Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

drie keer is scheepsrecht, maar geef niet ,kijk hier liever naar dan al die ellende die op t.v voorbij komt

15665452227_aaf62dd741_c.jpg

Geef niet, niet iedereen is even vaardig in het navigeren op een forum.
Het heeft mij jaren gekost eer ik mijn weg gevonden had en alle opgeworpen obstakels op diverse fora's kom ontwijken.

Hoi Glenn,

Haha het duurt bij mij ook wel even ben ik bang..
Ik vind het jammer dat als iemand je citeert, je geen melding daarvan krijgt.
Ben ik wel gewend op andere fora en vind ik heel handig voor als je post in delen waar je normaal gezien niet veel kijkt...

Maar on topic, bedankt voor de info naar de samenvatting van je DSR methode.
Ga me de komende tijd er verder in verdiepen en als mijn aquarium eenmaal bezorgt is, vermoed ik dat ik nog een hoop ga vragen. :p
Hier of in mijn eigen dagboek..

BTW, die foto van bovenaf is echt super mooi. Water is volgens mij ook kraakhelder of zit er geen water in ?! :p

Gr, Michael

MOOI!

(ps heb jij al een idee/verklaring waarom soms bij de digitata's de poliepen niet te zien zijn)

Puur genieten Glenn, complimenten!!!

Dank je tanne,
Door de lampenwissel en stoppen met de NPS experiment en daarmee fosfaat weer lager te sturen is de bak de afgelopen weken met spongen vooruit aan het gaan.
De periode toen jij, koiji, en pieter en robert (apart) hier op bezoek waren zat ik vol in het NPS experiment. (PO4 0,16-0,36ppm)
Nu ga ik weer richting lagere waarden sturen (PO4 0,04-0,06ppm)

greetings, GlennF

Fosfaat sind lange tijd weer op 0,04 gestuurd en dat is goed te zien !
Dus mensen die NPS wilen houden ... weet waar je aan begint...het is niet te doen zonder dat je je water grandios verpest..en combineren met sps al helemaal dus niet.

Ik praat dan niet over 2 maanden NPS in je aquarium laten overleven, maar over meer dan 8 maanden NPS soorten behouden

Meting vandaag:
uploadfromtaptalk1417003008109.jpg

Hiermee kan ik na lang te hebben getwijfeld aan de juistheid van mijn laatste test, vaststellen dat de redsea PO4 test accuraat is en een aanwinst is voor onze hobby.

Op momenten had ik het idee dat deze test niet lager kon meten dan 0,08-0,1. Dat is nu dus niet meer zo...

Zo zie je dat menselijke perceptie soms niet objectief kan zijn en je toch een harde referentie tot je beschikking moet hebben.

greetings, GlennF

Glenn, met die laatste paar foto's heb ik weer een prima begin van mijn dag! topjes

Schitterend!

Dank je bas.
Ik heb hier hetzelfde, elke morgen (middag voor sommigen) als ik uit bed komt kijk ik vol verwachting uit naar wat de bak mij te vertellen heeft. Dit is iets van de afgelopen weken.

Dat zal wel komen omdat het weer buiten depressief is:(

greetings, GlennF

Fosfaat sind lange tijd weer op 0,04 gestuurd en dat is goed te zien !
Dus mensen die NPS wilen houden ... weet waar je aan begint...het is niet te doen zonder dat je je water grandios verpest..en combineren met sps al helemaal dus niet.

Ik praat dan niet over 2 maanden NPS in je aquarium laten overleven, maar over meer dan 8 maanden NPS soorten behouden

Meting vandaag:
Bekijk bijlage 410991

Hiermee kan ik na lang te hebben getwijfeld aan de juistheid van mijn laatste test, vaststellen dat de redsea PO4 test accuraat is en een aanwinst is voor onze hobby.

Op momenten had ik het idee dat deze test niet lager kon meten dan 0,08-0,1. Dat is nu dus niet meer zo...

Zo zie je dat menselijke perceptie soms niet objectief kan zijn en je toch een harde referentie tot je beschikking moet hebben.

greetings, GlennF

Laat je water eens testen door Triton, ben benieuwd of de Red Sea werkelijk zo accuraat is. Tevens krijg je dan ook gelijk wat meer inzicht in de overige stoffen die geconsumeerd worden. Ik ervaarde het als een leer momentje :)

Laat je water eens testen door Triton, ben benieuwd of de Red Sea werkelijk zo accuraat is. Tevens krijg je dan ook gelijk wat meer inzicht in de overige stoffen die geconsumeerd worden. Ik ervaarde het als een leer momentje :)

Frank heb een test staan maar zie het moment nog niet voor me om de test uit te voeren... ik wil dit timen met signalen die ik zie..
Het willekeurig testen is geld verspilling.

greetings, GlennF

Erg gaaf, Glenn! Al die foto's van bovenaf. Dat brengt toch weer een hele andere schoonheid aan het licht.

Is dat ook een stylophora naast die paarse? Wauw, mocht daar een stukje van afbreken dat weet je nu waar je
die kwijt kan. Ik zoek trouwens ook nog de roze stylo.

groet
Adri

ik ben aan het experimenteren met de gopro
hier wat probeersels, kleur en scherpte zijn niet optimaal (onscherp en teveel blauw)

ik heb wat foto's van bovenaf gemaakt
15228940744_d2b2d153d0_c.jpg

Erg gaaf, Glenn! Al die foto's van bovenaf. Dat brengt toch weer een hele andere schoonheid aan het licht.

Is dat ook een stylophora naast die paarse? Wauw, mocht daar een stukje van afbreken dat weet je nu waar je
die kwijt kan. Ik zoek trouwens ook nog de roze stylo.

groet
Adri

Idd een heel ander beeld van de bak..
Zo zie je ook hoe groot de kolonies werkelijk zijn.

De geel/groene is een gele caliendrum

greetings, GlennF

Back
Bovenaan