U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Laat je op korte termijn ook nog een nieuwe analyse uitvoeren om te zien of de maatregelen het gewenste effect hebben gehad?
Na de eerste 15% waterwissel valt me niet echt veel op, het enige wat ik zie is dat de Scolymia Bleeding Apple er net even iets beter bij staat,
voor de rest geen veranderingen.
![]()
Bijzonderheden:
Ophogen van Fosfaat en Nitraat gaat erg langzaam.
Soms moet je waken voor een placebo effect.
De werkelijke veranderingen, indien dat werkelijk effect zou hebben zul je moeten zien over de hele line en dat zal pas tot uiting komen na 4 dagen tot 2 weken.
Koralen reageren (poliep expansie) op elke verandering in de water samenstelling. Dat zie je vaak daags na een waterwissel, maar ook als je ijzer, nitraat en fosfaat doseert bij een tekort.
Ook reageren ze vergelijkbaar op bepaalde voedingstoffen.
Sterker nog als ik flink met speed cement aan het rommelen bent in de bak staan de poliepen van de meeste LPS'en te ontploffen. Hetzelfde effect krijg ik ook als ik de bodem omploegt.
greetings, GlennF
Hey Adri,
Je hebt er weer flink wat werk inzitten. Ik hoop voor je dat het toch heeft geholpen!
Ik heb afgelopen week ook een Triton test laten doen na wat problemen met mijn bak (die waarschijnlijk eerder licht gerelateerd zijn).
Glenn had het er in mijn dagboek al over dat het misschien handig is onze Triton en DSR test waardes te vergelijken en daar misschien lering uit ge trekken voor wat betreft handelingen en/of afwijkingen in onze in DSR gebruikte testsets.
Laat maar weten of je hier wat voor voelt (evt. via PM).
Kleine fotosessie vervolg...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
woooow..... en jij maak je druk om je koper gehalte en je scheve waarden ?
of is dit mede door de wissels ?
vertel....... hier kunnen we misschien wat voorzichtige conclusies trekken.
ziet er goed uit adri mooie kleurtjes :d
gr rico
Hi Glenn, tja
Nee, dit is zeker niet mede door de wissels. Ik moet eerlijk bekennen dat ik vrij weinig verschil zie ten op zichte van voor de wissels en na de wissels.
Het enige verschil wat ik zie is dat de acro's net iets meer poliep laten zien.
De kleuren en dergelijke waren al zo voor de wissels.
Ik maak me zeker niet meer druk om het hogere koper ook nadat ik Ehsan zijn reactie heb gelezen in Marc zijn topic.
groet
Adri
Hi Glenn, tja
Nee, dit is zeker niet mede door de wissels. Ik moet eerlijk bekennen dat ik vrij weinig verschil zie ten op zichte van voor de wissels en na de wissels.
Het enige verschil wat ik zie is dat de acro's net iets meer poliep laten zien.
De kleuren en dergelijke waren al zo voor de wissels.
Ik maak me zeker niet meer druk om het hogere koper ook nadat ik Ehsan zijn reactie heb gelezen in Marc zijn topic.
groet
Adri
Mijn mening over poliep expansie weet je .......
greetings, GlennF
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.