

de overstap naar de trigon 350

hoi Ferry
hier in het mooie Helmond gaat goed
en hoe is op je nieuw stekje?
met de bak gaat uitstekend, groeit als de ziekte alles hier
zijn onlangs nog bij Sterken geweest maar die heeft de grote koralen bak opgeruimt, echt jammer, ze heeft alleen de kleine nog staan
met je nieuwe bak gaat ook goed hebben we gezien
als je een keer in de regio bent kun je nog wel wat rode oortjes krijgen als je wilt

groetjes uit het mooie helmond

Zojuist de xenia verwijdert, had 7 maanden geleden een klein steentje met xenia geplaatst.
Zat nu op 4 grote stenen , was een veld van +/- 40 bij 15 cm groot, heb een klein steentje bewaard en in het grind gelegt, hopelijk kan ik het nu wel in toom houden.
De pompende Balie xenia die ik van Ferry heb gekregen vermeerd ook maar woekerd niet

Hoi Hoi Leon Nicole
even weer jullie dagboek door gekeken, het ziet er heel mooi uitthumbs up
Toppie zou ik zeggen. mag ik vrragen wat jullie waterwaardes zijn ? want bij mij wil de xenia nog niet. van mijn zwager had ik een stukje gekregen. maar die ging dood. ik vind het een mooi koraal en wil hem op een plek zetten waar hij niet zo kan gaan woekeren

Mvgr Arend

ik zal komende week weer meten, we filteren wel over actieve kool en dat komt de xenia niet te goede zegt men, nou hier groeit ie toch als kool:)

na wat knutselen is het gelukt om twee T5 lampen van 28 watt extra in de lichtkap van het aquarium bij te bouwen en de lichtbak intact te laten, het resultaat is geweldig wat de licht opbrengst betreft, denk wel dat ik de achterste buis van 25 watt ga vervangen voor een duo of hybrid lamp
de koralen deden het al uitstekend qua groei, ben benieuwt hoe ze zich nu gaan gedragen

Bijlagen

• nokia leon 038.jpg
    nokia leon 038.jpg
    166,5 KB · Weergaven: 36
  • nokia leon 032.jpg
    nokia leon 032.jpg
    63,2 KB · Weergaven: 43
  • nokia leon 040.jpg
    nokia leon 040.jpg
    139 KB · Weergaven: 61
Hoi Hoi Leon en Nicole
Jullie bak staat er mooi bij uitsteeekendToppie
hebben jullie nog wat update foto's

Mvgr Arend

Hallo Leon en Nicole

Ik zag je reactie bij sterken.

Wij hebben nu hqi erboven maar hebben deze week een nieuwe lamp gekocht 10x 54 watt vanwege de aanschaf van een nieuwe bak.. Maar deze is zo gemaakt die trigon, hij heeft de vorm van een trigon maar is helemaal. Merkloos.

Is 105x105 met n ronde voorraam

Ps leuke bak! Ik ga je dagboekkie volgen

Groetjes denise

wow dat zal heel wat licht opbrengen, hier zit 2x 45 , 2x 28 en 2 x 24 watt boven
en de koraal doet het er goed onder
zullen binnenkort weer eens een foto plaatsen , is al weer een tijd geleden

gr Leon en Nicole

Heb eenwervelbed filter gemaakt voor een paar euro, werkt prima zonder een extrapompje.
Heb een klein plastic verfnetje genomen en boven het gasfornuis twee maal omgebogen zodat het in een U vorm tussen de bubbelkiller past.
Heb het verfnetje in een gaaszakje geschoven en de biopallets bijgevoegd.
Toen het geheel tussen de twee glas platen van de bubbelkiller geschoven, en het werkt prima, de pallets wervelen prima in het zakje.
Moet wel zeggen dat ik de bubbelkiller enige tijd geleden al voor de helft hadafgesloten met een plastic schotje, dus de doorgang is nu +/- 15 cm breedi.p.v. 30 cm

Bijlagen

• wervelbed.jpg
    wervelbed.jpg
    34,3 KB · Weergaven: 21
  • wervelbed 1.jpg
    wervelbed 1.jpg
    78,2 KB · Weergaven: 34
effe paar foto's gemaakt

Bijlagen

• P1010722.jpg
    P1010722.jpg
    108,9 KB · Weergaven: 25
  • P1010731.jpg
    P1010731.jpg
    110,4 KB · Weergaven: 21
  • P1010732.jpg
    P1010732.jpg
    118,2 KB · Weergaven: 34
  • P1010734.jpg
    P1010734.jpg
    97 KB · Weergaven: 20
  • P1010720.jpg
    P1010720.jpg
    112,8 KB · Weergaven: 41
Hoi Leon en Nicole, ik zie vandaag pas dat jullie eind vorig jaar iets gekrabbelt hebben in mijn dagboek, bij toeval las ik het omdat ik weer het forum aan het doorlezen ben, sinds deze week wonen we weer in Helmond, helaas weer een tijdelijke woning maar we zijn iig weer terug :-)

Omdat we de aquarium missen hebben we maar een nano bakje opgestart van 30 liter, toch nog een beetje zee in huis totdat we een definitieve huis gevonden hebben,

Groetjes Ferry

Hey Nicole en Leon,

Ik weet dat het onmogelijk is om foto's van zo'n hoekbak te nemen die ook maar het speciale effect/dieptewerking weergeeft die de Trigons in het echt vertonen.
Een Trigon moet je live kunnen bewonderen om een echt 'wow' gevoel te krijgen, vind ik.

Je foto's bevestigen alleen dat het er nu zeker al heel mooi uitziet, je merkt dat de bak al een tijdje draait en dat de koralen mooi uit aan het groeien zijn. Knap gedaan!

Spijtig dat er geen 3D-plaatjes op het forum kunnen.

Danny

hey Danny
ja het valt niet mee om het geheel mooi op de foto te krijgen, je ziet inderdaad de diepte niet en de kleuren krijg ik ook niet goed op de foto
maar we zijn zelf ook heel tevreden over de bak en genieten er elke dag weer van

gr Leon en Nicole

maar we zijn zelf ook heel tevreden over de bak en genieten er elke dag weer van

...dit is toch het allerbelangrijkste.

Ik vind het poetsen van de ramen met een magneet ook moeilijker dan op vlak glas, wat gebruik jij?

Danny

...dit is toch het allerbelangrijkste.

Ik vind het poetsen van de ramen met een magneet ook moeilijker dan op vlak glas, wat gebruik jij?

Danny

we reinigen hier ook met een magneet, en als de aanslag te hardnekkig wordt met een ruiten reiniger van tetra tec
dat werkt prima, zit een heel dun mesje in die met de ronding mee buigt

Ben benieuwd hoe de indische oortjes het nu doen bij jullie, het achtergebleven indische oortje bij mij probeert zich alweer vast te zetten op het steen, alles ziet er wat vaal uit bij mij maar het gaat beter dan ik had verwacht na de crash,

Groetjes Ferry

Back
Bovenaan