Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Caris Reef

De zandbodem zit er inmiddels ook in :

2005-01-06 17.01.37.jpg

2005-01-06 17.02.30.jpg

2005-01-06 17.03.17.jpg

2005-01-06 17.03.30.jpg

2005-01-06 17.03.48.jpg

2005-01-06 17.04.07.jpg

2005-01-06 17.04.26.jpg

2005-01-06 17.04.44.jpg

2005-01-06 17.05.17.jpg

2005-01-06 17.06.11.jpg

Ziet er netjes uit al zo. Enkel nog een beetje kaal. 😋

Waarschijnlijk heb je het gezegd, maar om nu meer dan 30 pagina's te gaan doorspitten...waar is jou overloop van gemaakt en waarom daarvoor gekozen?

btw prachtig stuk koraal gekocht!

Zal ongetwijfeld iets moois worden, als je koralen erin kunnen is het al een heel ander gezicht, leven in de bak is toch weer spannend.

gr. Marcel

Ik was eigenlijk niet van plan om nu iets aan te schaffen in deze fase maar deze kwam ik tegen en die moest mee. Prachtig stuk a. hyacinthus.

f9a2e16a6ebdc60ca247ee0e2e18c1cf.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Prachtig stuk zeg erik wow.

Groetjes wesley

Wat betreft dat kale ben ik met je eens maar daar wordt aan gewerkt :)

De overloop is gemaakt van glasstrippen die vanaf halverwege de bak tot boven de waterspiegel doorloopt. Deze overloop kan een grote hoeveelheid water verwerken wat ook wel nodig is omdat de aanzuig van de closed loop zich ook achter de glasstrippen bevindt. Dus in totaal stroomt er ongeveer 45m3 water per uur doorheen. Dit kan deze overloop gemakkelijk aan. Wat ik heb begrepen is dat één keer per jaar schoonmaken van de openingen voldoende om de doorstroom te garanderen.

Achter deze glasstrippen is nog een glaswand welke de waterhoogte in de bak bepaald en waar de afvoer naar de sump zich in bevind.

Ziet er netjes uit al zo. Enkel nog een beetje kaal.

Waarschijnlijk heb je het gezegd, maar om nu meer dan 30 pagina's te gaan doorspitten...waar is jou overloop van gemaakt en waarom daarvoor gekozen?

Ik moest ook aan jou denken toen ik het zag Wesley, ik dacht dit is echt een "Wesley" stuk haha :biggrin:

Prachtig stuk zeg erik wow.

Groetjes wesley

Bedankt mannen ! Jullie leggen de lat voor mij wel erg hoog met zoveel complimenten :o

Ik hoop maar dat ik jullie niet ga teleurstellen.....

Zal ongetwijfeld iets moois worden, als je koralen erin kunnen is het al een heel ander gezicht, leven in de bak is toch weer spannend.

gr. Marcel

Heel mooi! Direct een ander gezicht.

Groeten,
M.

Verzonden met Tapatalk.

Ziet er goed uit!! Mooie dieptewerking!!

Echt een hele gave opbouw! Dit gaat zeker een hele mooie bak worden!

Groeten Mark

Mooie opbouw, ben benieuwd!
Prachtig stuk hyacinthus trouwens.

Oke. Op die manier!
Dan snap ik het. Thx voor de uitleg.

Wat betreft dat kale ben ik met je eens maar daar wordt aan gewerkt
:)

De overloop is gemaakt van glasstrippen die vanaf halverwege de bak tot boven de waterspiegel doorloopt. Deze overloop kan een grote hoeveelheid water verwerken wat ook wel nodig is omdat de aanzuig van de closed loop zich ook achter de glasstrippen bevindt. Dus in totaal stroomt er ongeveer 45m3 water per uur doorheen. Dit kan deze overloop gemakkelijk aan. Wat ik heb begrepen is dat één keer per jaar schoonmaken van de openingen voldoende om de doorstroom te garanderen.

Achter deze glasstrippen is nog een glaswand welke de waterhoogte in de bak bepaald en waar de afvoer naar de sump zich in bevind.

quote_icon.png
Oorspronkelijk geplaatst door zeefanaat
Ziet er netjes uit al zo. Enkel nog een beetje kaal. ��

Vandaag kreeg ik een telefoontje van het vrouwtje thuis dat er een krab door het huis liep en daarna deze foto :o

IMG_1160.jpg

Na thuiskomst van mijn werk een korte discussie gevoerd of ik 'm terug zou zetten in de bak of niet. Maar ik begreep al snel na de opmerking "gooi 'm maar in de tuin" dat ik deze discussie zou gaan verliezen. Helaas is de krab dus vandaag aan een tragisch einde gekomen :(

Vandaag kreeg ik een telefoontje van het vrouwtje thuis dat er een krab door het huis liep en daarna deze foto :o

Bekijk bijlage 455627

Na thuiskomst van mijn werk een korte discussie gevoerd of ik 'm terug zou zetten in de bak of niet. Maar ik begreep al snel na de opmerking "gooi 'm maar in de tuin" dat ik deze discussie zou gaan verliezen. Helaas is de krab dus vandaag aan een tragisch einde gekomen :(

Ach joh, 1 krab maakt niet uit, misschien zitten er nog wel 50 verstopt tussen het steen. :)

Back
Bovenaan