Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Zou me niet kunnen inbeelden hoe het eruit ziet en wat je er buiten de verwarming insteekt
In de filterbox komen: powerfilter, verwarming, bruissteen. Eigenlijk alles wat je normaal, tenzij je een sump hebt, in de bak hebt qua techniek afgezien van stromingspompen.

Begin van een nieuw tijdperk. Schoolbakje 2.0. In werkelijkheid niet zo blauw als op de foto, maar het ziet er al goed uit.

IMG_8696.jpeg

Geen nieuwe foto's, wel nieuw speelgoed...

• AI Blade Grow
  • Tunze safety connect (om een Streamer van noodstroom te voorzien)
  • Eheim voerautomaat
  • Koker kit om de filterbox vast te zetten

We hebben al:
  • Gemodificeerde Juwel Filterbox met Jecod pomp
  • Tunze Streamer
  • Nieuw stuk rif
  • Zand, zout...
We nemen mee van de bestaande bak:
  • Alle dieren
  • Zand
  • Water
  • Luchtpomp
  • Doseerpomp
  • Streamer (er zijn er dus straks twee)
We hebben nog nodig:
  • Bak
  • Onderstel
  • Verwarming
  • Stekkerdozen
  • Accu plus druppellader als noodstroom
  • Tijd alles te installeren en over te zetten
  • Uiteindelijk extra koralen en vissen, maar daar is geen haast bij.

Ik verwacht alles voor de kerstvakantie draaiend te hebben 💪
Ik zie dat je een jecod pomp gebruikt, vertrouw je deze? En dan niet zozeer levensduur maar gevaar van lekken van zware metalen? Heb ze vroeger veel gebruikt en gingen eigenlijk nooit kapot.

Ik zie dat je een jecod pomp gebruikt, vertrouw je deze? En dan niet zozeer levensduur maar gevaar van lekken van zware metalen? Heb ze vroeger veel gebruikt en gingen eigenlijk nooit kapot.
Het is een gok. Ik hoop dat de meer bekende Chinese merken hun quality control op orde hebben. Ik heb deze opvoerpompen op mooie bakken zien draaien. Ik durfde geen Abyzz pomp bij het management op school te declareren ;)

In één week tijd van…

1734011535324.jpeg

Naar…

IMG_8702.jpegIMG_8704.jpegIMG_8705.jpegIMG_8706.jpeg

Best tevreden voor nu. Komende tijd nog even flink doorwerken en deze lijn aanhouden. 💪

Heel gaaf, mooie luchtige scape.
Heb je die boog zelf gemaakt of zo gekocht?
Gemaakt. Real Reef Rock, hamer en beitel, secondelijm, zand. Zoals in de nieuwe deel 1 stap voor stap staat. Dit ding is maatwerk 🤓

IMG_8572.jpeg

die stenen aan de rechterkant met dat sterpoliep erop mooi heel natuurlijk
Dat was een zuiltje met van alles, nu is het door de sterpoliep overwoekerd. Komt nog uit de vorige bak.

We zijn weer iets verder. Deze week is er bij gekomen:

- Acanthastrea
- Anthelia
- Catalaphyllia
- Duncanopsammia
- Euphyllia
- Knopia
- Palythoa
- Pavona
- Plerogyra turbida
- Sinularia dura knalgroen
- Trachyphyllia
- Xenia pompend
- Zoanthus

Als niet-koralen nog
- Tridacna derasa
- Zebrasoma flavescens
- Neocirrhites armatus

Later deze week nog wat meer. Dan nog wat puntjes op de 'i' en dan in de kerstvakantie alle stof laten bezinken :)

Laatst bewerkt:
Het schoolbakje is een schoolbak geworden. 💪

Simpele techniek, leuk resultaat.

IMG_8735.jpegIMG_8734.jpegIMG_8736.jpegIMG_8737.jpegIMG_8738.jpegIMG_8739.jpegIMG_8741.jpegIMG_8725.jpegIMG_8728.jpeg

Waanzinnig! Het blijft me een raadsel hoe je het doet (al geef je dat mooi aan, maar toch) Zelf met de betere techniek in huis, blijft het mij een hele uitdaging. Erg tof om een biologieleraar op school te hebben die dit neerzet in de klas. 👍🏻

Altijd leuk om jouw vooruitgang te lezen.
Hoe doe je dat met voederen in het weekend? Enkel een automatisch voedersysteem?

Waanzinnig! Het blijft me een raadsel hoe je het doet (al geef je dat mooi aan, maar toch) Zelf met de betere techniek in huis, blijft het mij een hele uitdaging. Erg tof om een biologieleraar op school te hebben die dit neerzet in de klas. 👍🏻
Dank je wel. Het is een leuk bakje, ik had hier toen ik zelf nog leerling was ook wel van genoten. Zeker in het begin kan deze hobby best een uitdaging zijn inderdaad.

Altijd leuk om jouw vooruitgang te lezen.
Hoe doe je dat met voederen in het weekend? Enkel een automatisch voedersysteem?
Oorspronkelijk werd in de weekenden niet gevoerd, de visbezetting was daar ook wel op berekend. Inmiddels staat er voor de weekenden een voerautomaat op.

Verder liet de nieuwe koraalklimmer (Neocirrhites armatus) zich vandaag al wat meer zien:

WhatsApp Image 2024-12-19 at 11.40.13.jpeg

Mooi project, je zou er bijna een apart dagboek voor openen.
Gaaf visje, heb er sinds 2 maanden ook zo een rondzwemmen.
Dank je wel. Een apart dagboek zou kunnen. Dit dagboek is ondertussen meer een dagboek over wat mij in de hobby bezighoudt, dan specifiek over het aquarium in mijn huiskamer. Ik ben dit dagboek ooit vooral voor mezelf gestart, zodat ik dingen terug kon lezen, ontwikkelingen kon volgen et cetera.

Gisteren is de kerstvakantie op school begonnen. Ik ben benieuwd hoe de bak op school zich gaat ontwikkelen. Er zit nu twee weken zout water in dus de kerstvakantie duurt net zo lang als de bak inmiddels draait. :)

Back
Bovenaan