Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Frank's Skimmerless Reef

oh zeker, d'r is niets mis met blauw
zolang het maar niet dat "zwembadfolie"blauw is, daar ben ik persoonlijk niet zo weg van
maar ieder z'n keus
het is natuurlijk persoonlijk, maar het ligt denk ik ook aan de soort bak, soort opbouw, enz.
in mijn huidige bak heb ik ook 'n (diep)blauwe achterwand maar in de volgende, die nu al hier staat te wachten
komt toch 'n keer een zwarte, dat heb ik nog niet eerder gehad, dus ben benieuwd
groetjes

oh zeker, d'r is niets mis met blauw
zolang het maar niet dat "zwembadfolie"blauw is, daar ben ik persoonlijk niet zo weg van
maar ieder z'n keus
het is natuurlijk persoonlijk, maar het ligt denk ik ook aan de soort bak, soort opbouw, enz.
in mijn huidige bak heb ik ook 'n (diep)blauwe achterwand maar in de volgende, die nu al hier staat te wachten
komt toch 'n keer een zwarte, dat heb ik nog niet eerder gehad, dus ben benieuwd
groetjes

Zwembad folie vindt ik geen mooie kleur hebben, ik hou meer van het donkere. Ik had voorheen een stuk blauwe folie gekocht bij Zoozajac, maar nu ben ik voor iets anders gegaan. De folie (150x60) koste ook maar 10 euro, dus het proberen waard. Mocht het niets zijn, dan kan ik nog altijd een ander stuk op de PE plaat plakken. Dat is nu wel weer het voordeel van een plaat achter het glas... je kunt het altijd nog veranderen :).

achterwand-poster-2.jpg

Ik gebruik de onderste :)
die heeft wel een leuk effect ;)
groetjes Rob Charite

Daar zat ik dus ook over na te denken ;). Het zon gedeelte zeg maar valt bij mij een heel eind weg omdat dit achter de overloop komt. Maar dat vindt ik niet erg.

Inmiddels is de achterwand binnen :). Nu alleen even kijken hoe ik de poster op de PE plaat geplakt krijg... Zat zelf te denken om boven en onder de poster te bevestigen met een strookje tape. Maar ideeën zijn altijd welkom!!!

dubbelzijdig plakband / tape:confused:, van beide kanten een verschillende poster, kun je de plaat draaien heb je telkens een andere achtergrond;)

maar goed dat je de plaat niet in de bak geplakt hebt:p

gr Ray

Goed idee raymond, wel de poster op bv. een acryl plaat plakken, kun je hem zo omdraaien.

gr. Marcel

Goed idee raymond, wel de poster op bv. een acryl plaat plakken, kun je hem zo omdraaien.

gr. Marcel

Idd. Daar had ik dus nog niet over nagedacht :)

maar goed dat je de plaat niet in de bak geplakt hebt:p

gr Ray

Precies, dan had ik nu niets meer gekund... Dat zou een beetje jammer zijn geweest.

Re: Frank's Reef Tank

Ey frank ik heb de zelfde juwel achterwand en deze heb ik vast gemaakt met een soort kleverige lijn van juwel klein potje is het, daar smeer je de poster mee in aan 1 kant en dan tegen het glas of plexi plaat.
Succes met plakken!

Gr. Jeroen

Bijna vergeten te vermelden... Sinds begin van de week heb ik een Bubble King Mini 160 in de sump staan. Deze heb ik voor een goede prijs over kunnen nemen van Robertus.

tv 002.jpgtv 001.jpg

Waarom heb ik nu een BBK,? nou ik wou gewoon wat uitproberen, ik kon voor een goede prijs aan een BBK komen, hoorde hierover goede verhalen dus nam ik even de proef op de som :).

Het bijzondere is dat als je beide afschuimers gaat vergelijken dan kom je tot een paar eigenaardige fabrieksopgaven;

De deltec sc1455 heeft een luchtopname van 600 ltr/u, trekt 600 ltr water, geschikt voor aquariums van 800~1000 ltr, met een verbruik van 11 watt.

De BBK 160 mini heeft een luchtopname van 600 ltr/u, trekt 1000 liter water, geschikt voor aquariums van 200~500 ltr, met een verbruik van 18 watt.

Op basis van de bovenstaande gegevens hoe kan het dat de deltec een hogere opgave heeft? Is de deltec overgewaardeerd of is de BBK ondergewaardeerd?

Inmiddels draait de BBK al enkele dagen, en wat me wel al is opgevallen is dat de BBK toch nog iets stiller is als de Deltec. En de Deltec is al behoorlijk stil als je deze weer vergelijkt met de Bubble Magus 150pro.

Als het gaat om afschuiming vindt ik persoonlijk dat de BBK iets betere schuim maakt. Een mooi romig papje om het zo maar even uit te drukken. Niet dat de Deltec het slecht doet, absoluut niet. Maar ik heb toch het idee, dat de BBK wat sneller geconcentreerde afvalstoffen uit de bak trekt. Dit heeft wss te maken met de iets wat krachtigere pomp (red dragon) en de dikkere luchtslang die erop zit waardoor er toch wat meer of gemakkelijker lucht aangezogen kan worden.

