U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
En weer een mijlpaal gehaald.. Volgende stap is zout erinEn man wat een power zit er in die closed loop!!!
Gelukkig zijn de pompen trouwens regelbaar anders denk ik dat de vissen voor een nieuw zwemdiploma hadden op moeten gaan![]()
HahahaNiet te snel![]()
Volgende stap is de achterwand erin maken, deze wordt helemaal opgebouwd uit (dood)levend steen.
Gelukkig zijn de pompen trouwens regelbaar anders denk ik dat de vissen voor een nieuw zwemdiploma hadden op moeten gaan![]()
Vette tornado :biggrin:
Geluid, welk geluid???[video=youtube_share;Hpbs9m9NlfA]https://youtu.be/Hpbs9m9NlfA[/video]
Oppervlakte beweging bij volledige gevulde bak. Let vooral ook op het geluid van de overloop![]()
Hahaha
Hoe voorkom je trouwens dat er straks een vis of ander dier de aanzuiging van de closed loop ingeslurpt gaat worden?Kan me voorstellen dat daar ook behoorlijk wat zuigkracht aanwezig is of zit deze in de overloop?
[emoji106][emoji106][emoji106]
Vissen gaan daar niet veel last van hebben...
ziet er geweldig uit. Dat wordt een mooie !!
Knap stuk Erik, is altijd spannend als er voor de eerste keer water in komt en gaat stromen, succes.
gr. Marcel
Zo te zien alles onder controle Eric. Mooi werk geleverdtopjes
Puik werkje Erik.
De originele planning loopt wat uit maar het resultaat is wat telt en dat is toppie.
Loopt top man.
Ziet er top uit ook zo man.
Groetjes wesley
wow petje af, dat ziet er goed uit.
als ik je sump zie zou ik eens een zeefbocht overwegen van 100 micron....ruimte genoeg.
Bekijk bijlage 452547
heb zon ding op mijn vijver draaien, super gemakkelijk en het vuil wordt uit het water getild.
geen gafzak of wat dan ook meer nodig.
Ziet er goed uit Erik topjes
Om jaloers op te worden!!!
Groet,
Frank
Ziet er goed uit Erik!
Welke oplossing heb je uiteindelijk nog gekozen voor de verwarming?
Heb een tijdje getwijfeld om een vloerverwarming te maken onder de sump die dan dmv een aparte zone regeling op de CV aangesloten zou worden.
Maar omdat ik nu alle pompen (totaal 400 watt als ze op volvermogen draaien) in de sump geplaatst heb zal ik hierdoor veel minder hoeven bij te verwarmen.
Ik heb in elk geval wel al extra gaten in de muren en vloer voorzien mocht ik later nog buizen willen trekken vanuit de CV installatie naar de sump. Dan zal er een spiraal van vloerverwarmingsbuis in de sump komen te liggen die dan ook weer via een aparte zone regeling op de CV installatie aangesloten wordt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.