Tanne
Tanne
Is gebeurdMaak eens wat ruimte in je Inbox....
Groet,
Marcel
Die ATI-armaturen zijn, zolang ze niet defect gaan, een van de beste T5-armaturen vind ik. Daar ga je veel plezier aan belevenJa kei blij mee... ati powermodule dimbaar 6*39 watt...toekomst zal nog wel iets moois bij komen..maar ergens 2014..eerst maar rustig aan doen
gr
sander
Sander, een paar bijzondere foto's hieronder...Bedankt voor de info Tanne! Nu je weer thuis bent is het eigenlijk wel tijd voor een paar mooie nieuwe foto's van je bak![]()
De walvishaaien hebben we gemist: dat wilden we één van de laatste dagen doen, maar toen was er storm en regen: we konden het water niet op. Mijn vriendin heeft ook geen brevet, ze heeft zo'n 'discover-scubadive-cursus' gedaan, daarna hebben we twee duiken samen gemaakt. Misschien krijg ik haar volgend jaar zo ver haar brevet te halenHey Tanne,
Goed te horen dat het een geslaagde vakantie was. Wij zijn vorig jaar ook in Mexico geweest, maar helaas heeft mijn vriendin geen duikervaring en bleef het bij snorkelen.
Echter hebben we daar ook een dag met walvishaaien gezwommen, een meer dan bijzondere ervaring!
Je bak staat er geweldig bij, wat een geluk met zo'n buurman!
Natuurlijk heb ik inmiddels je boekje uit (al twee keer denk ik) en het is zeker een goede aanrader voor beginners. Natuurlijk zal het ook voor gevorderden een handig naslagwerk zijn.
Het enige wat mij tegenvalt is het formaat. Ik had het geweldig gevonden als ik hem op een mooie manier tussen de klumpers, fossa en nilsen kon zetten![]()
Wat betreft het boekje: bedankt voor het compliment! Een hele eer in één adem met Klumpers en Fossa en Nilsen genoemd te worden! Ik heb me uitgebreid georiënteerd op een harde kaft. Op grond van de kosten heb ik besloten dat niet te doen: de boekjes zouden door de hardere kaft zo'n 8 euro duurder worden per stuk. Ik ben zelf gek op boeken en had het graag gedaan, maar wilde de handleiding compact en betaalbaar houden. Reden voor de hoge kosten was het feit dat het om een kleine oplage gaat: de Nederlandstalige markt is niet zo groot. Er was één bedrijf dat een scherpe offerte bood, nadeel was alleen dat als er iets mis zou zijn (kleuren omgedraaid, pagina's ondersteboven, dat soort zaken) ik m'n geld kwijt zou zijn. Het schrijven, ontwerpen, laten drukken en uitgeven van het boekje is voor mij een hobbymatig project, ik heb alles uit eigen zak betaald. Het doel was een korte en bondig overzichtje te maken waarmee elke hobbyist nog meer uit de hobby kan halen.
Ik heb nog meer plannen, als ik (alsnog) een goede en betaalbare drukker vind, komt er bij de tweede druk wellicht ook de optie een 'speciale uitgave' of iets dergelijks met harde kaft te bestellen. 'Het boekje' is voor mij zeker geen afgerond project!
Iets heel anders: zojuist was ik bezig wat onderhoud te doen. Bij het verwijderen van wat wormslakjes en Valonia viel me een bovengemiddelde interesse van de vissen op. Op de foto's zie je een stukje dood koraal met wat Valonia er op tussen mijn vingers.
Hoe ga ik mijn vissen leren ook zo fanatiek Valonia te eten als ik het niet voor ze in de hand houd?