Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Thierry's RSM 250

kilkenny

Senior Forumlid
Het aquarium staat al een tijdje, alleen kort geleden is de boel flink op de schop gegaan. Het aquarium is nu opgebouwd met 2 stekkenrekken om 2 grote grotten te maken voor de vissen. Hierdoor heeft het geheel ook wat meer body gekregen gelijk. Ze moeten wel nog wat beter weggewerkt worden, maar daar zijn we langzaam aan mee bezig.

Inhoud van het aquarium na de verbouwing:
- 2 Clownsvissen
- Salarias
- Chinese Pijlvis
- Picasso Doktersvis
- Vossekop
- Poetsgarnaal
- Heremietkreeft
- Kalkkokerworm

En wat koralen aangaat:
- Buttons (2 stenen)
- Rood en groen oor
- Sterpoliepen
- Kenya boompje

De foto's zijn niet helemaal meer up-to-date, heb er al wat nieuw steen bijgedaan.
 

Bijlagen

  • DSC02796..JPG
    DSC02796..JPG
    71,4 KB · Weergaven: 70
  • DSC02788..JPG
    DSC02788..JPG
    107,6 KB · Weergaven: 20
Gister, nadat de bak alweer twee weken stabiel draaide wat nieuwe koralen aangeschaft en ook weer een nieuwe anemoon bij een van de forumleden hier, chriszuid. Na een tijd zijn bak bewonderd te hebben (schitterende bak, veel variatie aan dieren ook) kwam hij zelf ook thuis. Het is wel een lange avond geworden, en we waren pas laat weer terug met de nieuwe aanwinsten dus heb geen foto’s kunnen maken. We hebben alles onder het nachtlicht erin geplaatst en nu maar zien hoe alles zich ontwikkeld.
Het eerste waar ons oog op viel was een tepelanemoon, stuk groter dan wat we al hadden. Deze werd met steen verkocht, eentje die ook wel makkelijk te plaatsen was, dus dat kwam helemaal niet slecht uit. Daarnaast nog een steen met Xenia gekocht, een klein paddenstoeltje en een koraal waar me de naam van ontschoten is.

Foto’s volgen nog, zal sowieso de ruit eerst even schoon moeten maken voordat er wat te fotograferen valt :p
 
Gister wat stekjes wezen halen bij martin g van hier, de boel ziet er nu wel gelijk een stuk voller en completer uit. Natuurlijk moeten de stekjes nog een eind groeien, maar hopelijk gaat dit snel genoeg. Dus naast wat we gisteren geplaatst hebben zijn er nu kleine stekjes Apenhaar, Sterpoliepen (2x), Druifjeskoraal en een blauw oortje voor bij de andere twee oren.

Alle koralen en de anemoon van woensdag staan er goed bij. De anemoon wordt al bewoond door de clownsvisjes, die laten hem echt geen moment met rust. Het kleine nieuwe paddenstoeltje stond al mooi open, net als de Xenia. En het koraal waar ik de naam niet van weet stond er ook erg mooi bij (zie foto).

Vanmorgen begon het eerste Apenhaar ook al zichtbaar te worden en de sterpoliepen stonden ook al wat meer open. Het druifjeskoraal was gisteravond al zichtbaar. En het oortje die moet zich snel vastzetten op de steen, want gister ging de garnaal al even ermee aan de wandel.
 

Bijlagen

  • DSC02872..JPG
    DSC02872..JPG
    80 KB · Weergaven: 32
  • DSC02859..JPG
    DSC02859..JPG
    63,3 KB · Weergaven: 13
  • DSC02864..JPG
    DSC02864..JPG
    99,2 KB · Weergaven: 13
  • DSC02868..JPG
    DSC02868..JPG
    67,3 KB · Weergaven: 17
Alles draait nog steeds voorspoedig, geen gekke dingen te merken. Enkel weer ineens een lading glas/deelanemonen...dus die gaan we weer even om zeep helpen binnenkort. Het Keniaboompje begint langzaam aan te herstellen, gelukkig :)

 

Bijlagen

  • DSC02908..JPG
    DSC02908..JPG
    74,5 KB · Weergaven: 30
  • DSC02894..JPG
    DSC02894..JPG
    66,3 KB · Weergaven: 11
  • DSC02916..JPG
    DSC02916..JPG
    101,3 KB · Weergaven: 9
  • DSC02920..JPG
    DSC02920..JPG
    66 KB · Weergaven: 10
  • DSC02905..JPG
    DSC02905..JPG
    73,2 KB · Weergaven: 10
Van het weekend weer wat nieuwe hulptroepen gekocht voor in het aquarium. Een nieuwe zeemuis en een heremiet kreeftje. Daarbij ook een drietal oortjes gekregen die los in de bak zwierven in de aquarium zaak. Heb wel men projectje naar een andere steen verhuist, de huidige werd wat vol :p


