Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Frank's Skimmerless Reef

Gefeliciteerd met de kleine! Geniet er van, want de tijd gaat zo snel!

Bedankt Bas!!

Ik zie dat het zeewatervirus versprijd word naar een nieuwe generatie! Van harte gefeliciteerd frank en geniet er van!

Hahaha... misschien wel... wie weet over een paar jaar!!

gefeliciteerd Frank;)!

Bedankt Jarne :)

wow, snelle bevalling
proficiat met je dochter

Ja hé, en dat nog wel zonder schade :biggrin:

Van harte gefeliciteerd Frank en Rian met jullie dochter Demy.

Groetjes
twan en lon

Gefeliciteerd Frank en vrouw van Frank :)

Proficiat frank en vrouw met je mooie dochter.

Bedankt Twan, Lon, Tanne en Maikel :)

ook namens mij frank proficiat .

Ook bij deze van harte gefeliciteerd!

Gefeliciteerd Frank en Rian met jullie dochter Demy

Julle ook bedankt voor de felicitatie Martje, Michiel F en Ruud!!!!

Gefeliciteerd met jullie mooie dochtertje!! Begint de uitverkoop ook meteen?:cool:

Ik ga weer een routine oppakken vandaar een persoonlijke notitie.

Vandaag;

* Begin met QFI toevoegingen (elementen mix en strontium)
* Zeostenen vervangen
* Kool vervangen
* Start standaard dagelijkse toevoeging VSV 1ml
* 2 wekelijks 2 druppels Jodium
* 2 wekelijks 2 druppels nitraat oplossing
* 2 wekelijks 2 druppels ijzer
* 1 keer per week Zeozym met Zeobak en 1ml VSV
* 1 keer per week 2% ~ 8 liter verversen

Opmerking;

* Afgelopen donderdag osmose apparaat vervangen voor ionenwisselaar voor bijvulling.
* Steen met kolonie zakpijpen begint op de sumpraam te groeien :).

zwanger 001.jpg

* Gekloonde stenen met zakpijpen begint in de bak ook te groeien.

zwanger 002.jpg
zwanger 003.jpg

Yessss!!! Hij is binnen!!! :)

Mijn ATI sunpower 8x39w T5 :cool:.

Ik kijk vaak vol bewondering naar de zeo-bakken, en dat vindt ik helemaal geweldig. Ik heb onlangs genoeg gekregen van al dat gedoe met verlichting. Daarom ga nu voor absolute zekerheid, maximale fluoriserende kleuren van alle koralen, gegarandeerde groei van alle koralen, breed spectrum, geen schaduw en gespreidt licht over mijn hele bak :).

Soms moet je keuzes maken in het leven en verlichting voor je bak is er een van;

Ga ik voor besparing op mijn energie rekening en minder jaarlijkse kosten door vervanging van de lampen, en daarmee niet het resultaat behaal waarna ik streef en niet de kleuren krijg die ik wil hebben van al mijn koralen.

Of ga ik voor iets meer energie betalen en eens per jaar/anderhalf jaar lampen vervangen maar daarmee wel het resultaat behaal waarna ik streef en wel de kleuren krijg die ik wil hebben van al mijn koralen.

En zoveel scheelt het qua energieverbruik ook niet, 150w hqi met 140w led met een totaal van 290 watt (starter en drivers niet meegerekend), 8x39w T5 met een totaal van 312 watt (starters niet meegerekend). Een verschil wat naar mijn mening te verwaarlozen is, ik heb immers toch zonnepanelen. Wel ben ik eens in de zoveel tijd 128 euro aan lampen kwijt, maar ook dat weegt niet op tegen de vele voordelen zoals eerder al beschreven. De hobby kost immers geld, en dat geld is het wel waard..

Wat ik dan misschien wel ga missen is het mooie blauwe licht van de leds en de rustige schittering van de hqi verlichting....

sunpower2-large.jpg

Laatst bewerkt:
Frank,

ach, je kan altijd nog een klein stripje bouwen met daar alleen de blauwe leds op, je hebt er toch nog genoeg liggen waarschijnlijk, gewoon hergebruiken ;)

Dank je voor het cement.

Succes

groet

Adri

Goeie keuze.... Zeg ik.
ik heb hem ook:)
Yessss!!! Hij is binnen!!! :)

Mijn ATI sunpower 8x39w T5 :cool:.

Ik kijk vaak vol bewondering naar de zeo-bakken, en dat vindt ik helemaal geweldig. Ik heb onlangs genoeg gekregen van al dat gedoe met verlichting. Daarom ga nu voor absolute zekerheid, maximale fluoriserende kleuren van alle koralen, gegarandeerde groei van alle koralen, breed spectrum, geen schaduw en gespreidt licht over mijn hele bak :).

Soms moet je keuzes maken in het leven en verlichting voor je bak is er een van;

Ga ik voor besparing op mijn energie rekening en minder jaarlijkse kosten door vervanging van de lampen, en daarmee niet het resultaat behaal waarna ik streef en niet de kleuren krijg die ik wil hebben van al mijn koralen.

Of ga ik voor iets meer energie betalen en eens per jaar/anderhalf jaar lampen vervangen maar daarmee wel het resultaat behaal waarna ik streef en wel de kleuren krijg die ik wil hebben van al mijn koralen.

En zoveel scheelt het qua energieverbruik ook niet, 150w hqi met 140w led met een totaal van 290 watt (starter en drivers niet meegerekend), 8x39w T5 met een totaal van 312 watt (starters niet meegerekend). Een verschil wat naar mijn mening te verwaarlozen is, ik heb immers toch zonnepanelen. Wel ben ik eens in de zoveel tijd 128 euro aan lampen kwijt, maar ook dat weegt niet op tegen de vele voordelen zoals eerder al beschreven. De hobby kost immers geld, en dat geld is het wel waard..

Wat ik dan misschien wel ga missen is het mooie blauwe licht van de leds en de rustige schittering van de hqi verlichting....

Bekijk bijlage 362206

Re: Frank's Reef Tank

Weet je het wel zeker Frank
Ze verkopen bij die ene winkel wat jij gister zij ook LED verlichting is dat niks voor jou ;-P

Nee hoor ff zonder kwats zie er nice uit

Goede keuze hoor frank ik heb hem ook dan 2 lampen minder:)..en kijk ook veel de zeo t5 filmpjes vandaar je zeo methode;)..erg mooi allemaal!!

Als ik zie wat t5 doe met sps toen in me 2 meter en nu in korte tijd echt top verlichting!!

Maarr ik blijf steeds kritische omdat ik de glinsteringen mis en toen in me 2 meter combi met HQI ging er een heel nieuw rif voor me open toen!! kleuren werden realistischer en ik had me schitteringen want dat blijft in me kop zitten en zal altijd blijven..Maar als ik bij Bas en Denise kijk wat t5 doet..echte zeo kleuren daar!!

veel geluk met je nieuwe armatuur;) zal zeker groeien daar bij je..

gr
sander

Back
Bovenaan