Het schoonmaken van een BBK gaat ook vele malen makkelijker als de deltec. De BBK is echt volledig demonteerbaar, zelfs de opvangbeker kun je de binnenste buis eruit halen. Kortom de BBK is ideaal als het gaat om het grondig reinigen van je afschuimer. Wat me verder opviel is dat de opvangbeker van de BBK ook makkelijker te verwijderen is als die van de deltec. De deltec gebruikt een schoefverbinding en bij de BBK kun je de opvangbeker er gewoon vanaf pakken.

Als ik beide afschuimers naast elkaar zou zetten en deze vergelijken op de prijs, dan heb je zeker een hele goede afschuimer aan de Deltec voor dat geld. Een absolute aanrader!! De BBK is wat dat betreft wel prijzig, bijna het dubbele tov de Deltec.

Als het gaat om kwaliteit dan kies ik toch voor de BBK, het is net allemaal wat steviger en duurzamer gebouwd. Daarnaast is de pomp (red dragon) is ook een degelijkere pomp en wat krachtiger. De deltec daarin tegen is net alles iets fragieler (met name het spruitstuk op de pomp).

Mijn conclusie;

Mocht je voor kwaliteit gaan, echt waar voor je geld en prijs is geen issue, dan zou ik gaan voor een BBK.
Mocht je voor wat minder kwaliteit gaan, maar wel een hele goede afschuimer willen hebben voor een mooie prijs, dan zou ik voor de Deltec gaan.

Als laatst wil ik even kwijt dat de rating van de deltec voor aquariums van 800-1000 ltr een beetje overtrokken is, voor een bak van 500 liter met gemiddelde bezetting zou deze afschuimer goed zijn.

Laatst bewerkt:
Beste Frank,

Inmiddels zit ik alweer meer dan 2 jaar op dit forum en kwam enkele dagen geleden terecht bij dit dagboek. Per toeval ook nog eens, maar een paar km bij mij vandaan! :)

Complimenten voor dit prachtige dagboek, je mooie aquarium en je enorme handigheid! Ik blijf je volgen!

Zelf heb ik helaas nog geen aquarium, dit staat gepland voor eind dit jaar, na heel wat boeken lezen en het bekijken van dit gezellige forum.

Groet,

Michiel

Beste Frank,

Inmiddels zit ik alweer meer dan 2 jaar op dit forum en kwam enkele dagen geleden terecht bij dit dagboek. Per toeval ook nog eens, maar een paar km bij mij vandaan! :)

Complimenten voor dit prachtige dagboek, je mooie aquarium en je enorme handigheid! Ik blijf je volgen!

Zelf heb ik helaas nog geen aquarium, dit staat gepland voor eind dit jaar, na heel wat boeken lezen en het bekijken van dit gezellige forum.

Groet,

Michiel

Hoi Michiel,

Venray is toch wel aardig vertegenwoordigd tegenwoordig, als ik me niet vergis nu met jou erbij op 8. Daarmee staan we volgens mij boven de vertegenwoordiging uit Rosmalen :biggrin:.

Als je eind van het jaar gaat beginnen, laat dan nog maar eens wat van je horen. Misschien dat de mensen uit Venray je kunnen helpen, tips en adviezen kunnen geven.

Groet,

Frank

Hoi Frank,

Van je aanbod maak ik graag gebruik! :) Heb nl. nog wel wat informatie nodig, voordat ik de spullen ga bestellen. Heb jij mijn berichtje vorige week ontvangen?

Of kan ik je wellicht mailen voor wat informatie?

Met vriendelijke groet,

Michiel

Zijn aardig wat bakken in de buurt ook. Helmond meerdere malen. Antonie zijn bak in asten is erg mooi. Mijn bakkie in Deurne.

Ben benieuwd of er nog meer bakken in Deurne zijn. Volgens mij ben ik op het moment de enige in Deurne op het forum.

Hoi Frank,

Van je aanbod maak ik graag gebruik! :) Heb nl. nog wel wat informatie nodig, voordat ik de spullen ga bestellen. Heb jij mijn berichtje vorige week ontvangen?

Of kan ik je wellicht mailen voor wat informatie?

Met vriendelijke groet,

Michiel

Hejj Michiel,

Sorry, ik ben nogal druk de laatste tijd. Ik had je PB ontvangen, maar ik was helemaal vergeten daarop te reageren, zie daarom nu mijn reactie in je PB :o.

Onze nieuwe aanwinst :)

zwanger 052.jpg

Vanmiddag om 12:10 naar het ziekenhuis, 12:45 begonnen de weeën, de bevalling om 13:45, geboren op 15:28, 2330 gram, 36,3 weken, meisje, naam Demy

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter en geniet ervan.

Gr. Antonie

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

Back
Bovenaan