Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: 6 meter bak Vlaardingen

Niet dus. Keek net naar de openingstijden. Dinsdags gesloten. Andere keer dus.

Grt. Mark.

Goeden morgen Pieter,

mooie foto's hoor,
Mooie camera denk ik ook wel,photopicphotopic

Echt super blijft nooit maar dan ook nooit vervelen.

We zijn blij dat het in de vakantie nog net goed is gegaan, het had anders kunnen lopen, maar na het debakel tunze streamers had je hier echt wel recht op;););)

Groet&Dank,

Krysia&Peter

Morgen kom ik wel:biggrin::biggrin:.

Grt. Mark

Vandaag dus geweest en :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek: wat mooi.

Pieter nog bedankt voor de ontvangst en dat je toch nog wat tijd voor ons vrijmaakte. Mijn vrouw en de kinderen waren erg onder de indruk:goed:.

Grt. Mark.

Vandaag dus geweest en :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek: wat mooi.

Pieter nog bedankt voor de ontvangst en dat je toch nog wat tijd voor ons vrijmaakte. Mijn vrouw en de kinderen waren erg onder de indruk:goed:.

Grt. Mark.
Geen dank Mark,leuk je te hebben ontmoet:goed:weer een voor mij herkenbaar gezicht achter een naam;)

Nitraat begint zich nu aardig te stabiliseren,vandaag gemeten;8,dat is ook de waarde waarop ik hem wil houden.

Pieter

Hoi Pieter,ik ben nieuw hier en heb je dagboek (kost je een paar dagen Maar dan lees je ook wat :biggrin:) doorgespit.

Ik moet zeggen dat het erg waanzinnig is om deze te zien en helemaal als je die in het echhie zou zien.
Denk ook dat wij ons mondje niet meer open kunnen houden.

Toch hebben wij besloten om in het klein te beginnen (sera bakkie van 130 ltr :() maar alle begin is er.
Later (als we groot zijn :p) willen we toch zeker wat groter en daarom wil ik me ook helemaal verdiepen in de techniek etc.
Daar staat een bak mee en is ook beste voor de beestjes nietwaar.
Moet tenslotte goed doordacht zijn allemaal.

Maar wil deze gelegenheid eens aanpakken om te vragen of wij eens een x mochten langskomen om deze geweldige bak eens te bewonderen en om eens met je te praten over deze geweldige hobby.
Met vriendelijke groeten
William en Linda.

Hoi Pieter,ik ben nieuw hier en heb je dagboek (kost je een paar dagen Maar dan lees je ook wat :biggrin:) doorgespit.

Ik moet zeggen dat het erg waanzinnig is om deze te zien en helemaal als je die in het echhie zou zien.
Denk ook dat wij ons mondje niet meer open kunnen houden.

Toch hebben wij besloten om in het klein te beginnen (sera bakkie van 130 ltr :() maar alle begin is er.
Later (als we groot zijn :p) willen we toch zeker wat groter en daarom wil ik me ook helemaal verdiepen in de techniek etc.
Daar staat een bak mee en is ook beste voor de beestjes nietwaar.
Moet tenslotte goed doordacht zijn allemaal.

Maar wil deze gelegenheid eens aanpakken om te vragen of wij eens een x mochten langskomen om deze geweldige bak eens te bewonderen en om eens met je te praten over deze geweldige hobby.
Met vriendelijke groeten
William en Linda.
Een ding is zeker William en Linda,ook een 130 ltr aquarium kan waanzinnig mooi zijn:goed:E staan hier op dit forum diverse voorbeelden van zulk soort inrichtingen.Maak maar eens een afspraak pe PB.

In de filterruimte staande 3 mtrx35x35 cm.bak is nu ruim 2 maanden gevuld met 70 kg vers levend steen,wat in de toekomst gedeeltelijk gebruikt gaat worden voor veranderingen in de grote bak.Sinds enkele weken zwemd daar een mini koppeltje H.africanus keizertjes(Helmut Debelius zn oude vrienden:biggrin:) in van amper 3cm.Wat een prachtig gezicht is dat wanneer het in het jeugdkleed getooide,fel blauw en paars gekleurde mini koppeltje de stenen afstruind.

Pieter

Een ding is zeker William en Linda,ook een 130 ltr aquarium kan waanzinnig mooi zijn:goed:E staan hier op dit forum diverse voorbeelden van zulk soort inrichtingen.Maak maar eens een afspraak pe PB.

