Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Heel mooi hoe je die scape zo rond hebt gekregen waardoor er heel veel diepte in je opbouw zit.
Ook veel schuil mogelijkheden voor de vissen.

Ik zie dat je sps en lps door elke hebt, ik zelf vind dat het mooiste en wil dat ook graag.
Echter heb je voor sps veel meer stroming nodig, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Heb je gewoon een middeweg gekozen dus eigenlijk teveel stroming voor lps en te weinig voor sps of is het je gelukt plekken te creeren waar de stroming minder is en daar de lps neer gezet.

Heel mooi hoe je die scape zo rond hebt gekregen waardoor er heel veel diepte in je opbouw zit.
Ook veel schuil mogelijkheden voor de vissen.

Ik zie dat je sps en lps door elke hebt, ik zelf vind dat het mooiste en wil dat ook graag.
Echter heb je voor sps veel meer stroming nodig, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Heb je gewoon een middeweg gekozen dus eigenlijk teveel stroming voor lps en te weinig voor sps of is het je gelukt plekken te creeren waar de stroming minder is en daar de lps neer gezet.
Dank je wel. Ik heb een beetje gerommeld met steen, zand en secondelijm. In het rechter deel is meer sps, links meer lps. Door de stroming slim te richten (ik heb rechts het powerfilter met een Jecod 3500 l/h opvoerpomp en een Tunze Nano 6055 op 'random mode' tussen 30 - 100%) heb ik rechts meer turbulentie dan links.

Thuis heb ik ook niet de moeilijkste koralen en op school al helemaal niet. Ik ben benieuwd hoe alles uit gaat pakken.

Ik zie nu op het scherm van mijn laptop dat ik nog wel moet oefenen meer kleur-realistische foto's van deze bak te maken. Blauw is wel heel dominant en rood en geel zijn nagenoeg afwezig... De foto geeft in elk geval een beeld.

Prachtig , vind je alleen niet dat de schelp van het doopvondje er erg schoon uitziet?

Prachtig , vind je alleen niet dat de schelp van het doopvondje er erg schoon uitziet?
Dank je. Gek genoeg zien derasa’s in de handel er eigenlijk bijna altijd zo uit.

Ik ook! De vorige heb ik ruim 17 jaar gehad. Met deze wil ik dat overtreffen.

Bekijk bijlage 645484
Echt schitterend. Ik had een volwassen koppel overgenomen maar die aten werkelijk mijn bak leeg. Elk poliepen van lps, sps en leders en alle zoas. Dus nu zwemmen ze helaas in een fish only bak

Dank je wel :)

Dat is wel heel erg pech hebben. Hoe vaak en hoe veel over je?
1 of 2x per dag. Afwisselend voer diepvries, nori, droog.
Meestal keer droog en savonds nog ene keer diepvries.
Voerde zoveel dat ik zag dat ze niet meer zo gulzig rond zwommen

1 of 2x per dag. Afwisselend voer diepvries, nori, droog.
Meestal keer droog en savonds nog ene keer diepvries.
Voerde zoveel dat ik zag dat ze niet meer zo gulzig rond zwommen
Hier zit wellicht een deel van het probleem. Voeren in de avond. Dat betekent dat de vissen een groot deel van de dag trek hebben... Hier voer ik juist het grootste deel aan het begin van de dag.

Gisteren een rondje gereden met Bas. Ik kon deze mooie rode Gonio niet laten staan. In werkelijkheid is hij feller rood met mooie gele hartjes.

WhatsApp Image 2024-12-31 at 10.24.40.jpeg

Mooie gonio!
Zou wat zijn hè, als we die hadden laten staan! 😂

Ik ben gek op Gonio’s en met name de rode echt een prachtig exemplaar. zou je ze bestempelen als lastig houdbaar of gemiddeld?
Alle Gonio's zijn lastig, maar de rode en blauwe zijn vaak makkelijker dan groene. Zeker de exemplaren die gekweekt zijn in aquaria zijn beter houdbaar dan wilde. Mijn nieuwe Gonio is maricultuur uit Indonesië.

Back
Bovenaan