DSC02923.JPG

DSC02927.JPG

DSC02929.JPG
 
Bleh, de bak zit weer onder een bruine deken :(. Alles schoongemaakt en vervangen (behalve de filters...hmm). Maandag begonnen met alles afzuigen en een middeltjes genaamd Mycodisol toegevoegd, dit zou tegen Cyano bacterien werken. Gezien het of dat is of Flagellaten en het geen schade kan aanrichten leek het een goed idee. Binnen 3 dagen zou je de biologische filters weer terug kunnen plaatsen en de koolstof filters moesten vervangen worden (volgens beschrijving). Nu 3 dagen verder zie ik langzaam de bruine deken weer terug keren die we zo mooi weg gezogen hadden...blijkbaar geen Cyano bacterie dan.
DSC02953.JPG
 
Ik heb de stille hoop dat het middeltje werkt. Hetgeen wat we schoon gemaakt hebben is nog altijd redelijk schoon, ligt wel wat los bruin spul op, maar komt geen "deken" terug. Enkel op de plekken waar we niet hebben schoongemaakt zit de bruine deken nog wel, dus dat binnenkort nog maar even schoonmaken, nog wat spul toevoegen en dan zou het echt weg moeten zijn *hoopt*
 
Van het weekend gemerkt dat onze oudste oortjes zichzelf gedeeld hebben, gaf me wel een stiekem gevoel van trots…voelt voor mij wel als een teken dat dingen wel goed gaan. Wel apart dat ze nog niet echt een solide kleur hebben, zijn nog beetje doorzichtig. Is dat normaal?

Het blauwe oortje wat erboven zit begint steeds meer bruine plekken te krijgen, geen idee hoe dit komt, iemand daar een idee over?

En tot slot lijkt de bruine flap eindelijk weg te trekken, na van alles geprobeerd te hebben zijn we nu gestopt met toevoegen van Salifert Coral food en Trace Soft…en nu lijkt de bruine troep niet meer terug te komen. Of zou het misschien het diepvries voer zijn wat we ook al 2 weken niet gegeven hebben…tot gisteren. Dus toch nog niet echt duidelijk, maar we gaan het nu merken natuurlijk, als het ineens weer terugkomt was het het diepvries voer, en anders toch (een van) de salifert producten.

DSC03154..JPG
pencil.png
 
Van het weekend gemerkt dat onze oudste oortjes zichzelf gedeeld hebben, gaf me wel een stiekem gevoel van trots…voelt voor mij wel als een teken dat dingen wel goed gaan. Wel apart dat ze nog niet echt een solide kleur hebben, zijn nog beetje doorzichtig. Is dat normaal?

Het blauwe oortje wat erboven zit begint steeds meer bruine plekken te krijgen, geen idee hoe dit komt, iemand daar een idee over?

En tot slot lijkt de bruine flap eindelijk weg te trekken, na van alles geprobeerd te hebben zijn we nu gestopt met toevoegen van Salifert Coral food en Trace Soft…en nu lijkt de bruine troep niet meer terug te komen. Of zou het misschien het diepvries voer zijn wat we ook al 2 weken niet gegeven hebben…tot gisteren. Dus toch nog niet echt duidelijk, maar we gaan het nu merken natuurlijk, als het ineens weer terugkomt was het het diepvries voer, en anders toch (een van) de salifert producten.

Bekijk bijlage 201362
pencil.png
Gefeliciteerd met je babyoortje!action

Ik heb er net ook een in de bak staan, en die van mij zijn ook nog niet vol op kleur.

Ik denk dat dat vanzelf zal komen.
 
Cool dat oortje erbij!
Hoe voer jij diepvries voer, spoel je het wel eerst uit?

Ziet er verder toppie uittopjes
 
Tijdje stil geweest, vakantie gehad en weinig nieuws in het aquarium gebeurd. Wel even bezig geweest met een filmpje over hoe de boel er voor de vakantie bijstond. Moet zeggen dat alles in mijn vakantie behoorlijk gegroeit is, wat is het soms heerlijk om 2 weken niet te kijken en dan terug te komen en zien dat alles mooier is dan het al was.

Maar hier dan het filmpje :)
 
Bovenaan