Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Luc's 3 meter

De verhalen over hoe slecht RVS zou zijn worden steeds sterker 💪🏼😅

Ik zou gewoon even met Aqaulife contact opnemen en dan je eigen plan trekken 😉
Ik heb net een mail naar Aqualife gestuurd voor opheldering.
Ik sta helemaal achter de kwaliteit en betrouwbaarheid van het bedrijf dus ik vertrouw er op dat alles goed komt.

Ik heb net een mail naar Aqualife gestuurd voor opheldering.
Ik sta helemaal achter de kwaliteit en betrouwbaarheid van het bedrijf dus ik vertrouw er op dat alles goed komt.Di
Hadden we het daar laatst niet al eens over Luc?
Ik ben wel benieuwd naar het antwoord van aqualife.

Ow het was ook zeker geen kritiek op RVS bedoeld hé. Dit is wat ik weet waarom het in de zwembad wereld not done is.
Daar word vanalles getest met de chloor dampen die er zweven. Dat is blank RVS. Luc heeft het al gecoat.

Er zal te weinig info zijn vanuit de aqua wereld wat zeewater / zeedampen zullen doen met RVS.
Maar hey wel een kei van een ombouw geworden hoor. Ziet er sjiek uit., 👌

Ik heb mijn RVS gecoat)geschilderd. Ik weet alleen niet meer met wat 🙄. Het voelt aan alsof er een kunstoflaag overligt. 18 maanden nu en nog tiptop in orde.

Ow het was ook zeker geen kritiek op RVS bedoeld hé. Dit is wat ik weet waarom het in de zwembad wereld not done is.
Daar word vanalles getest met de chloor dampen die er zweven. Dat is blank RVS. Luc heeft het al gecoat.

Er zal te weinig info zijn vanuit de aqua wereld wat zeewater / zeedampen zullen doen met RVS.
Maar hey wel een kei van een ombouw geworden hoor. Ziet er sjiek uit., 👌
Hier gewerkt met ISB alu profielen, veder licht en immens sterk.

Dag Luc, hoor graag wat je als voorstel krijgt. Wellicht kan ik het zelf ook nog behandelen. Hieronder twee foto's hoe het hier nu is. Ik weet niet in hoeverre vaseline een langdurige oplossing is en verdere oxidatie tegengaat. Ik kreeg destijds als tip aqua medic anti rust te gebruiken voor de scharnieren. Die roesten nog veel harder... Groet.

Bijlagen

• IMG20211224102735.jpg
    IMG20211224102735.jpg
    97,8 KB · Weergaven: 104
  • IMG20211224102716.jpg
    IMG20211224102716.jpg
    125 KB · Weergaven: 104
Kan je ze niet schilderen met 2 componenten epoxy dan leg je er een mooie coating op zodat het zout er niet aan kan.
Droogt ook razendsnel dus.

Krijgt al aardig vorm je projectje :p
Hele mooie kast wat ze gemaakt hebben top
4 jan gaan we kijken wat de belgen voor ons kunnen betekenen

Alweer twee maanden sinds mijn laatste update maar ik heb absoluut niet stil gezeten.
Hierbij wat tussentijdse voortgang foto's

Naast het in orde maken van de techniek ruimte heb ik ook aan het verlichtingsframe gewerkt.
Ik heb lang gepuzzeld of het realistisch was een verlichtingsframe te maken wat ik automatisch naar boven en beneden kon takelen.
Toevallig doorliepen we op het bedrijf een verhuizing en kon ik voor een prikkie een takel katrol systeem daar overnemen.
Het systeem is compleet overgedimensioneerd voor de toepassing; maar het was simpelweg technisch te mooi om niet toe te passen.

Het frame waar 7 coralcare lampen in komen te liggen. Dit is gemaakt van 3030 alux profiel.
(achteraf bleek dit niet stevig genoeg en heb ik het nog moeten aanpassen; daarover later meer).
Whats-App-Image-2022-02-18-at-09-55-17.jpg

Boortje om gaten vanuit de woonkamer naar de techniekruimte te kunnen boren (buitenmuur + 15cm celwand)
Whats-App-Image-2022-02-18-at-09-55-17-2.jpg

De motor op zijn plek (eindelijk). De motor woog wel 40 kilo en hebben er bijna 4 uur over gedaan om hem netjes op te hangen.
De 4 gaten daaronder zijn de gaten die ik door de muren heb geboord zodat alle elektronica in de techniek ruimte kan hangen.

Whats-App-Image-2022-02-18-at-09-55-17-1.jpg

Rechter katrollenset
Whats-App-Image-2022-02-18-at-09-55-18.jpg

Linker katrollen set

Whats-App-Image-2022-02-18-at-09-55-18-2.jpg

Vervolg aquarium lift:

Aanstuurkast in de techniekruimte (onder constructie)
Whats-App-Image-2022-02-18-at-10-08-08.jpg

De aanstuurkast

Whats-App-Image-2022-02-18-at-10-08-08-1.jpg

en twee video's van de eerst testruns:

High tech stuff en zo praktisch, wauw 👍 .

Uiteindelijk (bij het plaatsen van 7 lampen) bleek het frame niet sterk genoeg en heb ik het moeten verstevigen.
Ik heb er toen nog twee volledige 3030 balken op geplaatst om verdere doorhanging te voorkomen.

Hierbij de definitieve opstelling:

Bovenkant frame inclusief ontluchtingsgat richting techniekruimte
Whats-App-Image-2022-02-18-at-10-24-41-2.jpg

Systeem van bovenaf
Whats-App-Image-2022-02-18-at-10-24-42.jpg

De eerste dieren staan ook al in de bak; maar daar later meer over!!!

Whats-App-Image-2022-02-18-at-10-24-41.jpg

Holy fuck, ik denk dat ik verliefd ben. Wat een prachtbak zeg. :cool:

Luc, daar past ook echt geen 8ste lamp meer bij, of je moet de lampen op zijn kant gaan zetten :cool:
Maar ff serieus dat ziet er echt strak uit.

Uit nieuwsgierigheid. Je moet nu 2 coral care controllers gebruiken. Draaien deze ieder volledig zelfstandig of is er een mogelijkheid om ze aan elkaar te koppelen?

Holy fuck, ik denk dat ik verliefd ben. Wat een prachtbak zeg. :cool:
Bedankt !

Geweldig hoor, kijk mijn ogen uit.
Het echte feest moet nog beginnen.. het opnieuw inrichten van de bak.. misschien wel weer de grootste uitdaging.

Luc, daar past ook echt geen 8ste lamp meer bij, of je moet de lampen op zijn kant gaan zetten :cool:
Maar ff serieus dat ziet er echt strak uit.

Uit nieuwsgierigheid. Je moet nu 2 coral care controllers gebruiken. Draaien deze ieder volledig zelfstandig of is er een mogelijkheid om ze aan elkaar te koppelen?
Het frame paar inderdaad maar NET in de bak. Heb hem deels boven de bak moeten opbouwen.

De controllers lopen apart; die zijn niet de synchroniseren.

Hey Luc, een tijdje niet gevolgd maar wat heerlijk om je zo te kunnen uitleven om alles zo praktisch en uitgedacht uit te voeren, en jazeker een ideaal en droomvol project, succes, het is toch een ietsje meer water om in toom te houden, en ik kom zeker wel een keer aan met wat leuks voor de aankleding...gr. Marcel

Mooi hoor! Heb je uiteindelijk nog iets tegen roestvorming van het frame gedaan?

Back
Bovenaan