In de filterruimte staande 3 mtrx35x35 cm.bak is nu ruim 2 maanden gevuld met 70 kg vers levend steen,wat in de toekomst gedeeltelijk gebruikt gaat worden voor veranderingen in de grote bak.Sinds enkele weken zwemd daar een mini koppeltje H.africanus keizertjes(Helmut Debelius zn oude vrienden:biggrin:) in van amper 3cm.Wat een prachtig gezicht is dat wanneer het in het jeugdkleed getooide,fel blauw en paars gekleurde mini koppeltje de stenen afstruind.

Pieter,een paar mooie foto`s hiervan zouden niet misstaan:)ze zullen zeker nog een half jaar beneden blijven neem ik aan

Pieter

Zal proberen foto's van de Africanus-jes maken Luc,alleen het zijn zeer beweeglijke diertjes,moet even voor gaan zitten....mischien met de macrolens:biggrin:

Pieter.

Zo jong het toch wat minder mooi.
Maar ik zou ze OOOO zo graag willen hebben.
Centropyge Boylei

Bijlagen

• 1966762235.jpg
    1966762235.jpg
    72 KB · Weergaven: 13

Zo jong het toch wat minder mooi.
Maar ik zou ze OOOO zo graag willen hebben.
Centropyge Boylei
Hee Richard,speak for your self:biggrin:slechte foto,dit beest hoort knal rood te zijn..... :confused::biggrin:

Pieter

hoe groot is eigenlijk de naso vlamingii?:biggrin:

Met deze foto is niks mis mee.
Dit is alleen zijn jeugdkleed..
Dit is een jonkie...... boylei...
Doe er maar een paar van...
mvg Richard

hoe groot is eigenlijk de naso vlamingii?:biggrin:
Schat dat hij ergens rond de 35 cm is.......maar hij kan nog VEEL groter worden.Begrijp ook niet dat deze vis zo massaal aangeboden wordt in de Auarium zaken

Pieter

Schat dat hij ergens rond de 35 cm is.......maar hij kan nog VEEL groter worden.Begrijp ook niet dat deze vis zo massaal aangeboden wordt in de Auarium zaken

Pieter
In het wild en in het Nausica in Boulogne-s-mer heb ik ze op circa 60cm gezien.:biggrin:

In het wild en in het Nausica in Boulogne-s-mer heb ik ze op circa 60cm gezien.:biggrin:
Tja Paul,waar blijven we dan met onze bakjes......Hier zal de Naso ook eens te groot worden,het is onvoorstelbaar hoe hard en snel deze beesten groeien en ook zijn voedsel behoefte wordt steeds groter.

De laatste twee dagen maar weer aan het slurpen geweest met de de zandbodem van pakweg 4 maanden oud,deze volledig vervangen door nieuw zand....wat een pokke baan is dat.Het water met zand in de emmers was zo goed als gitzwart.Nitraat 5 en fosfaat zo goed als niet meetbaar,voor hoelang weet ik niet want dat wil hier nogweleens varieren.

Pieter

Pieter

supermooi!

ik heb er hier ook eentje zitten van 20+cm, maar ik zou toch ooit een grotere bak moeten.... gelukkig heeft mijn vriendin er geen problemen mee, dus dat wordt even sparen:biggrin:

Pieter

supermooi!

ik heb er hier ook eentje zitten van 20+cm, maar ik zou toch ooit een grotere bak moeten.... gelukkig heeft mijn vriendin er geen problemen mee, dus dat wordt even sparen:biggrin:
....en nu zet je hem te koop:biggrin:

Van het weekend is weer een giga waterwissel toegepast nl.2 duizend ltr natuurlijk vers zeewater en 2 duizend ltr. aangemaakt Reef crystals.Dat is een verversing van ongeveer 60 %.Het verversen met natuurlijk zewater is altijd een spektakel wat de Anthiassen betreft,ze ruiken als het ware de zee met het aanwezige plankton en gaan als gekken te keer naar iets wat er niet is,het is ongeveer hetzelfde als wanneer je de hele dag niet gegeten hebt en ze gaan onder je neus een carbonaatje bakken:biggrin:als je geen vegetarier ben.Verder vier grote blauwe sponzen aangeschaft voor in de beschaduwde zones.In het begin even spannend of de Keizersfamilie het niet voor voer aanzagen maar ze kijken er niet naar om.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan