Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

The Never Ending Story (continues)

Onvoorzien (zonder verder op de details in te willen gaan), maar het gehele aquarium (inhoud + aquarium) gaat op zeer korte termijn de verkoop in.

Daarmee komt dit dagboek tot een echt einde ook helaas.
 
Verkoop update:

de verkoop van de inhoud is plotseling bizar snel gegaan. Alle te koop staande koralen zijn gisteren in 1 koop verkocht en opgehaald. De overige koralen waren voorbestemd voor andere hobbyisten en zijn ook of al weg of gaan uiterlijk deze week naar de nieuwe eigenaar.

Al het steen wordt (in principe, volgens de afspraak) vandaag verkocht en opgehaald.

Qua visbestand gaat het overgrote deel ook in deze week nog naar de nieuwe eigenaar en komt er vandaag enkel nog een advertentie voor de paar overgebleven vissen (gele lipvis, henkie, Meiacanthus grammistes + een koppel bloedgarnalen) die nog niet te koop waren gezet en vanaf vanavond per direct af te halen zijn.

Nog deze week zal dan ook het aquarium (glasbak alleen) de woning verlaten en te koop aangeboden worden wanneer ze het heelhuids buiten hebben kunnen zetten. Het is nog steeds een prachtige en nette bak wat voor niet al te duur weg mag, maar ik zet het niet eerder te koop dan dat ik weet dat het ook heel naar buiten kan en daar ook heel staat voor een evt geïnteresseerde nieuwe eigenaar. Het meubel wordt waarschijnlijk vernietigd (op dit moment zie ik helaas nog even geen mogelijkheid om dit in zijn geheel de woning uit te krijgen - het is binnenshuis gebouwd nl).
 
Het is zover, het aquarium is leeg en daarmee is dit keer definitief het einde voor mij gekomen. Ik keer namelijk ook echt niet meer terug met een zeewateraquarium (ik blijf, zolang ik het nog kan en ik er zelf nog plezier in heb ook, zo nu en dan wel nog op verzoek en op aanvraag aquariums inrichten en onderhouden voor anderen).

Hoewel de animo op dit forum is teruggelopen, is dit het forum waar ik veel van heb geleerd, veel heb gezien - gelezen - meegemaakt en waar ik veel heb gedeeld ook en waar ik soms (eigenwijs) ook iets anders aan mogelijkheden en meningen heb laten zien, zowel fouten als hoe het ook anders kon.

Ik heb ontzettend veel plezier hier en in de hobby gehad en er vele leuke andere hobbyisten en winkeliers door leren kennen (ook een paar minder leuke types, maar dat mocht de pret nooit drukken 😉).


Dank jullie wel medehobbyisten en winkeliers dat jullie mijn dagboek volgden en voor alle reacties die er in kwamen evenals de reacties en vele ontmoetingen buiten dit forum om.

Ik ben echt dankbaar voor de vele jaren in deze mooie hobby, voor de kennis hier en voor de mensen en de ervaringen, ik ga het allemaal absoluut missen!!

Dag!
 
Bijna 2 1/2 jaar geleden gestopt en dan blijkt dat eenmaal aan de zeewaterhobby begonnen te zijn, het je echt nooit meer loslaat. Dus ja, ook hier in huis weer zeewater ☺. Nog in opstart en héél wat anders dan de voorgaande keren. Een dagboek erover: ik ga daar nog even over nadenken over het opnieuw bijhouden van een dagboek (of een vervolg hier bijv.).
 
Fijn om bekende namen terug te zien! (maar ook de nieuwe namen binnen deze hobby ga ik vanzelf wel leren 'kennen' verwacht ik 😉)
 
Wat mijn huidige zeewateraquarium betreft: het is denk ik niet vaak voorkomend en daar vond ik juist weer de uitdaging in 🤭. Ik ben gestart in iets wat wij nog in huis hadden: 18 nano aquaria, maar in 1 systeem (voormalig was dit een winkel verkoop aquariumstelling).
 
Laatst bewerkt:
Wat leuk dat je weer terug bent op het forum.
Ik heb jou dagboek altijd met veel interesse en plezier gelezen. Ga je nu ook weer volgen.
 
Nu maak je ons wel heel nieuwsgierig... ... ik zeg foto's.
Ik wil zeker nog eens wat foto's laten zien, maar momenteel ben ik eerst nog met wat andere dingen bezig zoals bijv. nieuwe verlichting (maar ik ben er nog niet over uit welke).
 
Bovenaan