Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben al reeds op de helft klaar.
Misschien nog een dagje werk.
Dan nog de pendule,s modificeren. Wat eigelijk wel het meeste werk is.

Voor deze of gene die ooit er over denk om een zeer grote bak te plaatsen, DOE HET NIET.:p
Hou het klein en simpel.
Dit is bijna geen hobby meer, maar gewoon werken.mecry

Nog een paar jaar dan mag ik met pensioen. thumbs up

Tja, wat moeten we hier nu op zeggen. Ben wel blij dat 3 x Maxspect Razor genoeg is voor mijn bakje ;)
Kom wel weers eens kijken als alles hangt :p

Vanmiddag even gekeken naar het werk in wording. Wauw! Nog mooier dan het mooie van hqi en het mooie van de DIF XP's samen!

Kleurweergave en uitlichting zijn nu als nooit tevoren en dan is het nog niet eens af...

Dit is zoals het er nu voorstaat.

12 x DIF a 100w
10 x Atlantic a 180w

Vanuit Orphek krijgen we nog een modificatie, in de eerste serie dimbare Dif's is een fabricatie foutje ingeslopen.
Dit is door Aqua-Compleet zeer goed opgepakt en Arie heeft vrijwel alles geregeld.

Het kwam er eigelijk op neer dat de Dif's aan de achterzijde te veel waren.
Het is toch 100w puntbelichting en voor sommige koralen was het te veel. nu konden we met de Dif's wel gaan spelen met verschillende lenzen.

Maar deze combinatie Dif/atlantic is voor de 6-meter buiten gewoon goed uitgevallen.
Het geheel is nu nog iets te blauw maar dat wordt dadelijk met een andere kleurtemperatuur van de Dif's opgelost.

NU alles weer afwerken.
en kijken wat het resultaat is over een aantal weken.

Er hangt nog een kleine 70w Orphek tussen, maar dat is nog steeds een test lamp.
Waarvan ik zelf wel goed ben over te spreken. Mooi licht en een mooi uiterlijk.

wederom moeten we weer geduld opbrengen.

Bijlagen

• IMG_1272.jpg
    IMG_1272.jpg
    76,3 KB · Weergaven: 118
  • IMG_1273.jpg
    IMG_1273.jpg
    61,3 KB · Weergaven: 103
  • IMG_1275.jpg
    IMG_1275.jpg
    52,9 KB · Weergaven: 129
Laatst bewerkt:
Je hebt hard gewerkt Richard! De kleurweergave op foto 1 is het beste, de rest oogt blauwer dan in het echt.

Wow... idd zéér indrukwekkend!! topjes

Kunt wel zien dat je daar een paar uurtjes mee bezig bent geweest :biggrin:

Inderdaad een partij licht!!!Arie van Aqua compleet is gisteravond nog de Atlantik verlichting komen inregelen,kan niet anders zeggen dat zons op en ondergang een bizar mooi gezicht is.De tijdinstelling is;
8.00 uur tot 9.00 uur zonsopgang van 1 % naar 100%
21.00 uur tot 23.00 uur van 100% naar 50%
23.00 uur tot 23.10 uur van 50% naar 10%
23.10 uur tot 23.59 uur van 10 % naar 1%,dat is nachtverlichting tot de volgende morgen.
Misschien gaan we het schema nog aanpassen.

Arie bedankt voor de superservice en het meedenken.
Tanne,jij bent de grote schakel hierin,ontzettend bedankt voor je inbreng.

Groetjes
Pieter

Heel stoer Pieter!!
Dat dimmen vind ik er ook echt bij horen! Zijn de mooie extra's waarbij er echt een verandering in de bak plaats vindt van dagleven naar nacht leven.
Ik kom van de week effe wel weer effe checken hoor!
Fijn weekend!

Heel stoer Pieter!!
Dat dimmen vind ik er ook echt bij horen! Zijn de mooie extra's waarbij er echt een verandering in de bak plaats vindt van dagleven naar nacht leven.
Ik kom van de week effe wel weer effe checken hoor!
Fijn weekend!
Dat klopt Bas,het is een verandering die langzaam plaats vind en zelfs de vissen passen zich aan naar het nachtleven.Zie je wel weer verschijnen.

