110%aquafreak
Senior Forumlid
Re: 6 meter bak Vlaardingen
erg mooi pieter ziet er goed uit
sterkte met de enkel
mvg martin
erg mooi pieter ziet er goed uit
sterkte met de enkel
mvg martin
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Die Acropora hyacinthus blijft toch één van mijn favorieten... wat een prachtig koraal is dat!
Inmiddels zijn we plannen aan het maken voor 2010.
De zes mtr. bak draaid dan 5 jaar en we denken er aan om de bak volledig leeg te gaan halen,wat aanpassingen te doen,kleine krasjes in de voorruit weg polijsten en een geheel nieuwe inrichting met eilanden te gaan creeren.Voordat zoiets plaats kan vinden moet eerst de nodige voorbereidingen plaats vinden om de koralen en vissen een maand te huisvesten.
Pieter
Pieter
Hersenschimmen Sander:biggrinzozo dat zijn nog eens plannen:biggrin:
Ik snap je idee Pieter, en ik weet dat je altijd de beste keuze wil maken voor je dieren. Persoonlijk zou ik, als ik voor die keuze stond, het anders doen: langzaamaan deel voor deel (bijv in 4-6 etappes) van de ene naar de andere zijkant werken.Hersenschimmen Sander:biggrinit wordt eerst goed nadenken,wil niet te veel risico gaan nemen,moet wel eerst een paar honderd koralen en vissen een goede overbruggings periode kunnen bieden.Zit dat er niet in doe ik het niet,ga absoluut niet proppen met te kleine huisvesting.
Pieter
Hoi Sanne,we huldigen nog steeds de stelling;elk zeeaquarium moet na 5a6 jaar leeggehaald worden,schoongemaakt worden,technisch aangepasten en opnieuw ingericht worden om het "old aquarium syndrome"te vermijden.Vroeger gebeurde dat hier om de 3 jaar maar met deze bak is dat te gekTja, het gaat op den duur vervelen he, zo'n topbakIk wens je veel succes bij de voorbereiding/uitvoering van het project(je)..
Ik snap je idee Pieter, en ik weet dat je altijd de beste keuze wil maken voor je dieren. Persoonlijk zou ik, als ik voor die keuze stond, het anders doen: langzaamaan deel voor deel (bijv in 4-6 etappes) van de ene naar de andere zijkant werken.
Het 'opnieuw opstarten' waar jij aanhanger van bent doe je op die manier gefaseerd, mijns inziens is dat alleen maar een positieve zaak! Het eindresultaat zal zeker niet minder zijn dan wanneer de hele bak ineens opnieuw gestart worden. Daarbij is deze methode een stuk minder stressvol, zowel voor de dieren als voor jullie!
(mocht je toch geheel opnieuw willen starten: ik weet op 5 km afstand van jullie een mooie plek voor een deel van de huidige bezetting :biggrin::biggrin::biggrin
Een 200 kilometer verder is er ook wel nog wat plaats Tanneergens verkies ik ook jou manier van werken maar langs de andere kant als de bak echt leeg is kan je weer makkelijker werken aan pompen en dergelijke maar we kijken met spanning uit als Pieter er mee door gaat
Is afgesproken Tanu,parkeer bij jou zolang 17 keizersrofl.Deze methode nemen we zeker in overweging,alleen een aantal zaken zoals het van binnen inplakken van een blauwe achterwand op 6 meter zal wat moeilijker worden,aan de buitezijde plakken gaat namelijk niet.Niet onbelangrijk is een 5 cm pvc pijp op bodem,achterin,op de volle 6 mtr verwijderd moet worden,die in de beginfase van de bak als rifspoeling heeft dienst gedaan.Ik snap je idee Pieter, en ik weet dat je altijd de beste keuze wil maken voor je dieren. Persoonlijk zou ik, als ik voor die keuze stond, het anders doen: langzaamaan deel voor deel (bijv in 4-6 etappes) van de ene naar de andere zijkant werken.
Het 'opnieuw opstarten' waar jij aanhanger van bent doe je op die manier gefaseerd, mijns inziens is dat alleen maar een positieve zaak! Het eindresultaat zal zeker niet minder zijn dan wanneer de hele bak ineens opnieuw gestart worden. Daarbij is deze methode een stuk minder stressvol, zowel voor de dieren als voor jullie!
(mocht je toch geheel opnieuw willen starten: ik weet op 5 km afstand van jullie een mooie plek voor een deel van de huidige bezetting :biggrin::biggrin::biggrin![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.