Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Thierry's RSM 250

dat is zeker waar.

Hou me graag aanbevolen voor een beetje capnella graag zelfs alleen nog even wachten moet nog beginnen met de eerste waterwissel hij staat pas 1.5 week.

Gister nog een borstelworm ontdekt ik denken gelijk vangen maar toen zag ik hem alg eten kan dat???
 
ps mijn verlanglijstje, die is langer dan je denkt ga straks ook mijn Juwel 350 liter ombouwen is een groter project maar komt met de tijd wel goed.
 
Gister naar onze vaste dealer geweest voor een jerrycan water en even kijken voor een koppeltje mandarijn pitvissen. Helaas hadden ze de laatste niet op voorraad, dus die is in bestelling voor het nieuwe jaar, maar we hebben het jaar toch met een nieuwe aanwinst afgesloten...een Doopvont :)

Allemaal de beste wensen voor 2011 en nog veel zeewater (en ander) plezier voor het nieuwe jaar toegewenst!
 
Gister grote schoonmaak gehouden, was ook wel weer nodig ook. Vissen waren het er niet helemaal mee eens, die vonden het blijkbaar wel best dat wij hun niet zien konden (of vooral zij ons niet kunnen zien :p).
Maar hierbij een foto van de nieuwe aanwinst en een overzichtsplaatje hoe de bak er nu aan de start van 2011 bij staat.
DSC04198.JPG

DSC04196.JPG
 
Hoi hoi

Je bakkie gaat met sprongen vooruit zie ik!

mooie doopvont heb je er in gedaan ,ben je alleen niet bang dat ie van onderen aangevallen kan worden door een borstelworm.
Had ooit ergens als tip gelezen dat je van bv speedglue een soort schaaltje kan maken waar je hem op zet(niet vastplakt).


keep up the good work topjes

groeten Carlo
 
Bedankt voor de complimenten :)

De doopvont heeft inmiddels een tafeltje waarop hij rust, dit ook omdat mijn zeemuis en lipvis niet zo handig bezig waren in het zand en ik steeds de doopvont zag omzakken.

De manderijnvisjes had ik vooral in gedachte om me van de planaria af te helpen wat steeds meer voor lijkt te komen, heb wel inmiddels men twijfels over een koppeltje of gewoon maar een losse (scheelt weer een hongerig mondje te voeden). Maakt het veel verschil bij Manderijn pitvissen of ze single of als koppel in een bak zitten?
 
Hey Killkenny,

Als je nou echt niet kunt wachten weet ik nog wel zo'n stuk toorts te staan wat wel te koop is. Heeft wel meer koppen als de mijne.

Laat maar weten als je interesse hebt.
 
heb wel inmiddels men twijfels over een koppeltje of gewoon maar een losse (scheelt weer een hongerig mondje te voeden). Maakt het veel verschil bij Manderijn pitvissen of ze single of als koppel in een bak zitten?

Als je het daarom doet (planaria) zou ik eerder voor een exemplaar gaan én dan voor een andere pitvis kiezen die ook gewoon makkelijk vervangend voer eet. Het is niet gegarandeerd dat ze je planaria eten en tegen de tijd dat je daar achter bent, heb jij ofwel een hele grote plaag in je bak of een erg hongerig visje :rolleyes: Mijn gewone zwart/witte pitvis eet met de pot mee en daarnaast ook ooit planaria (die ik dan met een spuitje van mn koralen afblies zeg maar) maar hij gaat er niet naar op zoek dus dan moet je er zelf ook nog actief mee bezig zijn (het is immers slechts een hapje voor ze). Er zijn ook lipvisjes die planaria op het menu hebben staan trouwens, zoals de zesstreep. Vind de manderijn niet echt een goede keuze dan nee sorry :eek:

Wel goed dat je je doopvont hebt gered!!!
 
@Jessica: Ik ben wel geduldig, maar je mag altijd even die tip sturen :)

@Taurus: We hebben er wel nog over gedacht, maar we vinden de manderijn ook zo leuk dat we er wel mee door gegaan zijn. Uiteindelijk het koppeltje wat de winkel voor ons gevonden heeft is een erg klein koppeltje, dus dat scheelt wel iets denk ik. Even aankijken, maar denk dat de lipvis er misschien maar aan moet geloven. Wel bedankt voor het meedenken :)
 
Van het weekend weer druk geweest, wat steen opgehaald bij iemand, wat koraal opgehaald bij een ander. Langzaam aan begint de stekkenbak echt vorm te krijgen, hiervoor is inmiddels wel een nieuwe armatuur besteld.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:eek:ffice:eek:ffice" /><o:p></o:p>
Zaterdag bij iemand geweest die zijn aquarium leeg moest hebben, dus heb een handje geholpen. Schitterende koraaltjes overgenomen, foto's volgen zodra alles een plekje heeft. Enkel wilde ik deze even plaatsen omdat ik geen idee heb wat het is, hopelijk weet iemand hier wat het is.<o:p></o:p>
DSC04314.JPG
 
Sinularia die een tijdje in het donker heeft gestaan
Groetjes Rob Charite
 
Je bent zelf ook wel van de foto's zo te zien. :p Mooie bak heb je trouwens!

Groetjes Nanda
 
Mooi Rifje heb je gemaakt .

En de doopvont ziet er ook goed uit, ik heb er op vivarium ook eentje weten te bemachtigen.
 
Bovenaan