sharkwarrior
Sendero's Reef
Erg mooi weer! Vind het erg knap dat je zo een grote bak zo mooi stabiel laat draaien. Ik weet zeker dat er best veel werk in zal zitten!
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Weet t' Frode,ben met de blenny aan het oefenen voordat ik de zes meter opruim........De blenny is leuk, leuke visjes ook. Maar tja, zes meter ...![]()
Dank je Sander,het blijft balanseren en bijsturen met de waterwaardes maar dat hoef ik jou niet te vertellen wanneer het even tegenzit.Het blijft een hobby waarin je nooit zekerheid hebt....Erg mooi weer! Vind het erg knap dat je zo een grote bak zo mooi stabiel laat draaien. Ik weet zeker dat er best veel werk in zal zitten!
Dank je Robert,prachtige lipvissen heb je weer aanschaft.De bak is inderdaad heel helder,dat is te zien aan de laatste foto's waar je via de zijruit de zes meter diepte ziet tot aan de achterzijde.Dat betekend ook meer licht voor de koraaltjes.prachtige foto,s pieter is en blijft een topbak
maar je bak lijkt veel helderer heb je de nieuwe lampen er al boven met het maken van deze foto,s??
gr robert
prachtige foto,s pieter is en blijft een topbak
maar je bak lijkt veel helderer heb je de nieuwe lampen er al boven met het maken van deze foto,s??
gr robert
Weet t' Frode,ben met de blenny aan het oefenen voordat ik de zes meter opruim........
Pieter
Dank je Jeroen,de Blenny staat al een maand of 5 te draaien maar met de de standaard uitvoering kreeg ik hem niet lekker draaiend.Er is een kleine tunze afschuimer in gegaan,een buitenfiltertje van D&D met wat zand om te veel werveling tegen te gaan,kleiner pompje erop anders past het niet in de bak,rowahfos en kool.De platte led erboven is helemaal een verbetering zoals meer licht voor steenkoralen,regelbare sterkte,wolkjes erboven en vooral zons op en ondergang..... Eigenlijk een must boven een BlennyEy Pieter,
Echt super gaaf die Blenny!! De 6 meter is echt een mooi rif!! Jammer van die pomp laatst gelukkig is het goed opgelost nu!
Gr. Jeroen
Dank je Jeroen,de Blenny staat al een maand of 5 te draaien maar met de de standaard uitvoering kreeg ik hem niet lekker draaiend.Er is een kleine tunze afschuimer in gegaan,een buitenfiltertje van D&D met wat zand om te veel werveling tegen te gaan,kleiner pompje erop anders past het niet in de bak,rowahfos en kool.De platte led erboven is helemaal een verbetering zoals meer licht voor steenkoralen,regelbare sterkte,wolkjes erboven en vooral zons op en ondergang..... Eigenlijk een must boven een Blenny
Van alle pompen hebben we een back up,behalve van de zware op de afschuimer,dan zal je het altijd zien,wij noemen dat hier "de wet van "bartelejoris"
Pieter
Wat voor Tunze schuimerke staat er op Pieter ?
Hey Frode,wel een hoop werk minderDat is wel een hele grote stap hoor Pieter, ik denk dat je wat voorzichtiger moet afbouwen![]()
De tunze 9002
Maar ik heb hem zelf een klein beetje aangepast.
standaard maakt deze vrij veel herrie.
Dus er zit een andere pompje in en op een andere manier aangesloten.
Nu is hij redelijk stil.
Naar mijn mening kan je voor deze kleine bakjes beter de ouderwetse tunze afschuimer gebruiken met houten luchtsteen.
Heel geruisloos en misschien 1x p/m het houten blokje vervangen.
mvg Richard
De tunze 9002
Maar ik heb hem zelf een klein beetje aangepast.
standaard maakt deze vrij veel herrie.
Dus er zit een andere pompje in en op een andere manier aangesloten.
Nu is hij redelijk stil.
Naar mijn mening kan je voor deze kleine bakjes beter de ouderwetse tunze afschuimer gebruiken met houten luchtsteen.
Heel geruisloos en misschien 1x p/m het houten blokje vervangen.
mvg Richard
De Frode-oxy heeft een partner erbij gekregen en er is nog een extra koppel Oxymonacanthus longirostris ingezet,nu maar even kijken wat het gaat worden.....nu maar even afwachten wat het gaat worden.Voorlopig is de Frode-oxy aan het uitzoeken welke partner het leukst is.
Pieter
Haha Bas,moet zeggen dat de nieuwelingen vrij mager zijn tegen over de Frode-oxy,je kan merken dat de in de handel toch wat te kort komen maar dat zal snel veranderen.Kijk die oxy is in een walhalla terechtgekomen..![]()
textDe Frode-oxy heeft een partner erbij gekregen en er is nog een extra koppel Oxymonacanthus longirostris ingezet,nu maar even kijken wat het gaat worden......Voorlopig is de Frode-oxy aan het uitzoeken welke partner het leukst is.
Pieter
Zodra de verlichting hangt plaatsen we direkt foto's Frode.Dit kan nog enkele weken aanlopen.
Moet je het antwoord hierover even schuldig blijven Anthony,kom er over een paar weken uitgebreidt op terug.Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een gebruikers review m.b.t. de huidige Orphek pendants. Het leek mij toch wel geschikte verlichting (misschien niet voor een huiskamer aquarium maar wel voor grote systemen met voldoende ophanghoogte).
Is de aanstaande verlichtingswissel, toch weer een grote ingreep in zo'n korte tijd, ingegeven door tegenvallende koraalgroei of heeft het te maken met de lampen zelf (duurzaamheid /ondersteuning vanuit de fabrikant?
Als je de ervaring wil/mag delen, dan is dat zeker interessante informatie voor degenen die de aanschaf van Orphek's overwegen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.