Erik Caris
Senior Forumlid
Dat is inderdaad een goede tip die verbruiksmeter. Als ik dat een tijd zo kan bijhouden is het inderdaad gemakkelijker te bepalen of ik het lonend is of niet.
Die 400 watt is als alle pompen op max vermogen draaien, ik verwacht dat dit niet nodig zal zijn en dus wat lager ga uitkomen. Verder zijn er nog meer variabelen, zoals warmte van de lampen, verdamping en temperatuur in de kelder die het nu moeilijk maken om in te schatten hoeveel er straks bij verwarmt moet gaan worden (of koelen in de zomer .......
)
Die 400 watt is als alle pompen op max vermogen draaien, ik verwacht dat dit niet nodig zal zijn en dus wat lager ga uitkomen. Verder zijn er nog meer variabelen, zoals warmte van de lampen, verdamping en temperatuur in de kelder die het nu moeilijk maken om in te schatten hoeveel er straks bij verwarmt moet gaan worden (of koelen in de zomer .......
400w continu is inderdaad al een mooi begin.
Als je een tijdje draait met verbruiksmetertje op het verwarmingselement, dan kun je al snel inschatten of het lonend is al het bijkomende installatiewerk te doen.