Goede keuze hoor frank ik heb hem ook dan 2 lampen minder..en kijk ook veel de zeo t5 filmpjes vandaar je zeo methode
..erg mooi allemaal!!
Als ik zie wat t5 doe met sps toen in me 2 meter en nu in korte tijd echt top verlichting!!
Maarr ik blijf steeds kritische omdat ik de glinsteringen mis en toen in me 2 meter combi met HQI ging er een heel nieuw rif voor me open toen!! kleuren werden realistischer en ik had me schitteringen want dat blijft in me kop zitten en zal altijd blijven..Maar als ik bij Bas en Denise kijk wat t5 doet..echte zeo kleuren daar!!
veel geluk met je nieuwe armatuurzal zeker groeien daar bij je..
gr
sander
Hejj Sander,
Ja klopt, de schittering van HQI en de intensere kleuren hieronder in combinatie met een juiste balans van T5 zal ook een van mijn favorieten blijven om naar te kijken. Dichterbij de natuur of het natuurlijk effect zullen we vooralsnog met geen enkele lichtbron komen.
Ik moet zeggen dat HQI met blauwe leds (RB en BL verhouding 1:2) eenzelfde effect kunnen geven. En zeker een absolute aanrader is voor boven je bak (verhouding 1:1 (hqi:led)). Bij led only mis ik de warme en frisse kleuren en lijkt alles wel een beetje "washed out" zoals ze dat op amerikaanse forums noemen. Nu worden er wel diverse gekleurde leds toegevoegd aan de armatuur om dit effect weg te nemen, maar het nadeel van allemaal aparte lichtbronnen of leds is dat je een disco effect krijgt in je bak. Het enigste wat dat disco effect weg zou kunnen nemen is de leds zo dicht bij elkaar te plaatsen dat je een spotlight of canonlight krijgt, en hiermee heb je ook weer de rustige schittering terug van hqi omdat het één lichtpunt wordt... effin genoeg hierover...
Dus jij kijkt ook geregeld naar zeobakken? Ongelofelijk hé wat voor een bakken hieruit voort kunnen komen. En hierbij is het type of soort licht toch hetgeen wat ook een groot verschil maakt... Ik draai nu een tijdje op zeo, en dat bevalt me zeker goed.
Ik heb destijds een gevraagd aan een moderator of er ook een apart gedeelte voor zeo gebruikers kon komen op het forum, misschien is het wel weer eens tijd om dit balletje weer eens op te gooien. Zo kan er specifieke informatie en ervaringen uitgewisseld worden en zijn mensen niet meer zo "beangstigd" om deze methodiek te gebruiken....