Een van de vier Oxy's,degene die naar beneden verhuisd was heeft het niet overleefd,wat nu precies het gebek was weet ik niet,hij was in iedergeval niet mager maar had hele doffe ogen.De andere drie gaan goed en zwemmen vaak gezamelijk door de bak.Zoals verwacht is er geen schade merkbaar en staan zelfs de poliepen van de meeste koralen nog gewoon open.

De plexy vier meter bak beneden in de filterruimte is op een hoek lek,aangezien we voldoende opvangruimte hebben voor de inhoud is deze nu leeg een gaan we een poging wagen om deze te repareren,lang leve de zeewater hobby.

Groetjes
Pieter

Zo, na een hoop leeswerk eindelijk je hele dagboek doorgelezen.
Indrukwekkend!
Dat is een hoop leeswerk Aise,zo door de jaren heen met alle ups en downs,het is hier in iedergeval nooit saai.

De deepsandbed is weer iets opgehoogd met zand uit de vier meter,gelijk zijn er voor de helft wieren geoogst ongeveer een emmer vol.Er zit toch veel leven in,geen steen maar een stuk of 8 kogelronde pitvisjes....Laten we het zo zeggen;tegelijkertijd met deze pitvisjes zijn er boven in de zes meter tien pitvisjes ingegaan die veel substraat tot hun beschikking hebben maar lang niet zo dik zijn als degene in dsb bak.Dus gaat het verhaal wel op dat je voor deze dieren een bak moet hebben met ouder steen?

Groeten
Pieter

Waarom heb je nu eigenlijk het besluit genomen om over te gaan naar de Atlantis?

Dat klopt Bas,het is een verandering die langzaam plaats vind en zelfs de vissen passen zich aan naar het nachtleven.Zie je wel weer verschijnen.

Een van de vier Oxy's,degene die naar beneden verhuisd was heeft het niet overleefd,wat nu precies het gebek was weet ik niet,hij was in iedergeval niet mager maar had hele doffe ogen.De andere drie gaan goed en zwemmen vaak gezamelijk door de bak.Zoals verwacht is er geen schade merkbaar en staan zelfs de poliepen van de meeste koralen nog gewoon open.

De plexy vier meter bak beneden in de filterruimte is op een hoek lek,aangezien we voldoende opvangruimte hebben voor de inhoud is deze nu leeg een gaan we een poging wagen om deze te repareren,lang leve de zeewater hobby.

Groetjes
Pieter

Jammer van die oxy pieter. Het zijn echt mooie dieren. Het mannetje van mij accepteerd naar de sps nu ook graag rode plankton en iets minder kreefte eieren. Het kleine vrouwtje doet haar best om wat te pikken.

m.v.g. Glenn

Dat is een hoop leeswerk Aise,zo door de jaren heen met alle ups en downs,het is hier in iedergeval nooit saai.

De deepsandbed is weer iets opgehoogd met zand uit de vier meter,gelijk zijn er voor de helft wieren geoogst ongeveer een emmer vol.Er zit toch veel leven in,geen steen maar een stuk of 8 kogelronde pitvisjes....Laten we het zo zeggen;tegelijkertijd met deze pitvisjes zijn er boven in de zes meter tien pitvisjes ingegaan die veel substraat tot hun beschikking hebben maar lang niet zo dik zijn als degene in dsb bak.Dus gaat het verhaal wel op dat je voor deze dieren een bak moet hebben met ouder steen?

Groeten
Pieter

Er lijkt tussen het wier toch meer micro leven aanwezig te zijn dan in het rif.

m.v.g. Glenn

Groeten
Pieter
Waarschijnlijk is er in de wierenbak minder concurrentie door de andere vissen en is daar, ondanks het mindere steen, een rijkere microfauna aanwezig.

Bij mijn weten wordt dat gezegd omdat bakken met ouder steen over het algemeen al meer microleven hebben. Dus als vuistregel gaat het op :p
Wat ik me nog wel afvroeg. Hoe werkt het deep sand bed met aanvoer vanaf de onderkant, wat is daar de filosofie achter en heb je daar een plaatje / tekening van?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan